تعداد بازدید: ۶
کد خبر: ۲۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 27 July
شهرداری‌های شهرستان نی‌ریز از مالیات بر ارزش افزوده فارس

مدیرکل امور مالیاتی فارس، جزئیاتی از درآمد‌های مالیاتی و نحوه هزینه آن ارائه داد و سهم هر شهرستان از این درآمد‌ها را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مالیات بر ارزش افزوده، درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور توسعه و عمران شهری محسوب می‌شود و متولیان امور مالیاتی نیز معتقدند با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت عوارض آن به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گام مهمی در تحقق عدالت برداشته خواهد شد. اما این که سهم هر شهرستان از درآمد‌های مالیاتی چقدر است و این مبالغ به کدام شهرستان‌ها اختصاص یافته، پرسشی است که همواره برای مؤدیان و پرداخت‌کنندگان مالیات مطرح است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس در این باره گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۹ هزار میلیارد ریال از محل وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها و شهرداری‌های فارس واریز شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۳ درصدی داشته است.

محمدرضا محمدابراهیمی ادامه داد: از محل عوارض ارزش افزوده مردم فارس مبالغی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر کوچکترین تا بزرگترین شهرستان‌های استان واریز شده که این مبالغ صرف توسعه خدمات شهری و عمرانی هر شهرستان می‌شود.

او از واریز ۱۰ هزار میلیارد ریال مالیات سلامت و عوارض ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت استفاده در امور بهداشت و درمان استان و رشد ۲۶ درصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۸۴۰ میلیارد ریال نیز به حساب امور عشایر فارس واریز شده است.
سهم هر شهرستان از درآمد‌های مالیاتی چقدر است؟

مدیرکل امور مالیاتی فارس به سهم هر شهرستان از درآمد‌های مالیاتی اشاره کرد و گفت: 

بر این اساس مبلغ ۱۰ هزار و ۷۰۶میلیارد ریال به شهرستان شیراز، ۴۸۰ میلیارد ریال به حساب نی‌ریز، ۴۰۵ میلیارد ریال به استهبان، ۱۸۶ میلیارد ریال به بختگان، ۲ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال به شهرستان مرودشت، یک هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال به شهرستان زرقان، یک هزار و۲۵۷ میلیارد ریال به شهرستان کازرون، ۸۸۳ میلیارد ریال به شهرستان لارستان، یک هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال به شهرستان فسا و یک هزار و ۹۷میلیارد ریال به شهرستان جهرم اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین مبلغ ۵۹۴ میلیارد ریال به حساب شهرستان آباده، ۲۵۱ میلیارد ریال به ارسنجان، ۵۴۶ میلیارد ریال به اقلید، ۲۳۱ میلیارد ریال به اوز، ۱۷۴ میلیارد ریال به بوانات، ۲۱۷میلیارد ریال به بیضا، ۱۷۷ میلیارد ریال به پاسارگاد، ۱۴۱ میلیارد ریال به جویم، ۳۲۳میلیارد ریال به خرامه، ۲۹۷ میلیارد ریال به خرم‌بید و ۲۴۴ میلیارد ریال به حساب خفر واریز شده است.

محمد ابراهیمی با بیان اینکه مبلغ یک هزار و ۱۹۵میلیارد ریال به شهرستان داراب اختصاص یافته، گفت: همچنین مبلغ ۲۴۳میلیارد ریال به حساب شهرستان خنج، ۲۶۱ میلیارد ریال به رستم، ۴۲۹ میلیارد ریال به زرین‌دشت، ۳۱۸ میلیارد ریال به سپیدان، ۱۲۲ میلیارد ریال به سرچهان، ۲۲۴ میلیارد ریال به سروستان، ۲۶۲ میلیارد ریال به فراشبند، ۶۸۶ میلیارد ریال به فیروزآباد، ۴۰۸ میلیارد ریال به قیروکارزین، ۴۹۴ میلیارد ریال به کوار، ۳۰۹ میلیارد ریال به کوه‌چنار، ۳۱۷ میلیارد ریال به گراش، ۵۴۰ میلیارد ریال به لامرد، ۶۶۸ میلیارد ریال به ممسنی و ۳۸۱ میلیارد ریال به حساب مهر واریز شده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها