تعداد بازدید: ۱۰
کد خبر: ۲۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳ - 2024 27 July
امام جمعه نی‌ریز سالروز اولین نماز جمعه تهران را گرامی داشت و گفت: «نماز جمعه و مصلا متعلق به همه مردم است و برای قشر خاصی نیست».

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۵ اَمرداد اظهار داشت: «قبل از انقلاب در خطبه دوم چند آیه قرآن می‌خواندند و نمی‌شد مسائل سیاسی را مطرح کرد. اما حالا در خطبه دوم مسائل جهانی گفته و بصیرت افزایی می‌شود. مطالبات به حق مردم باید توسط امام جمعه به گوش مسئولان برسد. همچنین دعوت به وحدت و تعامل با همه جناح‌ها و سلیقه‌ها وظیفه امام جمعه است».

وی افزود: «نماز جمعه و مصلا متعلق به قشر خاصی نیست و متعلق به همه مردم و اسلام است. خط قرمز ما هم فقط خط ولایت است. خدا رحمت کند آیت‌ا... فقیه را که با کمک همه سازمان‌ها و مردم این پایگاه را به جا گذاشت و ما باید با کمک‌های مردمی و دولتی، آن را تکمیل کنیم.»

خطیب جمعه نی‌ریز با بیان این که گنبد مصلا با هزینه کم و شکیل ساخته خواهد شد، گفت: «نظر کارشناسان بر قسمت جنوب است. گنبد خوبی طراحی کرده‌ایم که با هزینه بسیار کم و بسیار شکیل ساخته می‌شود. ما می‌خواهیم کار مصلا را ادامه دهیم؛ اما همه باید پای کار باشند. اینجا متعلق به همه است و یک عده نباید از نماز جمعه قهر کنند. نماز جمعه باید باشکوه برگزار شود و همه اقشار حضور داشته باشند».

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که مجلس باید در انتخاب وزرای کابینه پزشکیان دقت کند، عنوان داشت: «کابینه باید خصوصیاتی را که مقام معظم رهبری فرمودند داشته باشد؛ از جمله این که مؤمن، امین، صادق، پاکدست، متدین و معتقد به نظام اسلامی باشند و قوانین و شرع را رعایت کنند. اگر این خصوصیات را نداشته باشند، رئیس جمهور نباید آن‌ها را معرفی کند و اگر تخطی شود، مجلس باید محکم بایستد. رئیس جمهور منتخب وظیفه خود را انجام می‌دهد و وظیفه ما هم کمک، همراه با وحدت است».

نوشتنی است قبل از خطبه‌های نماز جمعه، میز خدمت برگزار شد و بعد از نماز جمعه نیز از کسانی که با ستاد برگزاری نماز جمعه همکاری داشتند، تجلیل به عمل آمد. 

نماز جمعه متعلق به همه مردم است

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها