تعداد بازدید: ۱۴
کد خبر: ۲۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴ - 2024 27 July
مقایسه میانگین دمای هوا از فروردین سال ۱۴۰۲ تا کنون با میانگین دراز مدت دمای هوا در مدت مشابه نشان می‌دهد که تابستان امسال گرمتر از سال قبل بوده و همچنان روز‌های گرمی در پیش است.

بر پایه این نمودار، سه ماه اول سال ۱۴۰۲ روند تغییرات دمای هوا تقریباً نرمال بوده است. از اوایل تیر ماه تا بهمن ماه سال گذشته، میانگین دمای هوا همواره بیشتر از نرمال ثبت شده و این روند از اسفند ماه به بعد تغییر کرده است؛ به طوری که تا اواخر خرداد ۱۴۰۳ متوسط دمای هوا کمتر از نرمال ثبت شده که این روند نزولی دما را می‌توان با نفوذ سامانه‌های بارشی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ توجیه کرد.

از اواخر خرداد، روند تغییرات دما صعودی شده و همان طور که مشاهده می‌شود، میانگین دمای تیر ماه ۱.۵ درجه بیشتر از نرمال دراز مدت و تقریبا ۰.۳ درجه بیشتر از سال گذشته است.  

نوشتنی است که طبق پیش‌بینی‌ها، این روند در هفته پیش رو نیز  ادامه خواهد داشت.
همچنین بر پایه آخرین تحلیل داده‌های ایستگاهی هواشناسی، میانگین دمای کشور در تیرماه به ۳۰.۷ درجه سلسیوس رسید که ۱.۳ درجه گرمتر از حالت طبیعی در این ماه است.

در این بین بیشترین افزایش دما به ترتیب در استان کرمان با ۲.۴، سیستان و بلوچستان ۲.۲  و هرمزگان و فارس با ۱.۸ درجه سلسیوس ثبت شده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها