تعداد بازدید: ۷۱
کد خبر: ۲۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ - 2024 27 July
رئیس اداره راهداری: دو کیلومتر امسال و بقیه در سالهای آتی آسفالت می‌شود.
خبرنگار: معصومه شعبانپور

مردم دهستان هرگان با انتشار فیلمی، از جاده‌های خاکی روستا‌های منطقه گلایه کردند.  

آن‌ها مدت‌هاست که در این زمینه پیگیری می‌کنند و به گفته مردم منطقه، خیلی از آن‌ها در پی به نتیجه نرسیدن خواسته‌هایشان مهاجرت کرده اند.  

آن‌ها می‌گویند با وجود دو تفرجگاه اصلی و مشکلات حضور خودرو‌های امدادی در منطقه، هیچ توجهی به این خواسته ده‌ها ساله نشده است.
در همین رابطه با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نی‌ریز گفتگو کردیم.

محسن رحیمی اظهار داشت: «برای این جاده در سال‌های اخیر بودجه‌هایی در نظر گفته شده، اما، چون کد ماده ۲۳ نداشته، در این بخش جذب نشده و به دیگر جاده‌های روستایی شهرستان اختصاص پیدا کرده است.»

وی افزود: «برخی جاده‌های خاکی که تاکنون هیچ عملیاتی روی آن انجام نشده، کد ماده ۲۳ برایشان تعریف نشده و به همین دلیل نمی‌توانند بودجه بگیرند. برای جاده دهستان هرگان هم تاکنون کد تعریف نشده و نتوانسته بودجه جذب کند؛ هرچند ماده ۲۳ را ما دو سال پیش دور زدیم و قرار است نزدیک به دو کیلومتر این جاده را با کد روستای دربیدو آسفالت کنیم.، اما اگر کد ماده ۲۳ آن تعریف شود، مشکلش حل می‌شود و در سال‌های آینده می‌تواند بودجه بگیرد.»

رحیمی گفت: «۱.۸ کیلومتر این جاده از روستای هرگان به بعد به پیمانکار ابلاغ شده و آماده است تا شروع به کار کند. امسال فرماندار قول داده تا در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برایش پول بگذارند. مشکل ماده ۲۳ نیز بر پایه آنچه رئیس راه روستایی اداره کل به ما گفت حل شده تا اگر اعتبار گذاشته شود، قابلیت جذب داشته باشد. امیدوارم امسال و سال‌های آینده بتوانیم در چندین مقطع ۴ یا ۵ کیلومتری، زیرسازی و آسفالت را انجام دهیم. کل این مسیر حدود ۴۰ کیلومتر است؛۲۰ کیلومتر تا روستای علی‌آباد است و ۲۰ کیلومتر هم تا آخر حوزه که البته تراکم جمعیتی، بیشتر در ۲۰ کیلومتر اول است.»

وی افزود: «کمیته برنامه‌ریزی شهرستان باید برای جاده‌های روستایی بودجه در نظر بگیرد تا ما بتوانیم بودجه ملی‌اش را معادل همان یا حتی بیشتر، از استان جذب کنیم.» 

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
0
0
سلام سال گذشته اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر از به مناقصه رفتن روکش جاده مشکان نی ریز دادند ولی متاسفانه تاکنون خبری نشده است لطفاً از ایشان سوال کنید ؟!
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها