تعداد بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ - 2024 16 July
گلایه‌های حجت‌الاسلام فقیه در مراسم تاسوعای حسینی:
مراسم تاسوعای حسینی طبق رسم هر ساله با حضور دسته‌جات عزاداری در کنار امامزادگان برگزار شد.

بعد از مراسم عزاداری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه سخنرانی کرد.

ایشان به نکات مختلفی اشاره کرد و اظهار داشت:

- حسین(ع) مظهر مطالبه‌گری است؛ مگر می‌شود دین ما از سیاست جدا باشد و نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت باشیم؟ 

- مشکل بزرگی که در شهرستانمان داریم، این است که شفافیت وجود ندارد. در این باره بارها با فرماندار و نماینده مجلس صحبت کردم. معادن ما هر روز چقدر در می‌آورند و چقدر از آن در شهرستان خرج می‌شود؟ این حق ما است که بدانیم. 

- شهر ما به آن جایگاه اصلی نرسیده؛ این را من نمی‌گویم، استاندار گفت.  

- بیچاره بختگان! من به مسئولان دادگستری گفتم باید از وزارت نیرو شکایت کنید. حقابه بختگان را به ما ندادند. تضمین دادند که ما حقابه بختگان را سال به سال می‌دهیم. بسیاری از مشکلات قلبی و تنفسی به این دریاچه مربوط می‌شود. باغ‌های ما به خاطر خشکی دریاچه بختگان تبدیل به شوره زار می‌شود. به نماینده مجلس گفتم اگر نمی‌توانید آب برسانید، حداقل شکایت کنید و ترک فعل را جدی بگیرید. 

- مردم روی سرزمین زرخیز نی‌ریز زندگی می‌کنند؛ اما این وضع خیابان‌هایشان است، این وضع رو گذرشان است، این وضع ورودی‌های شهر است. در جاده‌های نی‌ریز سالانه چند نفر کشته می‌شوند؟ 

- امیدواریم رئیس جمهور منتخب به وعده‌اش که عدالت است عمل کند و حق ما نی‌ریزی‌ها را بدهد. اگر مسئولی در این شهرستان تغییر می‌کند، باید روی حساب و کتاب باشد. باید نیروهای قوی و کارآمد و ترجیحاً بومی که با وضعیت نی‌ریز آشنا باشند روی کار بیایند و در این شهرستان نیروسازی شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها