تعداد بازدید: ۲۴
کد خبر: ۲۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 24 August
مدیر جهاد کشاورزی استهبان از توسعه کشت پنج هکتاری زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری سطح باغ‌های بارور زعفران در استهبان به عنوان قطب تولید این محصول در استان فارس به ۵۴۶ هکتار افزایش یافته است.
نویسنده : روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان

مهدی اعیان‌منش گفت: جابه‌جایی پیاز زعفران برای کشت، از اواسط اَمرداد آغاز شده و تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول مهمترین مزایای کشت زعفران را ارزش افزوده بالا، اهمیت صادرات و ارز آوری آن، آسانی حمل و نقل و عدم همزمانی نیاز آبی با پیک آبیاری سایر گیاهان عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز آبی کم، توسعه این کشت صرفه اقتصادی دارد. در سال جاری در فصل کاشت و جابه‌جایی پیاز زعفران، ۶۰۰  نفر روز اشتغال فصلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که خشکسالی، تنش دمایی و بارندگی ناکافی و تداوم گرما در کاهش وزن پیاز زعفران تأثیرگذار است، به زعفران‌کاران توصیه کرد تا در زمان کاشت، به اندازه و وزن پیاز، عاری بودن از آفات و بیماریها، عمق کشت، نحوه آبیاری و تغدیه به موقع گیاه توجه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان اظهار داشت: پیاز‌های زعفران برداشت شده از باغها، برای کاشت در سایر مناطق شهرستان استهبان یا شهرستان‌های همجوار استان فارس به مصرف می‌رسد. سالانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلو ریشه زعفران استهبان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها