تعداد بازدید: ۷۳
کد خبر: ۲۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ - 2024 24 August
به گفته فرماندار نی‌ریز، ۱۲ پروژه با بیش از ۳۶۲ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت افتتاح می‌شود.
نویسنده : سیدامیرحسین ابطحی

یعقوب خسروانی گفت: «از این مبلغ، ۱۹۵ میلیارد تومان توسط مجموعه فولاد غدیر تأمین شده است:

۸۵ میلیاد تومان مربوط به مجموعه ورزشی فرهنگی شهید سلیمانی است، ۲۵ میلیارد تومان بابت آبخیزداری بنه‌کلاغی است، ۱۳۵ میلیارد تومان بابت انتقال آب از چشمه عاشق به بخش قطرویه است که از این مبلغ ۷۰ میلیارد تومان توسط فولاد غدیر انجام شده است. ۱۵ میلیارد تومان نیز بابت مخزن بتنی هزار متر مکعبی آب شرب قطرویه است که توسط کارخانه فولاد احداث شده است.»

وی همچنین به موارد زیر اشاره کرد:

- با اعتبار ۵ میلیارد تومانی که برای دهچاه گذاشتیم، آب شرب به این روستا رسید.  

- از جمله افتتاح‌های هفته دولت، پانسیون شبکه بهداشت با ۱۹ میلیارد تومان اعتبار و جاده‌های روستایی بشنه، دربیدو و همچنین آسفالت ورودی محمود‌آباد و آسفالت حفاظتی نی‌ریز - آباده طشک است که اعتبارات مجموعه روستایی بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان بوده است.  

- برای ساخت خانه‌های مسکونی مددجویان کمیته امداد، ۳.۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

- از جمله برنامه‌های کلنگ‌زنی هفته دولت، ایست و بازرسی جدید قطرویه است که بیش از ۳۳ میلیارد تومان برای ساخت آن گذاشته‌ایم.  

-  اعتبار ۲۶ میلیارد تومانی برای اجرای فیبر نوری در نظر گرفته شده است.

- نهضت ملی مسکن در نی‌ریز نزدیک به ۳۵ درصد پیشرفت داشته و قرار بود در هفته دولت نزدیک به ۲۰۰ واحد تحویل دهیم. اما با توجه به تغییرات دولت و مشکلی که برای پیمانکار در مورد استعلام‌ها پیش آمد، به تأخیر افتاد.

- در شهر مشکان نیز ۱۳۰ قطعه زمین را به عنوان خود مالکی  واگذار کردیم که به هرکدام از آن‌ها ۳۵۰ میلیون تومان وام ۵ درصد داده شده است. نزدیک به ۲۰ هکتار هم الحاق شده که به بقیه متقاضیان تحویل داده خواهد شد. همچنین در قطرویه برای ۳۳ نفر زمین پیش‌بینی و تهیه شده و برای بقیه هم پیگیری می‌کنیم تا همه از این نعمت برخوردار شوند.

- جاده نی‌ریز - سیرجان نزدیک به ۴۵ درصد پیشرفت داشته است. مشکلی در زمینه جابه‌جایی چند پایه برق داشتیم که مانع بود؛ اما کارهایش انجام شده و امیدواریم به زودی انجام شود.  

- در جاده نی‌ریز - آباده‌طشک هم آسفالت حفاظتی صورت گرفته، اما این مسیر به لحاظ تردد زیاد کامیون‌ها دیگر جوابگو نیست و به همراه نماینده مجلس پیگیر آن هستیم.

- بخشی از گردنه نقاره‌خانه که ۳۵ کیلومتر مسیر نی‌ریز به مشکان را نزدیکتر می‌کند انجام شده و بخشی به مشکل بر‌خورده که درحال پیگیری رفع آن هستیم.

- ساخت عرشه غربی پل روگذر در حال انجام است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها