تعداد بازدید: ۳۴۷۴
کد خبر: ۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ - 2016 09 December
اجرا شدن طرح جنگلانه در نی ریز طرح ملی جنگلانه امسال با حضور علاقه مندان و دوستداران محیط زیست و نیزهمکاری تشکلهای زیست محیطی شهرستان ودر میان شور واشتیاق آنان برگزار شد.
حسین قانع: مهندس حسن بنی اسدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری  شهرستان نی ریز، در تجمع ملی جنگلانه  نی ریز که نیمی از افراد شرکت کننده خانمها بودند و کودک یک ساله تا سالمند علاقه مند به محیط زیست در آن شرکت داشتند؛ با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست میراث ماندگار آیندگان است و رهبر معظم انقلاب نیز بر حفظ وگسترش فرهنگ منابع طبیعی در جامعه تأکید کرده اند، گفت:

هدف اجرای اینگونه طرح ها ایجاد  و گسترش فرهنگ منابع طبیعی در جامعه است که شرکت شهروندان علاقه مند به منابع طبیعی  در این طرح  و با این پیام روشن موجب دلگرمی خدمتگزاران مردم درمنابع طبیعی و محیط زیست می باشد. وی همچنین از زحمت اعضای انجمن میراث ماندگار بختگان و بویژه مدیر پرتلاش آن، محمد جواد رنجبر تجلیل کرد. 

کارشناس جنگل و بیابان زدائی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نی ریز درباره اجرای طرح جنگلانه امسال گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور صبح امروز (جمعه 19 آذرماه) با حضور تعدادی ازعلاقه مندان و دوست داران محیط زیست و تشکل فراگیر میراث ماندگار بختگان و گروههای کوهنوردی آناهیتا و زاگرس و حضور مهدی پور، رئیس اداره حفظ محیط زیست نی ریز و هیئت همراه، به میزبانی اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان و در گردنه لای رز برگزار شد.

مهندس یحیی صادقی در ادامه افزود: این اداره تمام تلاش خود را برای برگزاری بهتر و مشارکت بیشتر شهروندان علاقه مند فراهم کرد.این برنامه ملی در کوههای جنوبی گردنه لای رز انجام شد و هدف طرح جنگلانه احیاء مناطقی است که پوشش گیاهی و درختچه ای آنجا در اثر اقدامات مخرب انسانها مانند چرای بی رویه  دامها و بویژه آتش سوزی از بین رفته است.

این طرح برای سومین سال متوالی در شهرستان برگزار شد؛ سال اول با علاقه مندانی در حدود 75 نفر و در جنگل هرگان اجرا شد. سال  دوم (1394 خورشیدی)  در گردنه لای رز و درقسمتی که تابستان همان سال دچار آتش سوزی شده بود با  حضور95 نفر از دلسوزان زیست بوم نی ریز، جنگلکاری شد.اما جنگلانه امروز در قسمتی دیگر از عرصه های گردنه لای رز با بیش از 120 فعال  زیست محیطی  و با شور و هیجان اجرا گردید.

لازم به ذکر است در جنگلانه امسال حدود 15 کیلو بذر الوک (بادام کوهی)، با ایجاد حدود 10 هزار تشتک(چاله و یا حفره کنده شده که بذر را در آن قرار می دهند) و با میانگین 3 بذر در تشتک و در عرصه ای به مساحت 50 هکتار به اجرا در آمد.
















عکس‌ها: محمد امین بهرامی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
1
بسیار عالی بود . از اداره منابع طبیعی تقدیر و تشکر می کنم که در این زمانه که کسی قدر طبیعت را نمی داند به فکر احیاء و بازسازی طبیعت است . همچنین مردم گرانقدر دوستدار طبیعت که بذر کاری کرده اند هم جای تشکر زیاد دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
0
کاش مسئولین کشوری هم به جنگلها و مراتع توجه کنند و در حفاظت از آنان اقدامات بیشتری انجام دهند.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها