تعداد بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰ - 2024 09 June
- اگر خیرین با درج آرم وزارت نفت کنار اسمشان مشکلی نداشته باشند، تا یک ماه دیگر شروع به کار می‌کنیم - مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز موضوع مولدسازی را پیگیری کند
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

حدود ۷ مدرسه نیمه‌تمام خیرساز نی‌ریز، چندین سال است که در انتظار تزریق بودجه دولتی خاک می‌خورند.

به گفته مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز نی‌ریز، در این پروژه‌ها خَیّر تعهد خود را انجام داده، اما اداره کل نوسازی چند سال است که هیچ اقدامی برای تکمیل آن نکرده  است.

مسعود طبیعی گفت: «از جمله این مدارس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مدرسه مرحومه طاهره یاقوتی، مدرسه مرحوم حاج جلیل سلیم جواهری، مدرسه مرحوم حاج محمود اطمینان، مدرسه دکتر محمد خلق‌اله، مدرسه خانم مهری خیری و مدرسه مرحومه سیده گوهرالشریعه شاه‌امیری. در این موارد تعهد خیّر انجام شده و با وجود پیگیری‌ها، به علت انجام نشدن تعهد دولت، نیمه‌تمام مانده است. در این میان تنها مدرسه مرحومه یاقوتی حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.»

وی افزود: «اداره کل نوسازی می‌گوید این کار را انجام می‌دهم، ولی الان بودجه لازم را جهت تکمیل پروژه‌ها در اختیارندارم و به همین جهت  متأسفانه حدود چند سال است که یک آجر روی آجر گذاشته نشده است. آن‌ها می‌گویند حدود چند هزار پروژه نیمه تمام در سطح کشور است که منتظر تزریق  بودجه است. حتی پیشنهاد می‌دهند بیایید پروژه‌ها رابه شکل دو  یا چند خیری  تمام کنید؛  هرچند از روز اول قرار بر این نبود.»

طبیعی گفت: «برخی از این مدارس خیرساز قدیمی‌اند؛ مثل مدرسه حاج قطبی، فرهمندی، بزرگی، بهرامی و طباطبایی. این مدارس مربوط به سال‌های گذشته بوده  که متأسفانه  از بین آن‌ها فقط مدرسه مرحوم  فرهمندی قابل استفاده است و بقیه به خاطر فرسودگی تعطیل شده است.»

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز نی‌ریز همچنین گفت: «از مدارس خیر‌سازی که درحال استفاده است، می‌توان به مدارس مرحوم حاج نعمت‌ا... مسروری،  مرحومه فاطمه آزاد، مرحوم حاج حسن قاسم‌نژاد، شهیدان توکل، مرحوم ارسلان علیخانی، دبیرستان راضیه و امام علی در بخش قطرویه و مدرسه خانم کازرونی  در روستای غوری اشاره کرد.  اما در مورد مدارس نیمه‌ساز، اگر چنین پیش برود، همان ساختمان‌های نیمه‌کاره هم خراب می‌شود؛ چون برخی از آن‌ها چندین سال است که سازه اولیه‌اشان ساخته شده است.»

وی با بیان این که از گذشته تا کنون مجموع مدارس خیرساز حدود ۲۴ مدرسه  در نی‌ریز است، عنوان داشت: «درحال حاضرجهت ساخت مدرسه به صورت خیر‌ساز،  سهم خیّر ۷۰ درصد است؛ البته  قبلاً تا ۳۰ درصد هم که خیّر می‌داد، بقیه توسط دولت ساخته می‌شد.»

در همین رابطه، مدیر کل نوسازی مدارس فارس به ما گفت: «پیگیر موضوع هستیم تا هر چه سریعتر روال مناقصه طی شود و بتوانیم شروع به کار کنیم؛ اما هنوز اعتبارات در دست پیگیری است و زمان دست ما نیست. اگر اعتباری وجود داشته باشد، تا یک ماه دیگر هم مناقصه برگزار و نتیجه مشخص می‌شود.» 

محمدخلیل خرد افزود: «پیگیر هستم که در کوتاهترین زمان ممکن اتفاق بیفتد. من به مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز گفتم موضوع مولدسازی را پیگیری کند. اگر آن را دنبال کند، سریعتر اتفاق می‌افتد. مولدسازی شامل فروش املاک مازاد آموزش و پرورش یا تغییر کاربری آن است. در موضوع مولدسازی، درآمد حاصل از آن خرج مدارس همان منطقه می‌شود و اولویت هم با پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز است.»

وی گفت: «برای انجام پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز می‌توانیم از قسمت‌های دیگر استفاده کنیم؛ ولی با توجه به این که برخی از خیرین دوست ندارند با کسی یا جایی شراکت داشته باشند، مثلاً آرم وزارت نفت روی آن بخورد، مجبوریم از سازمان‌های دولتی استفاده کنیم تا به نام خیر تمام شود. ما به آموزش و پرورش اعلام کردیم اگر خیرینی را سراغ دارید که اگر با درج آرم وزارت نفت کنار اسمشان مشکلی ندارند، اعلام کنید تا یک ماه دیگر شروع به کار کنیم.» 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها