تعداد بازدید: ۹۲
کد خبر: ۲۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷ - 2024 09 June
نویسنده : قُلمراد

در پی ثبت‌نام ۸۰ نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری، و شگفتی و غافل‌گیری بسیاری از اهل فن و مردم عامی، چند نکته را عارضم که به عرض می‌رسانم.

۱- ظاهراً  ۴ برابر همین تعداد هم به جمع‌بندی رسیدند و قصد کاندیداتوری داشتند و حتی به وزارت کشور هم رفتند، که خوش‌بختانه شرایطش را نداشتند و سپرده بودند از همان دم در وزارت کشور که آن‌ها را برگردانند.

۲- چهار برابر دیگر هم که شرایطش را داشتند، به جمع‌بندی نرسیدند و در آخرین لحظات نیامدند وگرنه چه‌ها می‌شد. اولین نتیجه‌اش ثبت رکورد در کتاب گینس بود.

۳- با توجه به این که ما الان بیشتر از همیشه در شرایط حساس کنونی به سر می‌بریم، و کشور دوران خاصی را می‌گذراند، چطور این همه آدم فکر می‌کنند توان اداره کشور را دارند و می‌توانند در قامت رئیس جمهور حاضر شوند؟ یعنی خودشان را از آن همه رئیس‌جمهور که آمدند و رفتند و نتوانستند یا نگذاشتند کاری کنند، بالاتر و تواناتر می‌دانند؟

۴- بسیاری از این‌ها که بالاخره به جمع‌بندی رسیدند و احساس تکلیف کردند و شرایط ثبت‌نام را داشتند و الخ، فقط و فقط سابقه نمایندگی مجلس دارند. این‌ها در مجلس چه کُن‌فَیَکُنی کرده‌اند که می‌خواهند سرنوشت ۸۵ میلیون ایرانی را در دست بگیرند و شرایط را بهتر کنند؟

۵- همین یک قلم ثبت‌نام انتخاباتی نشان می‌دهد همانطور که همه ما کودکِ درون داریم، در درون هر ایرانی یک رئیس‌جمهورِ درون خوابیده و منتظر شرایط مساعد است که شناسنامه‌اش را در دست بگیرد و برود وزارت کشور برای ثبت‌نام.

۶- یعنی اگر شما آگهی استخدام منشی با حقوق و مزایای قانونی و شرایط عالی می‌زدید، این همه متقاضی ثبت‌نام نمی‌کرد. مگر حقوق ریاست‌جمهوری چقدر است؟ جز دردسر مگر چیزی دارد؟

۷- بهتر نیست به هر کاندیدا اعلام کنند که باید یک میلیون امضا بیاوری که با اسم و مشخصات اعلام کنند به شما رأی می‌دهند؟ به نظرم خیلی از این‌ها نتوانند ۵۰۰ هزار تا رأی هم جمع کنند.

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها