تعداد بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۱۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 13 April
انتقاد تند امام جمعه به بلاتکلیفی درمانگاه شبانه‌روزی:
امام جمعه نی‌ریز در نشست خبری با فعالان رسانه در مسجد جامع کبیر، به شدت از دیدگاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مورد درمانگاه بیمارستان قدیم انتقاد کرد و گفت: باید وضعیت این درمانگاه مشخص شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت  من نباید با کسی هماهنگ کنم و خودم تشخیص می‌دهم باید چه کار کنم!!
حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی با بیان این که باید از ظرفیت بیمارستان قدیم و ساختمان بزرگ آن استفاده شود، اظهار داشت: «متأسفانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدگاهی دارد که من اصلاً نپذیرفتم. ایشان بعد از یک سال که ما داد و بیداد کردیم، به نی‌ریز آمد و در جلسه‌ای که با ایشان داشتیم گفت: من نباید با کسی هماهنگ کنم و خودم تشخیص می‌دهم باید چه کار کنم. این گفته برای من بسیار سخت شد و به آقای فرماندار و استاندار منتقل کردم. امسال اولین کاری که باید بکنیم این است که با آقای فرماندار و نماینده برویم و وضعیتمان را با این آقا مشخص کنیم. مگر می‌شود شما هر کار دلت خواست بکنی؟ باید با مسئولان شهرستان هماهنگ باشی.»
ایشان اضافه کرد: «باید فکر اساسی برای این موضوع شود؛ یا جمعش کنند یا آبادش کنند تا ما تکلیفمان را بدانیم. دیدگاه آقایان این است که می‌گویند ما درمانگاه را واگذار نمی‌کنیم؛ در صورتی که نیروی انتظامی، هلال احمر، فولاد غدیر، دکتر فیروزی‌نژاد و... می‌گویند آن را راه‌اندازی می‌کنیم.

اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی زیر بار نمی‌رود و می‌گویند الا و بلا مال خود ماست. می‌گوییم خب راه بیندازید، مگر نمی‌گویید مال ماست؟ راه بیندازید. می‌‌گویند بودجه و نیرو نداریم. می‌گوییم پس واگذار کنید؛ می‌گویند نمی‌کنیم. این چیز عجیب و غریبی شده؛ نه  واگذار می‌کنند و نه راه می‌اندازند.»
وی افزود: «این دغدغه و مشکل مردم است. همین سیرجان بغل دستمان را ببینید چقدر درمانگاه و بیمارستان دارد! چرا باید اینجا چنین وضعیتی باشد؟ چه اشکالی دارد  بچه‌های نی‌ریز خودشان آن را اداره کنند؟»

تا وحدت پایدار نباشد، پیشرفت حاصل نمی‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: «تا وحدت پایدار در شهر ایجاد نشود، پیشرفت زیادی ایجاد نمی‌شود. هم‌اکنون وحدت هست، کسی به اختلاف دامن نمی‌زند ومردم نیز تابع وحدت شهر هستند. امسال هم روی همین مسئله تأکید داریم تا در سایه آن بتوانیم کارهای مثبتی انجام دهیم و گره‌هایی را باز کنیم.»
ایشان در ادامه به مواردی اشاره کرد که خلاصه آن را می‌خوانید:

- برنامه ما تکمیل قسمت جلوی مصلا است و بنا نداریم آن گنبد پر هزینه‌ای را که در طرح‌های اولیه بود اجرا کنیم. باید با سازه‌ای سبک که هزینه کمتری ببرد، ساده‌ترین طرح را پیاده کنیم.

- کارهای فرهنگی را باید امسال بیشتر ادامه دهیم؛ از جمله دعوت از کارشناسی به نام حجت‌الاسلام موسوی که برای بحث خانواده از مشهد دعوت کردیم و تأثیر زیادی داشت.

- برای ناشنوایان هم کارهایی انجام می‌دهیم تا با زبان اشاره مسائل به آنها منتقل شود.

- حضور در مدارس را با همکاری آموزش و پرورش انجام دادیم و امسال هم به صورت پرسش و پاسخ ادامه می‌دهیم.

- کارهای عمرانی به عهده امام جمعه نیست؛ ولی برخی موارد را تأکید و جلساتی با مسئولان برگزار کردیم تا مشکلات با همفکری حل شود؛ مثل موضوع کشتارگاه که امسال باید تکمیل و حتی صنعتی یا نیمه صنعتی شود و همچنین راه‌اندازی میدان تره‌بار که هیچ کاری تاکنون صورت نگرفته است؛ با وجودی که خیرین برای در اختیار قرار دادن زمین اعلام آمادگی کرده‌اند. ما نمی‌پسندیم مردم نی‌ریز بروند استهبان خرید کنند که ارزان‌تر است.

- در موضوع کمبود آب درخواستهای متعددی بوده و یک سری کارها انجام شده که باید تکمیل شود.

- در نی‌ریز سن ازدواج بالا رفته و مسئولان باید یک سری زیرساختها را برای مسکن و ازدواج جوانان انجام دهند. نی‌ریز امکانات خوبی و خیرین خوبی دارد که قرار است جلساتی با این افراد بگیریم تا خانه‌های سازمانی ساخته شود.

- در مورد شعار سال که اقدامات خوبی در کشور انجام شده، ولی مطلوب نبوده و باید در حوزه استحفاظی خودمان مصوبات خوبی داشته باشیم. حتی تولیدات محلی و خانگی می‌تواند رشد کند و کمک کننده باشد.

امام جمعه نی‌ریز در ادامه به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.

همیشه پاسخگوی همه مردم هستم
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در مورد دفتر امام جمعه و نحوه دیدار مردمی خود گفت: «فعلاً و تا زمانی که دفتر اصلی در مصلا ساخته شود، دفتر موقت در حوزه علمیه امام مهدی برقرار است. اما یکی دو ماه دیگر دفتر امام جمعه که نقشه آن در مصلا پیش‌بینی شده، ساخته و تکمیل می‌شود. فعلاً رئیس دفتر ندارم و دوستانی هستند که آنجا همکاری می‌کنند. دفتر موقت از ۸ صبح تا ظهر و بعد از ظهر هم تا دو ساعت قبل از اذان مغرب باز است.

درِ دفتر همیشه به روی همه باز است و نیازی به وقت گرفتن نیست. شماره موبایل من در اختیار همه است و همیشه پاسخگو هستم.»
ایشان در مورد نقش خود در پیگیری مسائل عمرانی شهرستان اظهار داشت: «یک سری امور در شورای فرهنگ عمومی مصوب و سپس تقسیم کار می‌شود و بنده بیشتر نقش نظارتی و راهنمایی دارم. بیشتر، بخشهای فرهنگی به عهده ما است؛ نه عمرانی. اما وقتهایی است که می‌بینم بخشی زمین مانده و نیاز است که مسئولان دور هم بنشینند و پای کار بیایند. امسال واقعاً نیاز به این داریم که مسئولان پای کار بیایند و یک سری مشکلات باقیمانده را حل کنند. از بعضی مسئولان که کم کاری می‌کنند راضی نیستم و برای همین است که شهر عقب افتاده است. الان بیش از یک سال است که مسائلی را مطرح و به آقای فرماندار و استاندار منتقل کرده‌ام؛ ولی انجام نشده یا خیلی کند پیش می‌رود.»

مسئولانی که کار نمی‌کنند، عذرشان را بخواهند
وی در مورد عملکرد مسئولان گفت: «بررسی عملکرد و ارائه نمره ارزشیابی مسئولان شهرستان وظیفه فرماندار است؛ ولی من هم نظارت دارم و تذکر می‌دهم. امسال بنا داریم که مسئولان واقعاً پای کار باشند؛ اگر مسئولی واقعاً کار نمی‌کند، تقاضایم این است که فرماندار عذرش را بخواهد.»

امام جمعه نی‌ریز با بیان این که نمره دولت فعلی را از نظر زیرساخت‌هایی که انجام می‌دهد ۲۰ ارزیابی می‌کند، عنوان داشت: «البته در موضوع معیشت و بانکداری، قطعاً نمره ۲۰ ندارد و باید بیشتر از کارشناس‌هایی که هستند استفاده تا راه حل‌های بهتری برای سفره و معیشت مردم پیدا کند. مردم از بانکها خیلی گلایه‌مندند. آنها در مورد وام‌هایی که باید برای مسکن و ازدواج بدهند، اقدام نمی‌کنند و در این زمینه بیشتر باید کار شود.»

ایشان با بیان این که با حضور مسئول جدید اداره اوقاف و تبلیغات اسلامی باید برای ائمه جمعه مساجد و هیئت امناء آنها برنامه‌ریزی شود، گفت: «امام جماعت باید خوش‌فکر، زرنگ، فعال و پرجاذبه بوده و نباید دافعه داشته باشد. باید بتواند پیرمردها را به عنوان پیشکسوت دور خود جمع کند و از آنها برای جوان‌هایی که می‌خواهد جذب کند، کمک بگیرد.»

حسینی در مورد برنامه‌های شورای فرهنگی عمومی برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه گفت: «در این زمینه، اداره ارشاد باید اعضا را برای برگزاری جلسه دعوت کند. برنامه‌های امسال هنوز تدوین نشده، اما ما برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه حتماً برنامه داریم و این توقع مردمی است که در حد مطلوب مصوب می‌شود.»

امام جمعه نی‌ریز با بیان این که در شورای تحول سه شهرستان حوزه انتخابیه با ائمه جمعه استهبان و بختگان جلساتی برای همفکری در امور فرهنگی و اجتماعی دارد، در مورد ارتباط با نماینده مجلس گفت: «وقتی مردم به یک فرد رأی دادند و به مجلس رفت، باید بیاید پای کار. ممکن است با سلیقه من جور نباشد؛ ولی مردم انتخاب کرده‌اند. ممکن است انتقاداتی هم باشد. او باید وظیفه‌اش را انجام دهد و من هم وظیفه هماهنگی بین نماینده و فرماندار را در جهت حل مسائل و مشکلات مردم دارم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها