تعداد بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ - 2024 18 June
نمایشگاهی از آثار نقاشی پگاه پیرو هنرمند نی‌ریزی در نگارخانه اداره ارشاد برپا شد.
خبرنگار: مریم راوش

نمایشگاه سایه‌ها، اولین نمایشگاه انفرادی پیرو است که با بیش از ۴۰ اثر، از ۲۴ تا ۳۰ خردادماه در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

پگاه پیرو متولد سال ۱۳۶۳، فراگیری هنر نقاشی را نزد احمد اشکبوسی آغاز کرد و تاکنون با خلق آثار متعددی در تکنیک‌های مختلف از جمله رنگ روغن، آبرنگ، مدادرنگ، سیاه قلم، پاستل، راپید و اکریلیک مشغول فعالیت است.

وی که در رشته حسابداری تحصیل کرده، تاکنون نمایشگاه‌های متعدد گروهی را در داخل و خارج از ایران برگزار کرده است.  

آثار پیرو تاکنون در نمایشگاه جلوه‌های شرق و غرب، ایران من، یلدای ایران و... در مجموعه کاخ سعدآباد، برج میلاد و در شهر‌های تهران، شیراز و نی‌ریز به نمایش درآمده است.

این بانوی هنرمند نی‌ریزی همچنین در یک دوره، موفق به شرکت در نمایشگاه مجازی مشترک بین کشور‌های ایران، کانادا و فرانسه شده است.

هنر مایه زندگی است

وی در گفتگو با ما عنوان داشت: «حدود ۱۶ سال قبل به هنر‌کده سایه‌ها و نزد آقای اشکبوسی رفتم و کار هنری را از سیاه‌قلم شروع کردم. سپس تکنیک‌های دیگری از جمله رنگ روغن، مداد رنگ، پاستل گچی، خودکار، طراحی با مداد، راپید و اکریلیک را کار کردم. ولی علاقه خاص خودم به رنگ و روغن است.» 

چرا به سمت هنر رفتید؟

از کودکی به هنر و نقاشی علاقه داشتم. هنگام نقاشی به هیچ چیزی فکر نمی‌کنم و فقط لذت می‌برم. کار‌هایی مثل خیاطی و سفالگری هم انجام داده‌ام؛ ولی این کار را بیشتر دوست دارم. تمرکز و وقتم برای رنگ و روغن است تا حداقل با یک یا دو دست رنگ، یک تابلو را تمام کنم.  

 هنرجو‌هایتان در چه رده‌های سنی هستند؟

هنرجو‌های مختلفی دارم؛ از کودکان تا بزرگسالان که بیشترین استقبال آن‌ها در تابستان است.  

به کسی که تا الان به عرصه هنر وارد نشده توصیه‌ای دارید؟

هنر اگرچه نان نمی‌شود، ولی مایه زندگی است. به نظرم هنر سن و سال نمی‌شناسد و برای رهایی از دغدغه‌های امروزی، می‌تواند آرامش‌بخش باشد.

منبع درآمد از هنر به چه صورت هست؟

راستش هنر درآمد  زیادی ندارد؛ اکثر هنرمندان هنر را برای دل خود کار می‌کنند من هم از این قاعده مستثنی نیستم و به بخش درآمدش تکیه‌ای ندارم. البته دوست دارم درآمد بیشتری از راه هنر داشته باشم، ولی متأسفانه در جامعه ما هنوز به هنر توجه زیادی نمی‌شود. زمان و انرژی که برای یک تابلو نقاشی صرف می‌شود، قابل ارزش‌گذاری نیست.  

سوژه‌های تابلو‌های رنگ و روغن شما چیست؟

بیشتر چهره زن و دختر‌بچه کار می‌کنم که مضمون خاصی داشته باشد؛ مثلاً در چهره‌اش انتظار، معصومیت، لبخند و گریه ببینم  و مدتی هم هست که علاقه‌مند شده‌ام لباس‌های محلی مختلف را کار کنم.

وی در پایان از زحمت کسانی که در برگزاری نمایشگاه به او کمک کرده‌اند تشکر کرد؛ از جمله رئیس اداره ارشاد و خانم عباس‌نژاد مسئول هیئت ورزش‌های همگانی.

 

تعداد بازدید : 44
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
0
0
بسیار عالی خداقوت
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها