تعداد بازدید: ۵۰
کد خبر: ۲۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۷ - 2024 23 June

 

وزارت بهداشت: ۳۷۰ هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور داشتیم
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۷۰ هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور داشتیم. از ابتدای سال ۵ مورد مرگ ناشی از هاری داشته‌ایم که دو نفر از فوتی‌ها کودک بوده‌اند. /باشگاه خبرنگاران


یک جرم شناس:
مجازات سوءاستفاده از آمبولانس چیست؟
اگر آمبولانس دولتی به یکی از کارکنان دولت سپرده شود و مورد سوءاستفاده قرار بگیرد علاوه بر جبران خسارت وارده و پرداخت اجرت المثل به شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم می‌شود.
درصورتی که فرد سوءاستفاده کننده منتفع شده باشد علاوه بر مجازات مذکور به جزای نقدی معادل مبلغ انتفاعی نیز محکوم خواهد شد. ️همچنین در صورتی که آمبولانس خصوصی باشد استفاده از آمبولانس در سایر موارد غیر موجه ممنوع است. /ایسنا


مشکلات بیماران کلیوی در غزه
کمبود تجهیزات دیالیز در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه بیماران کلیوی را با مشکل مواجه کرده است. /صدا و سیما


رئیس سازمان پزشکی قانونی:  بیشترین آمار شکایت از دندانپزشکان، جراحان زنان و جراحان پلاستیک در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است /باشگاه خبرنگاران 


انقلابی در نخ دندان کشیدن 
دستگاه جدیدی به نام فلاس (Flaus) ساخته شده است که یک دستگاه نخ‌دندان‌کِشی برقی است که در کمتر از ۶۰ ثانیه می‌توان دندان‌ها را با آن نخ دندان کشید.
به گزارش ایسنا، فلاس مانند یک مسواک برقی از یک بدنه استوانه‌ای اصلی تشکیل شده است که سر‌های یکبار مصرف را می‌پذیرد. هر یک از این سر‌ها به شکل یک زائده پلاستیکی Y شکل، با یک رشته کوتاه از نخ تفلون تک رشته‌ای هستند که بین دو بازوی سر Y شکل آن قرار گرفته‌اند.

اخبار سلامت

معاون وزارت بهداشت:
ثبت وجود پشه آئدس در ۶ استان کشور
وجود پشه آئدس که عامل تب دنگی است، در ۶ استان ثابت شده، اما گزارشی مبنی بر آلودگی ناشی از این بیماری در کشور ارائه نشده است.
با بارندگی شدیدی که طی ایام اخیر در دبی اتفاق افتاد و ماندن آب، در سطح محلات این منطقه سبب انتشار پشه آئدس و بیماری تب دنگی در کشور امارات شد و به دنبال این موضوع تعداد زیادی از مسافران ایرانی که در دبی به سر می‌برند نیز به این بیماری دچار شدند.
تلاش کردیم افراد مبتلا به این ویروس را شناسایی کنیم تا مانع ورود بیماری تب دنگی به کشور شویم. / تسنیم

اخبار سلامت

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها