تعداد بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۱ - 2024 23 June
۱۰۰ کیلومتر باقیمانده شبکه فاضلاب در چه مناطقی است؟
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

به گفته رئیس اداره امور آبفا شهرستان نی‌ریز، ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب نی‌ریز است که قرار است وام آن توسط بانک توسعه اسلامی پرداخت شود.

ابوذر قزل‌بیگلو گفت: «شبکه و خط انتقال داخلی طرح فاضلاب نی‌ریز حدود ۲۲۰ کیلومتر است که از این مقدار نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر (۶۰  درصد) کار شده است. از حدود ۲۰ هزار انشعاب نیز ۸ هزار انشعاب وصل شده است.»

وی افزود: «تصفیه‌خانه فاضلاب قرار است بین روستا‌های عباس‌آباد و محمودآباد احداث شود. اعتبار تصفیه‌خانه از محل اعتبار وام بانک توسعه اسلامی است که بیشترین سهام آن برای عربستان و در آن کشور است.»

قزل‌بیگلو با بیان این که مبلغ قرارداد تصفیه‌خانه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، عنوان داشت: «پیمانکار تصفیه‌خانه مشخص شده و اسناد آن را به بانک توسعه اسلامی فرستاده‌اند تا آن‌ها تأیید کنند و برای ما بفرستند تا به پیمانکار ابلاغ شود. هنوز منتظر تأییدیه آن‌ها هستند و باید ببینیم کی عربستان همکاری می‌کند.»

او اضافه کرد: «کار فاضلاب شش شهر دیگر استان فارس نیز قرار است از طریق بانک توسعه اسلامی انجام شود. پاسخ استعلام آن‌ها هم هنوز نیامده که این باید از طریق وزارت اقتصاد پیگیری شود.»

رئیس امور آبفا نی‌ریز با بیان این که حدود ۱۰۰ کیلومتر دیگر از شبکه فاضلاب شهر نی‌ریز کشیده نشده، گفت: «مقدار باقی‌مانده در مناطق مسکن مهر، بازارچه شهرداری تا بولوار سرداران و خیابان شهید صدوقی است که باید از اعتبارات دولتی تأمین شود. این مناطق به مرور کار می‌شود؛ مثل همین دو سال اخیر که حدود ۷ کیلومتر دیگر کار شد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها