تعداد بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 25 May
فرماندارنی‌ریز:
فرماندار نی‌ریز در جلسه شورای ترافیک گفت: «ساخت و ساز‌های غیرمجاز یک شبه به وجود نیامده و مقصر آن مالکانش هستند.»
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

ساخت و ساز‌های قارچ مانند

محسن رحیمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نی‌ریز با بیان این که محور کمربندی و بولوار امام رضا باید تعیین تکلیف شود، اظهار داشت: «آنجا ساخت و ساز‌های غیرمجازی انجام می‌شود که تخریب و برخورد با آن سخت است. این منطقه باید با درخواست شهرداری و کمک استانداری جزو محدوده شهر بیاید.»

مسئول خدمات شهری شهرداری نی‌ریز هم گفت: «این مطقه تحویل شهرداری نشده، اما من صحبت آقای رحیمی را قبول دارم. ساخت و ساز‌هایی به شکل دیوار بلوکی و یک ایرانیت روی سقف آن ساخته و تبدیل به مغازه شده است. این‌ها ورودی شهر را نازیبا کرده‌اند و هر روز مثل قارچ سبز می‌شوند؛ اگر یکی از آن‌ها تخریب شود، ساخت و ساز متوقف می‌شود.»

حسین دهقان افزود: «وقتی کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی بر تخریب می‌دهد و پای آن نمی‌ایستد، این قانون دیگر بازدارنده نیست.»

فرماندار نی‌ریز در واکنش به این موضوع گفت: «این ساخت و ساز‌ها که یک شبه به وجود نیامده است. چرا آن سازمان‌هایی که مالک زمین بودند، از همان ابتدا از ملکشان محافظت نکردند و جلوی ساخت و ساز را نگرفتند؟ باید با کسانی که غفلت کردند برخورد شود. مگر می‌شود زمین برای کسی باشد و یک سال ساخت و ساز کنند و صاحبش خبر نداشته باشد؟ پس متوجه شده‌اند و غفلت کرده‌اند.»

مالک با افراد زد و بند می‌کند

یعقوب خسروانی افزود: «در مورد شهرک صدرا چه کسی کوتاهی کرده؟ اهالی با بچه‌های کوچک و نوزاد آمده بودند و می‌گفتند ما در خانه از سرما می‌لرزیم. اینجا چه کسی مقصر است؟ راحت بگویم؛ مالک دارد با افراد زد و بند می‌کند. به یک شکلی می‌گوید شما برو ده تا خانه بساز، شما هم فعلاً نبین. فرمانداری بعداً مجبور می‌شود و اجازه می‌دهد؛ من هم می‌روم و زمین‌هایم را با قیمت گزاف می‌فروشم. من این را به همه ثابت می‌کنم؛ اگر زد و بند نبوده، چطور مالک به هیچ کدام از این افراد زمین سر نبش نداده است؟ بروید و هر جا که غیر قانونی ساخته شده ببینید؛  زمین‌های پرت را به این افراد داده و زمین‌های سر نبش را برای خودشان نگه داشته‌اند. بعد با منت می‌گویند ۵۰ تا فقیر بودند و ما زمین‌های ارزان قیمت را به آن‌ها دادیم تا بسازند.»

وی گفت: «باید مصوب کنیم هرجا به شکل غیرمجاز ساخته شود، مالک آنجا خودش باید ملک را تخریب کند و خسارت را بدهد. من هیچ وقت اجازه نمی‌دهم صد تا خانه اینجا تخریب شود؛ همه هم مال آدم‌های بی بضاعت و سودش در جیب کسانی می‌رود که با هم زد و بند کردند و مالک در سایه نشسته  به همه ما می‌خندد. اگر یک بار برخورد شود، دیگر این همه مشکلات نخواهیم داشت.»

خسروانی عنوان داشت: «جلسه شورای ترافیک یکی از جلساتی است که با جان مردم سر و کار دارد، به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر کوتاهی کنیم، باید پاسخگو باشیم. در این زمینه اگر مشکل از سازمان یا اداره‌ای باشد (از جمله نبود سرعتکاه یا علائم، جاده و...)، من او را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنم. همه شما را دوست دارم؛ ولی در مورد جان مردم با برادر خودم هم تعارف ندارم و قاطع هستم.»

موارد مهم دیگری که در این جلسه مطرح شد،  به شرح زیر است:
فرماندار:

- پل روگذر مدت‌ها به عنوان یک معضل بوده و هنوز هم هست. با وجود این که هزینه‌هایی می‌شود، زیبایی شهر را از ما گرفته است. حالا گفته‌اند می‌خواهند کار را زودتر جمع و جور کنند؛ چون واقعاً از لحاظ زیبایی و ترافیک مشکل بزرگی شده است.

- هرگونه حفاری باید با هماهنگی شورای ترافیک باشد و بدون هماهنگی، مسئولیت هیچ عملیاتی را قبول نمی‌کنیم.

- یک طرفه کردن خیابان مطهری و کوچه بهداری رضایت عمومی در پی داشته است. ولی نیاز به حضور بیشتر پلیس راهور است تا خودرو‌هایی را که خلاف می‌آیند، جریمه کنند و جلویشان گرفته شود.

میرزایی معاون فرماندار:

- در مورد دوربرگردان انتهایی بولوار امام رضا قرار بود شهرداری نیوجرسی‌ها را تأمین و راهداری آن را ببندد؛ اما همچنان دور برگردان باز است و سرعت‌ها بالا است که منجر به تصادف می‌شود.  

- بر پایه دیدار مردمی در حسینیه ثارا... که قرار شد اصلاح هندسی بولوار انجام شود، خیلی افراد شاکی هستند که هنوز انجام نشده است.

- اگر دوربین‌های پایش شهری در نقاط مختلف شهر که خودرو‌ها سرعت زیادی دارند نصب شود، از تعداد سرعتکاه‌ها کاسته می‌شود.  

- اگر سه‌راه خیابان بهداشت و طالقانی را مثل جلوی دادگستری طرح ترافیکی ایجاد و چراغ راهنما نصب کنیم، ترافیک روان‌تر می‌شود.

فردوسی، نماینده پلیس راهور:

- در خیابان آیت‌ا... مطهری روزانه به طور محسوس و نیمه محسوس برخورد و آمار به استان ارائه می‌شود.

سرهنگ اقبالیان، فرمانده پلیس راه:

- محور بنه کلاغی ۳۰ درصد تصادفات ما را به خودش اختصاص داده، خط‌کشی و شانه ندارد و کم عرض است.  

- در کیلومتر ۲۵ محور قطرویه به سمت سیرجان (پیچ خطرناک) هر چند راهداری اقداماتی انجام داده و تعریض کرده، اما متأسفانه تصادفات منجر به فوت در آن نقطه داریم و باید از آن بازدید و برایش برنامه‌ریزی شود.  

- پیمانکار چندین پروژه راهسازی یک نفر است و به همه جای شهرستان نمی‌تواند برسد.

کچویی رئیس اورژانس ۱۱۵:

- ما از ۱۳ پایگاه مصوب، ۶ پایگاه فعال داریم. برای ایستگاه سوم شهری ده‌هانامه ارسال شده و اگر از سمت دانشگاه حمایت شود، موضوع برون‌سپاری آن حل می‌شود.

محسن رحیمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

- چند ماه است جاده چاه‌سبز را شانه‌سازی می‌کنیم. جاده‌های ما باید ۴ خطه شود. من بار‌ها درخواست تعداد زیادی چشم گربه‌ای و تابلو‌های هشداری داده‌ام؛ ولی اعتبار نیست و محدود می‌دهند.  

- هزینه هر کیلومتر زیرسازی و آسفالت ۴ میلیارد تومان می‌شود.  

- یکی از مشکلات ما اضافه تناژ کامیون‌ها است که به جاده‌های ما آسیب می‌زند.  

- ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه جاده بنه‌کلاغی است و اگر محور بازرگان افتتاح شود، جاده به شدت شلوغ می‌شود.

- محور سیرجان - قطرویه محور خطرناکی است و بیشترین منفعت را دو کارخانه فولاد و گل‌گهر می‌برند. آن‌ها باید کمک دهند؛ وگرنه اگر بخواهد دولتی انجام شود، شاید تا ۲۰ سال دیگر هم انجام نشود.

حسین دهقان مسئول خدمات شهری شهرداری نی‌ریز:

- می‌توان تنها با تملک یک منزل، خیابان فدائیان اسلام را به خیابان جانبازان وصل و موازی آن، سه راه بسیج به مسجد جامع کبیر را یک طرفه کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها