تعداد بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ - 2024 11 March
رئیس شبکه بهداشت نی‌ریز با اشاره به فرا رسیدن پایان سال و بروز حوادثی همچون مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، حوادث ترافیکی و چهاشنبه آخر سال، بر لزوم اطلاع‌رسانی‌های عمومی با هدف ارتقاء سطح آگاهی عموم جامعه و هشدار در زمینه مخاطرات ناشی از این حوادث تأکید کرد.

دکتر عرفان دهقانی ضمن توصیه‌های لازم در خصوص پیشگیری از وقوع حادثه چهارشنبه سوری، گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که چهارشنبه سوری ایمن شود. پیشگیری از حوادث تلخی مانند حوادث چهارشنبه سوری مستلزم ارتقاء فرهنگ ایمنی است.

دهقانی از آماده‌باش این سازمان پیرامون حوادث احتمالی چهارشنبه سوری خبر داد و افزود: درمانگاه‌های روستایی و به‌ویژه درمانگاه‌های معین با حضور پزشک عمومی، خدماتی مثل پانسمان، نوار قلب و شستشو را انجام می‌دهند و در صورتی که مورد سوختگی حاد باشد، مصدومان به بیمارستان اعزام خواهند شد. با هماهنگی و همکاری‌های صورت گرفته، امکانات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان و مراکز درمانی نیز فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به خطرات چهارشنبه آخر سال گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد مصدومان ناشی از حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال در کل کشور، ۴ هزار و ۲۶  مصدوم و در استان فارس، ۱۵۳ مصدوم بوده است. در شهرستان نی‌ریز، اما فقط یک مصدوم ناشی از این حوادث داشتیم.

رئیس شبکه بهداشت با بیان این که بیشترین موارد مصدومیت‌ها مرتبط با گروه سنی نوجوانان و دانش‌آموزان بوده است، گفت: توصیه جدی به خانواده‌ها این است که در این شب بیش از هر زمان دیگری مراقب فرزندان خود باشند و از حضور در این تجمع‌ها خودداری کنند. همچنین توصیه می‌شود افراد تا حد امکان از منازل خود در این روز خارج نشوند و به طور جدی از پرتاب اسپری، آمپول و دیگر وسایل خطرآفرین در آتش خودداری کنند؛ چرا که تکه‌های این وسایل مانند ترکش عمل کرده و آسیب‌های بسیاری برای افراد به دنبال دارد.

دهقانی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان بدانند هرگونه بی احتیاطی عوارض جبران‌ناپذیری مانند قطع عضو به دنبال دارد. با احتیاط و پرهیز از رفتار‌های پر خطر، زندگی را برای خود و دیگران تلخ نکنیم. اصابت ترکش‌های ناشی از انفجار مواد محترقه به چشم، باعث بروز آسیب‌هایی در ناحیه پلک و چشم و گاهی حتی نابینایی می‌شود.

وی در همین خصوص عنوان کرد: امسال مصوب شده که مراسم چهارشنبه‌سوری (به دلیل جلوگیری از هرگونه آسیب مالی و جانی و رفاه و آسایش و آرامش بیشتر شهروندان)، به صورت متمرکز در فضای خارج شهر و در تفرجگاه آبادزردشت با حضور سازمان‌های امدادی و امنیتی برگزار شود.
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نی ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها