تعداد بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2023 14 October

بخش دوم

برای مسائل کاری با منزل افراد تماس نگیرید مگر اینکه مورد اضطراری پیش آمده باشد.

اگر برای مورد کاری با منزل کسی تماس گرفتید ابتدا از صمیم قلب از شخص مقابل و همسرش به خاطر این مزاحمت معذرت خواهی کنید.

در ابتدای تماس خودتان را معرفی کنید

در ابتدای تماس با فردی که شماره شما را ندارد، خودتان را معرفی کنید و با سؤالاتی مانند «اگه گفتی من کی هستم» او را آزار ندهید و اگر کسی که تلفن را جواب داد فرد مورد نظرتان نبود، ابتدا خود را معرفی کرده و بگویید با چه کسی کار دارید.  

آغاز صحبت با کلام امیدبخش
گوشی را که برمی‌داریم، به یک سلام خشک و خالی اکتفا نکنیم. خوب است مکالمه را با جمله‌های پرانرژی و متفاوتی مثل: «سلام. روز بخیر!» شروع کنیم.

به شرایط مخاطب توجه کنید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات این است که در حین صحبت‌های تلفنی تنها به شرایط خودتان توجه داشته باشید، و شرایط فرد پشت خط را در نظر نگیرید.

برای دوری از این اشتباه می‌توانید در ابتدای صحبت از طرف مقابل‌تان بپرسید که «الان شرایط صحبت داری؟»، «بد موقع زنگ نزدم؟»، «اگر کاری برای انجام دادن نداری، با هم صحبت کنیم» و...  

صدای مناسبی داشته باشید

صدای خوب، یکی از مهم‌ترین عوامل هر گفتگویی به شما می‌رود؛ مخصوصاً گفتگوی تلفنی که فقط به صدا مربوط است! یعنی شما اگر نتوانید صدای خودتان را به درستی مدیریت کنید، قطعاً اتفاقات خوبی در آن مکالمه تلفنی نخواهد افتاد.

وقتی می‌گوییم صدای خوب، منظورمان عوامل زیادی است که باید در کنار یکدیگر جمع شوند تا در نهایت آن صدایی که باید، حاصل شود.

عواملی از جمله:

- تلفظ درستِ کلمات

- شمرده ادا کردن حروف

- بالا و پایین بردن تن صدا

- نفس کشیدن مناسب در حین صحبت کردن برای تنظیم صدا

- مناسب بودن لحن صدا

ادامه دارد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها