تعداد بازدید: ۹۶۱
کد خبر: ۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ - 2020 01 November
امام جمعه موقت نی‌ریز به موضوع تعرض به خطوط مرزی شهرستان انتقاد کرد و از همشهریان خواست که روی این موضوع حساس باشند.
کم مانده به نی‌ریز برسند
حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه 9 آبان، از این که بخش قطرویه امام جمعه ندارد گلایه کرد و عنوان داشت: «‌من نمی‌خواهم بگویم نبود امام جمعه برای آن منطقه که هم مرز با استان کرمان و شهرستان سیرجان است، چه تبعاتی دارد. ما از مردم کرمان تشکر می‌کنیم که این قدر روی وجب به وجب خاک نی‌ریز حساسیت دارند و افسوس می‌خوریم به حال خودمان که روی وجب به وجب خاک خودمان تعصب نداریم. ..... دقت کنیم، حق نی‌ریز این نیست که نقاط مرزی‌اش اینگونه مورد دست درازی قرار بگیرد.»

خطیب جمعه نی‌ریز افزود: «در همین سفر اخیر که از قم به نی‌ریز آمدم، خیلی ناراحت شدم. ما طومار پر کردیم و نقاط مرزی نی‌ریز و یزد مشخص بود. اما من با ماشین کیلومتر گذاشتم و دیدم عزیزان چند کیلومتر بیشتر تشریف آورده‌اند تا بعد از چاه کلنگ و کم مانده به مشکان هم برسند. جواب مسئولان هم قانع کننده نیست و من ناراحتم که چرا باید اصالت ما این گونه مورد تهدید قرار بگیرد؟ سهم ما در استان فارس چیست؟ واقعاً مایه تأسف است. در همه نقاط مرزی ما مشکل داریم. باید جواب قانع کننده به شکل مکتوب به ما بدهند تا ما به مردم ارائه کنیم. واقعاً چه تلاشهایی در زمینه مرز با کرمان، یزد، داراب و استهبان شده است؟»

این همه بی توجهی!
حجت‌الاسلام فقیه اظهار داشت: «کمبود علائم راهنمایی و رانندگی در شهرستان نی‌ریز واقعاً وحشتناک است و در رانندگی انسان به وحشت می‌افتد. اگر چراغهای ماشین خاموش شود، شما در یک برهوت قرار می‌گیرید. این همه بی توجهی واقعاً عجیب و مایه تأسف است. نماینده سابق چقدر قول دادند؛ اما چه شد؟ نماینده جدید هم باید جوابگو باشند که تا به حال چه تلاشهایی در این زمینه برای نقاط مرزی شهرستان نی‌ریز و برای مشکلاتی که وجود دارد شده است.»

مردم دارند خفه می‌شوند
وی به آلایندگی صنایع شهرستان اشاره کرد و گفت: «سهم معادن ما کجا است؟ حق آلایندگی ما از تخریب محیط زیستمان کجا است؟ آلایندگی سیمان خاکستری و سفید و مجتمع فولاد را تحمل می‌کنیم؛ اما حق آلایندگی ما کجا است که در بیمارستانمان ابتدایی‌ترین مسائل را نمی‌توانند خودشان انجام دهند و مردم باید به فسا و شیراز بروند.»

خط قرمز
حجت‌الاسلام فقیه افزود: «اولویت و خط قرمز ما روحانیون و مردم نی‌ریز محیط زیست و منابع طبیعیمان است. ما دیگر معدن نمی‌خواهیم. به خدا بس است. بیش از این به بهانه اشتغال محیط زیست این مردم را تخریب نکنید. آلودگی مردم را دارد نابود می‌کند. مردم دارند از آلودگی هوا خفه می‌شوند. نامرئی است و متوجه نمی‌شوید. انواع بیماریهای تنفسی به خاطر خشکی بختگان و آلاینده‌های کارخانه‌ها دارد به ما می‌رسد. کافی است وقتی از گردنه پایین می‌آیید نی‌ریز را نگاه کنید که به چه وضعی دچار شده است. حقابه بختگان ما چه شد؟»

با خاطیان برخورد کنید
امام جمعه موقت نی‌ریز با بیان این که یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است، از مسئولان آن خواست تا با کسانی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد کند.
وی عنوان داشت: «اگر رعایت نکنیم، ممکن است آن دنیا به ما بگویند تو پدر، مادر، برادر یا خواهرت را با رعایت نکردن بهداشت کُشتی و قاتلی. شدت سرایت ویروس ۹ برابر شده و یکی از پزشکان گفت به مردم بگویید ماسک را به منزله واکسن بدانند؛ چون تا مدتها خبری از واکسن نیست. خیلی از جوانان به این بیماری مبتلا شده‌اند و آثارش برای خیلی‌ها تا آخر عمر باقی می‌ماند. باید آمار وزارت بهداشت را ضربدر 4 کرد؛ چون خیلیها به تست نمی‌رسند. بعد هم بعضیها نشسته‌اند و می‌گویند ما بیمه صلواتیم، بیمه ابالفضلیم. اهل بیت خودشان در بیماریهای مسری می‌فرمودند مراقب باشید از خانه بیرون نیایید، فاصله می‌گذاشتند و می‌گفتند کسی از شهر خارج و وارد نشود.»

امام جمعه موقت نی‌ریز افزود: «برخی عروسی می‌گیرند و از تهران خواننده دعوت می‌کنند. از جاهای مختلف مسافر دعوت می‌کنند و اصلاً متوجه نیستند این عروسی می‌تواند عزا شود. »

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها