تعداد بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 18 May
سرپرست بیمارستان شهدای سلامت در آستانه روز ملی اهداء عضو، از اعزام ١١ مورد پیوند عضو در دو سال گذشته از این بیمارستان خبر داد.
نویسنده : روابط عمومی بیمارستان شهدای سلامت

دکتر سروش صدر ضمن اعلام این خبر، گفت: تصادف مهمترین عاملی است که باعث می‌شود فرد دچار مرگ مغزی شود. همه اعضای بدن کار می‌کند؛ اما مغز دچار مرگ شده و در این حالت فرد هرگز به زندگی بر نمی‌گردد. در این بین اهداء عضو شاید عاقلانه‌ترین و البته انسانی‌ترین کاری باشد که خانواده بیمار مرگ مغزی می‌توانند انجام دهند.

وی افزود: روزانه تعداد زیادی از همنوعان ما در کشور، جان خود را بر اثر نرسیدن به موقع اعضای اهدائی از دست می‌دهند؛ این در حالی است که هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند با اهداء اعضای خود، جان ۸ انسان دیگر را نجات دهد. در واقع تنها راه ادامه زندگی برای بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و کلیوی و افرادی که دچار مشکلات کبد هستند، اهداء عضو است.

سرپرست بیمارستان شهدای سلامت با بیان این که مدیران ارشد بیمارستان دارای کارت اهداء عضو هستند، خاطر‌نشان کرد: تصمیم‌گیری درباره اهداء عضو یک تصمیم شخصی است و هر فرد می‌تواند در هر زمانی از تصمیم خود منصرف شود. داشتن کارت اهداء عضو، رضایت قلبی فرد را برای اهداء اعضای خود پس از مرگ نشان می‌دهد؛ اما این کارت جنبه قانونی ندارد و جهت اهداء عضو، رضایت، ولی دم لازم است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها