تعداد بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ - 2023 22 July
با رأی منفی شورای نگهبان
شورای نگهبان با توقف اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی مخالفت کرد و به این ترتیب افزایش هزینه میلیونی بیمه کارگران ساختمانی به قوت خود باقیماند.  
author
روزنامه نگار: محمد جلالی

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به مصوبه مجلس پیرامون توقف دوساله قانون بیمه کارگران ساختمانی، اظهار داشت: با بررسی‌هایی که عزیزان داشتند این مصوبه با اشکالات و ابهاماتی مواجه شد.

کی از اشکالات اصل ۷۵ قانون اساسی و داشتن بار مالی بود، به هرحال بازگشت قانون به وضعیت قبلی بار مالی دارد. نکته دیگر اینکه افرادی در این مدت با این قانون بیمه شدند، اینکه تکلیف این‌ها چه خواهد بود از جمله ابهامات بود.

گفتنی است، نمایندگان مجلس، یکشنبه ۴ تیرماه، اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی را متوقف کردند و اجرای قانون سال ۹۳ را در دستور کار قرار دادند.

قانون سال ۹۳ سازمان تأمین اجتماعی را با مشکلِ کمبودِ منابع برای بیمه کارگران ساختمانی مواجه کرد، به طوری که بعد از مدتی تعداد بسیاری از کارگران ساختمانی در صف سهمیه بیمه قرار گرفتند و بیمه‌ی بسیاری از کارگران ساختمانی نیز قطع شد.

در آن سوی ماجرا و در بررسی نی‌ریزان فارس خبر‌های ناخوشایندی از توقف ساخت و ساز‌های مجاز به گوش می‌رسد. هزینه بالای بیمه کارگران ساختمانی اولین آسیب را به خود آنان وارد کرده و کار ساخت و ساز با افت روبرو شده است.

تا پیش از اسفند ۱۴۰۱ فردی که بنا داشت یک ساختمان ۲۰۰ متری را بسازد باید کمتر از یک میلیون تومان بابت بیمه می‌پرداخت، اما در سال جاری این عدد به ۵۰ میلیون تومان رسیده است!
آمار سه ماهه شهرداری‌های نی‌ریز، مشکان و قطرویه حاکی از افت شدید صدور پروانه ساختمانی می‌دهد. در سه ماهه نخست امسال شهرداری نی‌ریز ۱۵ پروانه ساختمانی صادر کرده و دو شهرداری دیگر روی عدد صفر مانده‌اند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها