تعداد بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ - 2023 22 July
امام جمعه نی‌ریز از مردم دعوت کرد نماز جمعه هفته آینده را به عنوان نماز ظهر عاشورا، در مصلا به طور باشکوه برگزار کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ تیرماه، با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف امام حسین (ع)، اظهار داشت: «تذکرات امر به معروف و نهی از منکر لسانی و با لحن لین است؛ اما در مواردی که لازم باشد، برخورد صورت می‌گیرد و کسانی که در قانون وظیفه دارند، وظیفه خودشان را انجام می‌دهند. گاهی لازم است برخورد تند باشد تا طرف مقابل متنبه شود.»

وی افزود: «در رابطه با بدحجابی‌ها، در شهرستان نی‌ریز وضعیت خوبی داریم؛ اما اندک کسانی هم هستند که باید هدایت شوند. این هفته در سراسر کشور برای کسانی که دچار گناه علنی می‌شوند، برنامه هست. کشف حجاب حرام سیاسی، شرعی و قانونی است و این برنامه در نی‌ریز هم مثل سراسر کشور اجرا خواهد شد و برخورد‌ها صورت می‌گیرد.»

خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «نکته‌ای که لازم است پدران و مادران، مداحان و خطبا برای بچه‌های عزیز که این روز‌ها در جلسات عزاداری شرکت می‌کنند در نظر داشته باشند، مسئله تبیین است تا آن‌ها بدانند در اسلام هم شادی حلال است و هم عزا.  عزاداری، گریه و سینه زدن باید باشد و لازم و ضروری است. مردم باید به یاد امام حسین باشند و این جلسات نباید تعطیل شود. روضه‌های خانگی را اهمیت دهید که مایه برکت خانه شما است؛ اما آن چه مهم‌تر است، شناخت هدف امام حسین و امام شناسی است. این که امام حسین برای چه قیام کرد و برای چه فرمود هیهات من الذله و شهادت با عزت را پذیرفت؟»

وی افزود: «مسائل لازم و ضروری را مداحان و سخنرانان ما تبیین کنند؛ چرا که مردم باید اسلام ناب را از اسلام معاویه‌ای تشخیص دهند. باید یزید زمان و امام زمان و نائبش را بشناسیم و اطاعت کنیم. اگر بصیرت‌ها کم شود، فتنه‌ها یکی پس از دیگری می‌آید و خواص ما در دام دشمن گرفتار می‌شوند. انقلاب امام حسین ماندگار شد؛ چون اراده خدا به آن تعلق گرفته که این انقلاب بماند و سپس انقلاب اسلامی ما محقق و به انقلاب مهدی متصل شود؛ حق ماندگار و باطل رفتنی است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی به جریان قرآن‌سوزی اشاره کرد و گفت: «هدف از قرآن‌سوزی، مخالفت با اسلام است که به دست صهیونیست‌ها و آمریکا صورت می‌گیرد. آن‌ها سیلی زیادی از اسلام خورده‌اند.»

نوشتنی است بعد از مراسم نماز جمعه، نمازگزاران در اعتراض به اهانت به قرآن کریم و قرآن‌سوزی راهپیمایی و آن را محکوم کردند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها