تعداد بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱ - 2023 01 July
ما نشسّیم پای حرف دلتون

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

تعاون، کار و رفاه اجتماعی
برای کالا‌برگ الکترونیکی به چند فروشگاه بزرگ مراجعه کردم. اول این که هیچ کدام هنوز آماده این کار نبودند، به جز هایپر...که جواب جالبی به من دادند. من یارانه 400 هزار تومانی می‌گیرم و چهار نفر هم هستیم. برای این که بتوانیم خرید کالا‌برگی کنیم، ابتدا باید علاوه بر یارانه‌مان 200 هزار تومان هم در حساب داشته باشیم که جمعاً یک میلیون و 800 هزار تومان می‌شود. بعد ما می‌توانیم فقط یک میلیون و 500 هزار تومان خرید کنیم؛ این یعنی 300 هزار تومان از پولمان از دست می‌رود و تازه ده قلم جنس یارانه‌ای را هم به قیمت روز می‌فروشند و خبری از قیمت سال ۱۴۰۰ نیست. بد نیست بدانید اگر از کالا‌برگ استفاده کنیم، ماه بعد دیگر یارانه شارژ نمی‌شود ویک ماه با تأخیر شارژ می‌شود. لطفاً بررسی کنید که این 200 هزار تومان را بابت چه باید پرداخت کنیم و چرا به نرخ روز حساب می‌کنند و چرا یارانه بعدی با یک ماه تأخیر شارژ می‌شود؟ آن چه در تلویزیون می‌گویند، در عمل بسیار متفاوت است.

پاسخ تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
احتراماً در پاسخ به سؤال شهروند محترم به اطلاع می‌رساند: خرید اقلام اساسی به نحوی است که سهم پرداختی خریدار از قیمت کالا توسط آنها با استفاده از کارت بانکی یا به صورت نقدی پرداخت شده و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز اقلام از محل اعتبار آنها پرداخت می‌شود. همچنین قیمت فروش اجناس، همان قیمت مصوب روی کالاها می‌باشد. ضمناً هیچ تغییری در زمان واریز  نقدی یارانه صورت نمی‌گیرد و مردم می‌توانند به میزان مبلغ یارانه خود، یک ماه زودتر به فروشگاه‌های متصل مراجعه و به صورت اعتباری از میان اقلام اساسی خرید نمایند. در صورت خرید و استفاده از این اعتبار، مبلغ استفاده شده از یارانه آنها کم شده و مانده آن در زمان مقرر واریز نقدی یارانه‌ها به حساب سرپرستان واریز می‌شود.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
1- چرا پس از سالها کوچه کنار مهدیه را آسفالت نمی‌کنید؟ مهدیه نی‌ریز مکان برگزاری بسیاری از مراسم است. آیا شایسته است که آسفالت نشده باشد؟
2- لطفاً روبروی بریدگی پارک گلستان را عقب‌نشینی دهید تا بتوانیم راحت‌تر دور بزنیم.
3- لطفاً درختان خیابان 22 بهمن و 12 فروردین  را  هرس و  کوتاهتر  کنید. این درختان تنه محکم و مقاومی ندارند و سنگینی برگ آنها در باد و باران، باعث شکسته شدن تنه درخت و خسارت به خودروها می‌شود و برای عابران پیاده نیز خطر دارد. درخت سرو و نارنج بهتر وسفت‌تر  است.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
1- با سلام خدمت شهروند محترم، شهرداری در حد توان خود نسبت به زیرسازی محوطه مهدیه و کوچه کنار آن اقدام نموده و مسیر فوق سالانه چندین بار در مراسم مختلف زیرسازی وترمیم می‌شود. آسفالت مسیر یاد شده با مشارکت شهروندان انجام می‌شود و به اهالی آن مسیر اعلام هزینه شده است. چنانچه مبلغ مشارکت را به حساب شهرداری واریز کنند، آسفالت خواهد شد. شایان ذکر است سهم مهدیه که قسمت زیادی از آن است، بر عهده شهرداری خواهد بود.
2- امکان عقب‌نشینی به دلیل وجود پیاده‌رو و درختان کهنسال وجود ندارد. در صورت رانندگی با سرعت مجاز، دور زدن در این نقطه از خیابان امکان‌پذیراست.
3- به استحضار شهروند محترم می‌رساند موضوع مورد پیگیری قرار می‌گیرد. ضمن این که پارک برخی از وسایل نقلیه سنگین در زیر درختان و برخورد با آن، باعث شکسته شدن شاخه‌های درختان شده است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز- اوقاف و امور خیریه
چرا به پارک آبادزردشت رسیدگی نمی‌کنید؟ درختان در حال خشک شدن هستند. سرویس بهداشتی پر شده و...
مردم در این روزهای گرم تابستان به آنجا مراجعه می‌کنند؛ اما امکاناتش در حد صفر است.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
گردشگاه مذکور خارج از محدوده و خارج از حریم شهر نی‌ریز است و رسیدگی به آن در حیطه وظایف شهرداری نی‌ریز نیست.
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت
بیمارستان نی‌ریز سایه‌بان ندارد. حداقل درخت بکارید.

پاسخ بیمارستان شهدای سلامت:
سلام و احترام، با توجه به این که پارکینگ مسقف هزینه زیادی دارد و در حال حاضر بودجه‌ای برای این مهم اختصاص داده نشده، در حال پیگیری هستیم تا در صورت امکان، فضای بیرون بیمارستان جهت احداث پارکینگ به بخش خصوصی داده شود.
در فضای سبز بیمارستان هم گل، درخت و... کاشته شده است.
-----------//-----------

امور مالیاتی
لطفاً به اداره امور مالیاتی بگویید همزمان با سایر ادارات در اداره را باز کنند؛ نه ساعت 8. ما از کارهایمان عقب می‌مانیم.

پاسخ امور مالیاتی:
با سلام، مختص نی‌ریز تنها نیست و سراسری است.
-----------//-----------

فرمانداری - شهرداری نی‌ریز - راه و شهرسازی
پس از گذشت حدود 10 سال از تعهد محضری مدیران عامل مسکن مهر جهت اخذ پایان کار، هیچگونه اقدامی انجام نگرفته است. درخواست داریم در مورد پایان کار این آپارتمانها اقدامی خداپسندانه انجام شود.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
گواهی پایان عملیات ساختمان در صورت انجام شدن تمام مراحل ساخت و ساز اعم از نازک‌کاری و نما و محوطه‌سازی و به شرط تأیید موارد مربوط به ایمنی ساختمان و اجزای آن صادر می‌گردد و ساختمانهایی که دارای نقص هستند، حائز دریافت گواهی پایان کار نیستند.
-----------//-----------

شورای شهر نی‌ریز
آیا بهتر نیست کوچه‌های محله امیر‌کبیر را نام‌گذاری و تابلو نصب کنید؟ ساکنان زیادی در این محله زندگی می‌کنند و در آدرس‌دهی با مشکل مواجه هستند.

پاسخ شورای شهر نی‌ریز:
با سلام و احترام خدمت شما همشهری گرامی، نامگذاری خیابانها، کوچه‌ها و معابر بدون نام در چند هفته گذشته در دستور کار شورای اسلامی قرار گرفته و به زودی انجام خواهد گرفت.
در خصوص نصب تابلو نیز پس از اتمام نامگذاری‌ها، توسط شهرداری محترم انجام خواهد شد.
-----------//-----------

بخشداری پشتکوه - شهرداری مشکان
آیا ساخت و ساز مجلل در نزدیکی شهر مشکان، ۵۰۰ متر مانده به ورودی شهر، برِ جاده اصلی روستای مزرعه‌آباد وجاهت قانونی دارد؟

پاسخ بخشداری پشتکوه:
با سلام، در خصوص جوابیه کتباً به شورای اسلامی محترم روستای مذکور و بنیاد مسکن انقلاب شهرستان نامه ارسال شده تا این که محدوده روستا مشخص، و مدارک ساخت و ساز ساختمان ذکر شده به بخشداری ارسال شود. تا کنون جواب نامه از شورای اسلامی روستا ارسال نشده است و اگر مدت زمان نامه به پایان برسد، عذری باقی نخواهد ماند.
-----------//-----------

امور آبفا - توزیع برق
چرا اتفاقات آب پاسخگوی مردم نیست؟
مأموران قرائت کنتور آب و برق، برخی مواقع به منازل مراجعه نمی‌کنند و قبض را به صورت علی‌الحساب صادر می‌کنند و بعد هم اخطار قطعی می‌دهند؛ آیا این درست است؟

پاسخ توزیع برق:
با سلام، مأموران برق هر دو ماه یکبار به محل اشتراک برق مشترکین خانگی مراجعه می‌کنند و در صورت حضور نداشتن افراد، برگ اعلام شماره را داخل منزل می‌اندازند و در صورت عدم اعلام شماره توسط مشترک، در میان سیکل قرائت خود مجدد به این مشترکین مراجعه خواهند کرد. در پایان اگر امکان قرائت نباشد، قبص برق در آن دوره به صورت علی‌الحساب با توجه به مصرف مدت مشابه سال قبل صادر خواهد شد.
در صورت این که یک مشترک بیش از سه دوره یا شش ماه امکان قرائت نداشته باشد، مطابق آیین‌نامه اجرایی برق، پس از اخطار، برق قطع می‌گردد.
-----------//-----------

امور آبفا 
1- ما اهالی خیابان ولی‌عصر با کمبود شدید آب مواجه هستیم. این کمبود آب دقیقاً شده مثل 30 سال قبل. چرا رسیدگی نمی‌کنید؟ این چه وضعی است؟ شهرمان کم مشکلات داشت که کمبود آب هم اضافه شد. لطفاً رسیدگی کنید .به خدا امروز نتوانستیم یک کتری آب برداریم؛ عاجزانه خواهانیم پیگیر باشید.
2- در سالهای قبل، اتفاقات آب در روزهای تابستان آب کوچه باغ حسین‌بگی، کوچه باغ استخر سرپوشیده، شهرک سنگ، شهرک ده‌فاضل، سیف‌آباد و... را قطع می‌کرد و تنها چند ساعت در شب آن را باز می‌گذاشت تا آب شهر نی‌ریز کم نیاید. اما حالا رئیس جدید امور آبفا این کار را نمی‌کند و فشار آب در شهر نی‌ریز به شدت افت کرده. چرا؟ آیا هیچ نظارتی روی مصرف آب باغها دارید؟
3- خواهشمندم موضوع بی‌آبی را به اداره آبفا یا فرمانداری منتقل کنید. در تابستان از بی‌آبی نمی‌توانیم کولر روشن کنیم. چرا به فکر مردم نیستید؟ گرانی و نداری یک طرف، بی‌آبی هم اضافه شد.
-----------//-----------

حجت‌الاسلام فال‌اسیری
از شما می‌خواهیم به وضع مسجد جامع مهدی رسیدگی و حداقل آن را نما کنید. این وضعیت در خور مسجد امام زمان نیست.
-----------//-----------

فرمانداری- میراث فرهنگی 
در برخی استانها مانند یزد و اصفهان، در هر شهرستان کمیته سفر به نام کمیته یا کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری هر 6 ماه یک بار برگزار می‌شود که فرماندار رئیس کارگروه و رئیس میراث فرهنگی دبیر آن است.
از اداره محیط‌زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی جهت مشخص کردن و ارائه راهکار ثبت گونه‌های گیاهی و جانوری خاص دعوت می‌شود. 
بخشداریها هم پیشنهادات و درخواستهای بخشها را برای پیگیری از شهرداریها، ادارات فرهنگ و ارشاد و سازمان اوقاف جهت ثبت بناهای فرهنگی و مذهبی دریافت می‌کنند.
از همه مهمتر، از رسانه‌ها به عنوان بازوی فرهنگ‌ساز جهت کمک به ثبت دعوت می‌شود.
اما متأسفانه در استان فارس و شهرستان نی‌ریز چنین کارگروهی تشکیل نمی‌شود؛ لطفاً در این مورد گزارش تهیه کنید.
-----------//-----------

بانک ملی مرکزی
وقتی برای گرفتن سفته به بانک ملی مرکزی مراجعه می‌کنیم، باید حتماً پول نقد همراه داشته باشیم. مثلاً برای گرفتن 10 الی 20 میلیون سفته،  باید10 الی 15 هزار تومان پول نقد داشته باشیم. اگر لطف کنید یک دستگاه پوز آنجا قرار دهید که متصدی مربوطه کارت بکشد، کار مردم را بسیار راحت‌تر می‌کنید؛ البته اگر از پرداخت مالیاتش ابایی ندارید.چون استحضار دارید که دستگاه‌های خودپرداز سطح شهر، یا یکی در میان کار نمی‌کنند یا پول خرد ندارند. به خدا برای گرفتن 15 هزار تومان، در این گرمای هوا به 5 خودپرداز مراجعه کردم؛ آخر هم مجبور شدم به جای 15 هزار تومان، 50 هزار تومان بگیرم؛ چون پول خرد نداشتند. شاید یکی همان موقع آن قدر پول در حساب نداشته باشد. گاهی با یک دستگاه پوز ساده، بسیاری از گرفتاریهای مردم حل می‌شود. مدیریت صحیح یعنی انجام همین کارهای ساده که گاهی به چشم هم نمی‌آید. امید دارم به این مهم ساده رسیدگی کنید.
-----------//-----------

صندوقهای قرض‌الحسنه
بر خود لازم می‌دانیم از اعضای محترم هیئت مؤسس و هیئت مدیره و کارکنان صندوقهای قرض‌الحسنه شهرستان که خدمتگزار مردمند و حلّال بخشی از مشکلات مردم خصوصاًً در این شرایط نامناسب اقتصادی هستند قدردانی کنیم. همچنین از صندوقهایی که بهتر و روانتر خدمتگزاری می‌کنند، تشکر ویژه داریم.
-----------//-----------

مسئولان شهرستان
چرا مسئولان شهرستان و اداره‌های مربوطه پیگیر اجرایی شدن قانون افزایش ۲۰ درصد اجاره‌خانه نیستند؟ این قانون در هیچ بنگاهی اجرا نمی‌شود و فقط یک بنر به دیوار نصب کرده‌اند. واقعاً مردم توان پرداخت این اجاره‌ خانه‌های سرسام‌آور  را ندارند. لطفاً پیگیری کنید.
-----------//-----------

رسانه‌های هورگان و نی‌ریزان فارس
تشکر از تیم هورگان و نی‌ریزان فارس. با اعلام نماینده، بالاخره مشخص شده بودجه 30 میلیاردی در اختیار نماینده مجلس صحیح است؛ اما نحوه تقسیم به نسبت مساوی ظلم است. نی‌ریز 90 هزار نفری با بختگان 30 هزار نفری تفاوت دارد؛ هر چنداعلام لیست نصفه و نیمه، بالاخره شروع خوبی است.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، از عنایت و لطف جنابعالی به خدمتگزاران روزنامه خودتان تشکر می‌نماییم. 

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- اوقاف و امور خیریه
- فرمانداری
- راه و شهرسازی
- شهرداری مشکان
- امور آبفا
- حجت‌الاسلام فال اسیری
- میراث فرهنگی
- بانک ملی مرکزی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها