تعداد بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۱۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2023 24 June
رئیس دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه بحث تجمیع این دانشگاه منتفی شد، گفت: دانشگاه پیام‌نور در حال حاضر حدود ۳۶۰ مرکز و واحد دانشگاهی فعال و ۳۴۴ هزار دانشجو دارد.
نویسنده : خبرگزاری فارس

تقی‌زاده با اعلام اینکه حدود ۳۶۰ مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور در سطح کشور فعال است، خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۵۸۰ عضو هیأت علمی، بیش از ۱۲ هزار استاد مدعو و قریب به ۸ هزار نفر کارمندان در دانشگاه داریم.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور در بین دانشگاه‌های باز و از راه دور در آسیا در جایگاه دوم و در سطح دنیا در رتبه ششم قرار دارد، خاطرنشان کرد: در «دانشگاه باز» شیوه آموزش از انعطاف‌پذیری برخوردار است. پیشنهاد می‌دهیم که تعداد ترم‌های تحصیلی از دو ترم افزایش پیدا کند و دانشجو در زمانی که آمادگی داشته باشد، در آزمون خود شرکت کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه بحث تجمیع دانشگاه در شرایط فعلی جزو مواردی بود که مطرح شد، گفت:، اما با جلسات متعددی که برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که مأموریت این دانشگاه را هیچ دانشگاهی نمی‌تواند انجام دهد و بسیاری از دانشجویان فرصت تحصیل را از دست می‌دهند، در نتیجه این مورد منتفی است.

وی با بیان اینکه میزان شهریه این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های شهریه‌بگیر حدود یک سوم است، ادامه داد: نسبت به جذب هیأت علمی تفاهم‌هایی با دانشگاه‌های دیگر صورت گرفته است، اما اصل آمایش و ساماندهی رشته‌ها و اعضای هیأت‌های علمی قابل دفاع است و آن را خودمان باید برعهده بگیریم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها