تعداد بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۱۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴ - 2023 21 March
این مراسم صبح روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ در محل پارک معلم، دفتر اطلاعات گردشگری برگزار شد.

در ابتدا حمیدرضا هادی دبیر ستاد به تشریح برنامه‌های ستاد پرداخت و در ادامه توسط کودکان مهد کودک نورا چینش سفره هفت سین با دعای تحویل سال به صورت خلاقانه اجرا شد.

سپس از قاب نوروزی و لوح نوروزی امسال رونمایی گردید این قاب برای مسافرانی است که به نی‌ریز سفر می‌کنند و با آن می‌توانند عکس یادگاری با آثار تاریخی نی‌ریز بگیرند.

در این مراسم فرماندار و معاونان فرمانداری، نماینده مجلس، اعضای شورای اداری و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان حضور داشتند.

همچنین کودکان سفره هفت سین ستاد را در نی‌ریز بر پا کردند. 
 
مسئول میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نی‌ریز در این رابطه گفت: با برنامه‌ریزی خلاقانه در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر سفره هفت سین در نی‌ریز با طرحی نو بر پا شد. 

وی در ادامه گفت: سفره هفت سین ستاد اجرایی خدمات سفر به وسیله کوکان با لباسهای سنتی و ترکیبی از موسیقی و دعای تحویل سال و نمایش زیبای کوکان اجرا شد. 

در این آئین سنتی و زیبا هر کودک با نمایش از پیش طراحی شده یک سین سفره را بر سر سفره گذاشتند و شعر همان سین را قرائت کردند و با تیک تیک ساعت و موسیقی زیبای تحویل سال نمایش خیره کننده خود را اجرا نمودند. 

هادی با بیان مطالب فوق افزود: پایه و اساس شکل گیری سفر تفاوت هست و دبیر خانه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان هر ساله مبنا را بر خلاقیت و اجرای برنامه‌ها گذاشته و میهمانان و مسافران از این برنامه‌ها استقبال نموده‌اند. 

او در پایان گفت: در انتهای این برنامه کودکان هدایای خود را از نماینده محترم مجلس و اداره میراث فرهنگی دریافت نمودند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها