تعداد بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹ - 2023 25 February
جانمایی کوچه روبروی بانک تجارت برای راه‌اندازی غرفه‌های ماهی‌گلی، مورد اعتراض کسبه واقع شد.

در حالی که امسال شهرداری نی‌ریز کوچه روبروی بانک تجارت را به محلی برای عرضه ماهی گلی و راه‌اندازی غرفه‌های محصولات نوروزی تبدیل کرده،  تعدادی از کسبه با حضور در فرمانداری، به انتظار پایان جلسه شورای ترافیک نشستند تا اعتراض خود را به مسئولان مربوطه اعلام کنند.

آن‌ها می‌گفتند این کار بازار شب عید را کساد کرده و تلاش یک ساله آن‌ها برای رونق بازار اسفند را به باد داده است. همچنین بستن مسیر و جلوگیری از ورود خودرو‌ها به این محدوده، مشکلات آن‌ها را دوچندان کرده و نمی‌توانند بار‌های فروشگاهی را تخلیه کنند.

تصمیم شهرداری برای بستن مسیر کوچه روبروی بانک تجارت (از بعد از ورودی پارکینگ شهرداری تا انتهای کوچه) و اختصاص آن به غرفه‌های ماهی گلی، در جلسه شورای ترافیک سه‌شنبه ۲۵ بهمن توسط شهردار نی‌ریز مطرح شد. اما در جلسه بعدی شورای ترافیک که چهارشنبه ۳ اسفند جزئیات آن همزمان با بستن این مسیر توسط نیوجرسی‌های بتنی منتشر شد، مورد اعتراض کسبه آن محدوده قرار گرفت.

حسین دهقان مسئول خدمات شهری شهرداری نی‌ریز در پاسخ به کسبه  گفت که این تصمیم موقتی، مصوبه شورای ترافیک است و شهرداری تنها آن را اجرا می‌کند. اما معتقد است که پس از راه افتادن غرفه‌ها، رفت و آمد و کاسبی در آن محدوده رونق بیشتری می‌گیرد.

میرزایی معاون فرماندار هم با تأیید این که این مصوبه شورای ترافیک است، گفت: این پیشنهاد را کمیته فنی از جمله رئیس پلیس راهور و شهردار دادند که در جلسه قبل شورای ترافیک به تصویب رسید. من فکر نمی‌کنم مشکلی برای اصناف آنجا پیش بیاید؛ کما این که یک درِ ورودی U شکل متحرک قرار است کار گذاشته و کلید آن به نماینده کسبه داده شود تا برای ورود و خروج موقتی برخی خودرو‌ها مشکلی ایجاد نشود.

دهقان در گفتگو با ما عنوان کرد که موافقان این طرح عموم مردم هستند و حتی برخی از کسبه هم از همین حالا با این طرح موافقند و تشکر می‌کنند؛ کسانی که به گفته او می‌گویند ترافیک خودرویی این کوچه و توقف بی‌مورد خودرو‌ها در این مسیر همیشه برایشان دردسرساز بوده است.

به گفته او غرفه‌های ماهی‌گلی از صبح یکشنبه ۷  اسفند تحویل افراد متقاضی خواهد شد.

وی تأکید کرد: «در مدت این ۲۵ روز، کوچه قاضیان از سمت خیابان قدس تا فروشگاه رؤیای کودکانه یکطرفه و مسیر بالعکس آن مسدود است.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها