تعداد بازدید: ۳۸۷
کد خبر: ۱۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲ - 2022 31 December
راننده خودرو خارجی ام‌وی‌ام نو، با فداکاری جان راننده خودرو پیکان را نجات داد.

به گفته مسئول خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری نی‌ریز، ساعت ۱۶:۳۰ یکشنبه ۴ دی‌ماه یک خودرو پیکان در لاین جدید (برگشت) گردنه لای‌رز به علت نقص فنی دچار آتش‌سوزی از ناحیه موتور شد.

ابراهیم خیراندیش گفت: «به بیان شاهدان ماجرا، آتش گیربکس خودرو را هم درگیر کرده بود و راننده توانایی متوقف ساختن آن را نداشت و درخواست کمک می‌کرد. در این بین، راننده یک خودرو خارجی ام‌وی‌ام که متوجه ماجرا می‌شود، از پیکان سبقت می‌گیرد و خودرو خود را جلوی آن قرار می‌دهد تا کم کم و با کاهش سرعت، خودرو پیکان به عقب خودرو او برخورد کند و به تدریج متوقف شود.»

وی افزود: «این فداکاری راننده ام‌وی‌ام که تنها ۶۰۰ کیلومتر کارکرد داشت، باعث نجات جان راننده پیکان شعله‌ور گردید. هر چند در این حادثه سپر عقب و سیم‌کشی برق پشت خودرو خارجی ذوب شد.»

خیراندیش گفت: «با توجه به دوری مسیر، ما به حادثه‌دیدگان توصیه کردیم تا رسیدن کارکنان آتش‌نشانی از خاموش‌کننده‌های پودری خودرو‌های عبوری کمک بگیرند که با اقدام به موقع آنان، خسارت زیادی به خودرو پیکان وارد نشد. در ادامه هم کارکنان آتش‌نشانی به خنک‌سازی و ایمن‌سازی آن پرداختند.»

مسئول خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری نی‌ریز عنوان داشت: «متأسفانه در گردنه حادثه‌خیز لای‌رز جایی برای دور زدن خودرو‌های عملیاتی وجود ندارد و ما مجبوریم برای رسیدن به لاین برگشت این گردنه، تا کارخانه سیمان برویم و دور بزنیم. این گذشت زمان باعث می‌شود که در چنین حوادثی کار از کار بگذرد و عواقب خوبی نداشته باشد. برای رفع این مشکل باید یک دوربرگردان در محدوده باغ لای‌رز احداث شود.»

*****
خبر‌های دیگری از آتش‌نشانی
خیراندیش همچنین از عملیات دیگر آتش‌نشانی در مهار آتش یک سوئیت بالای مغازه‌ای در بولوار شهید زردشت خبر داد.

وی گفت: «این حادثه عصر پنجشنبه یکم دی‌ماه رخ داد. صاحب این سوئیت به دلیل بی‌احتیاطی فراموش کرده بود هیتر (بخاری) را از برق جدا کند و باعث آتش‌سوزی شده بود.»

او گفت: «در این حادثه برخی وسایل مثل قالی و پتو در آتش سوخت و اتاق دود زده شد. کارکنان آتش‌نشانی ابتدا با استفاده از کپسول پودری و سپس آب، آتش را خاموش کردند. در ادامه، عملیات تخلیه دود و ایمن‌سازی محل انجام شد.»

رئیس آتش‌نشانی نی‌ریز همچنین از عملیات مهار آتش یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان امام خمینی که البته بخش زیادی از آن در آتش سوخته بود خبر داد. این موتورسیکلت هنگام حرکت به علت نقص فنی آتش گرفته بود.

وی همچنین گفت که کارکنان آتش‌نشانی در طول هفته گذشته چندین عملیات نجات کودکان محبوس شده در خانه و اتاق‌های آن را انجام دادند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها