تعداد بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۱۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳ - 2022 17 December
علیرضا شریعت در مسابقات جهانی فیتنس چلنج موفق به کسب ۴ مدال شد.
نویسنده : روابط‌عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام

این مسابقات همزمان با میزبانی ایران در دو رویداد بین‌المللی  پرورش اندام قهرمانی جوانان جهان و جام جهانی پیشکسوتان از ۱۶ تا ۲۰ آذر در تهران برگزار شد.

روز اول این مسابقات ورزشکارن به صورت انفرادی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با یکدیگر به رقابت پرداختند که علیرضا شریعت در  فیتنس چلنج جوانان (نقره‌ای)  و فیتنس چلنج جوانان (طلایی)  دو مدال سومی بر گردن آویخت.

نفرات اول و دوم این رده‌ها نیز از ایران بودند.

وی در دومین روز از این مسابقات که به صورت دو نفره برگزار شد در فیتنس چلنج جوانان (نقره‌ای)  و فیتنس چلنج جوانان (طلایی)  به همراه هم‌تیمی خود دو مدال طلا کسب کرد.

در پایان این رقابت‌ها در بخش تیمی ایران، رومانی و افغانستان اول تا سوم شدند.

گفتنی است فیتنس چلنج رشته جدیدی است که فدراسیون جهانی بدنسازی در سال ۲۰۲۱ بنا کرده و برخلاف دیگر مسابقاتش، چالش تناسب اندام و نمایش بدن یا همان فیگور گرفتن را ندارد.  این رشته از ۶ ایستگاه دو دقیقه‌ای تشکیل شده که در هر آیتم، فرد باید سعی کند حداکثر  رکورد ممکن را بزند. این ایستگاه‌ها شامل حرکات معمول باشگاه‌های بدنسازی یعنی بارفیکس، پرش روی جعبه، حرکت پارالل، حرکت لانچ راه‌رفتنی، حرکت سیت‌آپ با وزنه و حرکت برپی با دمبل است. تفاوت سبک طلایی و نقره‌ای این رشته در ایستگاه‌های آن است. مثلاً در سبک طلایی حرکت اول، بارفیکس ایستاده است در حالی که در نقره‌ای حرکت اول بارفیکس خوابیده است.

مدال‌آوری شریعت در مسابقات جهانی فیتنس چلنج

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها