تعداد بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶ - 2022 23 July

با اوج‌گیری مجدد کرونا، 10 نفر در دو هفته گذشته در نی‌ریز بستری شدند و تنها در روز سه‌شنبه 28 تیرماه، 100 نفر بیمار سرپایی با علائم کرونا، به بیمارستان شهدای سلامت مراجعه کردند.

مراجعه 100 بیمار با علائم کرونا، آن هم تنها در یک روز به بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز، نشان از اوج‌گیری تصاعدی این بیماری در شهرستان دارد. این آمار، به جز افرادی است که به مطب پزشکان مراجعه می‌کنند یا حتی با خوددرمانی در منزل، هیچ مراجعه‌ای به مراکز درمانی ندارند.

نوشتنی است در دو هفته گذشته، حداقل 10 بیمار کرونایی در بیمارستان نی‌ریز بستری شدند که 8 نفر از آنها پس از پایدار شدن شرایط جسمی‌شان، مرخص شدند.

در همین رابطه، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا کشور گفت: روند ابتلا به کرونا صعودی است و این هفته نسبت به هفته گذشته، 2.5 برابر تعداد بستری‌های کرونایی و ۴۰ درصد تعداد فوتی‌های هفتگی افزایش داشته و این روند احتمالاً رو به افزایش خواهد بود.

وزیر بهداشت هم با بیان این که موج هفتم شیوع کرونا در کشور رسماً آغاز شده است، عنوان داشت: «از یکی دو هفته پیش، شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران در بیمارستانها بوده‌ایم. در این شرایط، افزایش موارد مرگ و میر دور از انتظار نیست. در حال حاضر بین هفته سوم تا چهارم موج هفتم کرونا به سر می‌بریم و شمار جانباختگان کرونا دو رقمی شده است. امیدواریم با تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شاهد کاهش آمار مرگ و میر روزانه بیماران باشیم.»

نوشتنی است بر پایه مصوبه ستاد ملی کرونا که به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است، از ۱۵ مرداد طرح مدیریت هوشمند بر پایه دوز یادآور تغییر می‌کند و ارائه خدمات اجتماعی بر اساس دوز یادآور انجام می‌شود. همه افرادی که 6 ماه از تزریق نوبت قبلی واکسنشان گذشته است، باید دوز یادآور را دریافت کنند. افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند، بین چهار تا شش هفته بعد از بهبود علائم می‌توانند اقدام به تزریق دوز یادآور کنند و مقررات قبلی در این خصوص پا برجا است.

رعایت بهداشت فردی و زدن ماسک، همچنین تهویه مناسب در مکان‌های بسته و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به همراه تکمیل واکسیناسیون، ازجمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و گسترش این عارضه هستند.

در نی‌ریز هم مردم برای تزریق واکسن کرونا، می‌توانند به مرکز جدید واکسیناسیون (بیمارستان قدیم) مراجعه کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها