تعداد بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۲۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 04 May

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

شهرداری نی‌ریز - شورای ترافیک

خواهش می‌کنم برای بیمارستان جدید یک سرویس دائم (مینی‌بوس یا خط واحد) در نظر بگیرید تا به طور دائم مردم را در این مسیر طولانی و پر هزینه جابه‌جا کند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

با سلام، این موضوع به تعداد مسافران و متقاضیان بستگی دارد و در صورت امکان‌سنجی، با کمک بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود.
-----------//-----------

فولاد غدیر - ورزش و جوانان - مدیریت استخر کوه‌سرخ

از فولاد غدیر که سانس‌های استخر را اجاره می‌کند، تقاضا دارم از مسئولان استخر بخواهند آب آن را به موقع عوض و امکانات آن را بیشتر کنند.

لطفاً دیگر مسئولان مرتبط هم به این مسئله کمک کنند.

پاسخ مدیریت استخر کوه سرخ:

با سلام، بازرسان فولاد که مسئول سانس گرفتن برای آن‌ها هستند، به طور مرتب هر شب حضور دارند. ناجیان سانس فولاد از کارمندان فولاد هستند و نظارت دارند. بعضی شب‌ها خود آقای نگهداری می‌آید و برای این مورد سختگیر است.

خدا را شکر، ما مشکل آب نداریم. در مورد امکانات، سونا، جکوزی، دایو شیرجه و ۶ عدد سکوی شیرجه و سیستم صوتی و بوفه داریم. اتاق ماساژ هم داریم. باید مشخص کنند که منظورشان از امکانات چیست؟

روزی ۳ ساعت آب تلمبه روی استخر است و سرریز آن از استخر خارج می‌شود. هفته‌ای یک بار هم بک فاش می‌شود.  
-----------//-----------

فرمانداری - نماینده مجلس - شهرداری نی‌ریز

کار ساخت سد در منطقه اسلام‌آباد هرگان به کجا رسید؟ لطفاً  عزم خود را بر  شروع ساخت و تکمیل هر چه سریعتر آن جزم کنید. همان طور که خود واقفید، مسئله حیاتی و جنگ امروز بر سر آب  است. نگذارید این طرح مشمول مرور زمان شود. اگر از همین الان شروع شود، باز هم دیر است؛ چرا که وضعیت سفره‌های آب زیر‌زمینی با بارندگی‌های اخیر هم تغییری نکرده است.  نگذارید کار به بحران بکشد.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

با سلام، شهرداری نی‌ریز همچنان در حال پیگیری طرح اجرای بند سنگی - بتنی اسلام‌آباد است و از نماینده محترم مردم در مجلس و مشاوران محترم استاندار در امور آبخوانداری به جهت همکاری همه جانبه سپاسگزار است. این پروژه با وجود همه مشکلات موجود، ان‌شاءا... اجرایی خواهد شد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز

۱- چرا برای زیبا‌سازی فضای سبز شهر و خروج آن از این وضعیت نابسامان، هر بار که از شما سؤال می‌پرسند، به جای عمل کردن دنبال  بهانه می‌گردید؟ مگر چقدر بودجه می‌خواهد؟ مگر قیمت نهال چقدر است؟ چنین کار‌هایی همت و سلیقه می‌خواهد. اگر  از وضعیت افسردگی عمومی باخبر باشید، برای زیبا‌سازی فضای شهری شب و روز نخواهید شناخت.

۲- لطفاً با یک طراحی زیبا، میدان کارگر را در خور مردم خوب فاز دوم شهرک شهیدان رجایی و باهنر بازسازی کنید. مسلماً چشم‌انداز زیبای میدان کارگر و فضای زیبای آن، در سلامت روحی و روانی جامعه تأثیر بسزایی دارد. شهر زیبا خانه ما است.

۳- برق سالن مدیریت بحران کی درست می‌شود؟ هم مشکل برق دارد و هم دریچه‌ها پرده ندارد. در ساعت‌های روز آفتاب توی چشممان می‌افتد و نمی‌توانیم بازی کنیم. از طرفی جا‌های دیگر سالن تاریک است. از ما هزینه می‌گیرند، ولی سالن برق ندارد.

۴- کوچه شماره ۲۵ خیابان نواب صفوی با وجود پرداخت هزینه و قولی که بابت آسفالت داده شد، هنوز بلانکلیف است و وضعیت بدی دارد. لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

۱- به اطلاع شما شهروند محترم می‌رساند شهرداری در حوزه فضای سبز به منظور زیباسازی در یک سال گذشته اقدام به کاشت بیش از ۳۲ هزار گلدان گل فصلی در زمان‌های مختلف متناسب با فصل در میادین و معابر اصلی شهر نموده که قابل توجه شهروندان و مورد اقبال همشهریان بوده است. از سویی واکاری و کاشت بیش از ۶ هزار اصله نهال درخت در پیاده‌رو‌ها و حاشیه خیابان‌ها و پارک‌های سطح شهر طی ۶ سال گذشته توسط شهرداری نی‌ریز انجام شده است. بزرگترین پارک تاریخ شهر نی‌ریز با همکاری مجتمع فولاد غدیر در همین دوره مدیریت شهری در حال احداث است. بوستان ۳۳ هزار متر مربعی SPR احداث شده و فاز سوم آن در دست احداث است. کاشت بیش از ۴۰۰ اصله درخت بزرگ چنار در حاشیه بولوار ولایت و ۲۰۰ اصله نهال سرو ایرانی در رفیوژ میانی این بولوار بزرگ در همین دوره مدیریت شهری اتفاق افتاده است. اصلاح تک لبه‌ها با فاخرترین مصالح و چمن‌کاری بولوار شهید جمشید زردشت در همین دوره در حال اجرا است. طرح بازآفرینی کامل بولوار سرداران توسط شهرداری نهایی شده، پیمانکار مجری آن انتخاب گردید و در حال شروع است. موارد مطرح شده توسط جنابعالی مصداق بی‌انصافی و احتمالاً ناشی از پیگیری نکردن اخبار فعالیت‌های شهرداری است.

۲- طرح فعلی میدان کارگر قبل از این دوره مدیریت شهری اجرایی شده و تخریب و بازآفرینی آن بسته به تحقق بودجه شهرداری، اجرایی خواهد شد.

۳- تکمیل برخی نواقص ساختمان مدیریت بحران با توجه به بودجه تخصیص یافته اجرایی خواهد شد.

۴- با سلام خدمت شهروند محترم، لطفاً نماینده اهالی کوچه به همراه فیش پرداختی همیاری آسفالت به واحد عمران شهرداری مراجعه کند تا بررسی و در دستور کار آسفالت قرار گیرد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - راه و شهرسازی

۱- لطفاً در مورد ورودی جمال‌آباد یا شهرک امیرکبیر مطلبی خطاب به راه و شهرسازی یا شهرداری بنویسید. از سمت خیابان وحدت که می‌خواهیم وارد جمال‌آباد شویم، اداره راه و آب و... کنده‌کاری زیادی کرده و انشعابات را همین طور رها کرده‌اند. وقتی در مورد راه و جدول‌های آب به شهرداری می‌گوییم، پاسخ می‌دهند که وظیفه راه و شهرسازی است. چطور موقع پرداخت پول پروانه و هزینه‌های این چنینی مربوط به شهرداری است؟ حالا به گردن هم می‌اندازند.

۲- الان پیام واریز مرحله چهارم یعنی ۶۰ میلیون تومان مسکن ملی برای متقاضی آمده؛ در صورتی که شهرداری در آزاد کردن پروانه‌های ساخت همکاری نمی‌کند. ضررش را هیچ کس نمی‌کند جز متقاضیان. اگر همکاری کرده بودند، الان پروانه‌های ساخت صادر شده بود، وام هم آزاد می‌شد و دیگر نیازی نبود متقاضیان پول واریز کنند. با یک ماه مهلت، حتی نمی‌شود وام گرفت.  

۳- مسئول ساماندهی و رسیدگی به فضای سبز بولوار امام رضا کدام سازمان است؟

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

۱- شهرداری مرجع تفکیک زمین‌های شهرک امیرکبیر (جمال‌آباد) نبوده و ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی در این محدوده از شهر در حیطه وظایف اداره محترم راه و شهرسازی به عنوان مرجع تفکیک این اراضی است. صدور پروانه ساختمان جهت ساخت و ساز در محدوده و حریم شهر توسط شهرداری‌ها امری الزامی است و ارتباطی به خدمات زیربنایی و روبنایی ندارد. با پیگیری بیش از دو ساله شهرداری نی‌ریز، این منطقه از شهر به بافت ناکارمد نی‌ریز الحاق شده و عملیات زیرسازی و آسفالت معابر خاکی شهرک یاد شده با همکاری شهرداری و شرکت ملی بازآفرینی شهری و نظارت اداره کل راه و شهرسازی شروع شده است.

۲- با احترام، در پاسخ به موضوع مطرح شده توسط جنابعالی و نظر به اهمیت موضوع، شهرداری نی‌ریز موارد زیر را جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌دارد:
الف) نقشه تفکیکی طرح نهضت ملی مسکن با همکاری مدیرکل محترم سابق راه و شهرسازی، فرماندار محترم سابق و معاون عمرانی ایشان و مستقیماً توسط شهردار نی‌ریز به صورت کاملاً رایگان تهیه شده و کلیه قطعات تفکیکی با وجود همه محدودیت‌ها به نحوی طراحی شد که ساختمان‌ها در دو طبقه و هر طبقه یک واحد احداث شوند، در حالی که نقشه تهیه شده توسط مشاور به صورت ۴ طبقه و هر طبقه ۲ واحد در نظر گرفته شده بود.
ب) با وجود این که در قانون جهش تولید مسکن شهرداری‌ها مکلف به صدور پروانه نهضت ملی مسکن با ۳۰ درصد تخفیف شده‌اند، شهرداری نی‌ریز پروانه‌های ساختمانی را با ۵۰ درصد تخفیف و با نرخ عوارض سال ۱۴۰۱ صادر نموده که خود مشمول ۴۰ درصد تخفیف دیگر به نسبت سال ۱۴۰۲ نیز بوده است.

ج) فرم‌های دستور نقشه برای تمام قطعات تفکیک طرح نهضت ملی مسکن توسط شهرداری نی‌ریز در اقدامی فوری در بهمن ماه و اسفندماه ۱۴۰۱ یعنی بیش از یک سال و ۳ ماه پیش صادر شده، صدور پروانه ساختمانی پس از صدور دستور نقشه امکان‌پذیر است. به شرط آن که مدارک لازم از جمله نقشه‌های تأیید شده نظام مهندسی، فرم تعهد مالک و ناظر، مفاصاحساب تأمین اجتماعی به شهرداری تحویل شود. با وجود صدور تمام دستور نقشه‌ها توسط شهرداری، تا امروز مدارک مورد نیاز تنها برای ۱۰۲۲ واحد توسط پیمانکار مربوطه به شهرداری تحویل داده شده و پروانه ساختمانی همه این واحد‌ها توسط شهرداری صادر شده است.

د) موارد مطرح شده توسط جنابعالی مبنی بر همکاری نکردن شهرداری در صدور پروانه ساختمانی، غیرمنصفانه و به دور از واقعیت است. به نظر می‌رسد پیمانکار مجری طرح در صدد جبران عقب‌ماندگی ۵۰ درصدی خود در این پروژه با طرح چنین موضوعات خلاف واقع در اذهان شهروندان محترم است.

۳- بولوار امام رضا به عنوان بخشی از اتوبان شیراز-کرمان خارج از محدوده طرح تفصیلی مصوب شهر نی‌ریز است و رسیدگی به وضعیت آن خارج از وظایف قانونی شهرداری نی‌ریز است.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی- صنف خبازان

نانوایی.  نوبت را رعایت نمی‌کند و آشنا‌ها را بدون نوبت رد می‌کند. بین ما که ۲ عدد نان می‌خواهیم با کسی که ۲۰ عدد می‌خواهد فرقی نمی‌گذارد و در نهایت نان به ما نمی‌رسد.  

پاسخ صنف خبازان:

با سلام، پیگیری می‌شود.
-----------//-----------

تعاون، کار و رفاه اجتماعی - فرمانداری

اگر امکان دارد، در مورد سبد کالا پیگیری کنید؛ چرا در استهبان بدون داشتن موجودی سبد کالا می‌دهند، اما در نی‌ریز می‌گویند باید موجودی در کارت داشته باشید؟ چرا بین دو شهرستان فرق است؟

پاسخ اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

با سلام، دستورالعمل طرح فجرانه شامل ۱۱ قلم کالای اساسی می‌شود که قیمت آن‌ها با وزن‌های متفاوت جمعاً ۷۴۳ هزار تومان می‌شود که دولت ۲۲۰ هزار تومان آن را پرداخت می‌کند و مابقی ۵۲۳ هزار تومان را خریدار باید پرداخت کند. ولی می‌توانند در چند مرحله خرید کنند و تا یک ماه فرصت دارند.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان

سر سفره یک تیغ ماهی در گلوی دخترم گیر کرد. از بولوار نصر او را به اورژانس بردیم، گفتند نمی‌توانیم بیرون بیاوریم؛ او را به بیمارستان ببرید. این همه راه به بیمارستان بردیم، گفتند، چون دکتر گوش و حلق و بینی و جراح نیست، نمی‌توانیم کاری کنیم. در این شهر چه کسی جوابگو است؟ تکلیف مردم چیست؟ چرا فکری به حال مردم نمی‌کنید؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:

سلام و وقت بخیر، ضمن تشکر از حسن پیگیری شما در مسائل درمان شهروندان، مستندات فرد شاکی شامل اطلاعات هویتی مراجعه کننده و تاریخ وقوع جهت پیگیری دقیق ارسال شود.
-----------//-----------

ورزش و جوانان - آموزش و پرورش

نصف لامپ‌های سالن‌های ورزشی آبادزردشت و محله سادات خراب است.
 
سالن آبادزردشت  نه کفپوش دارد و نه روشنایی. این سالن یکسره پر است و من نمی‌دانم کرایه‌هایی که اداره ورزش و جوانان می‌گیرد، چرا خرج خودش نمی‌کند.

پاسخ ورزش و جوانان:

(پاسخ آقای همایونی، مسئول سالن)
با سلام و خسته نباشید، به دلیل نقص در سیستم برق‌کشی، گاهی ۴ و گاهی ۳ عدد لامپ به صورت پراکنده خاموش می‌شود که آن هم تأثیر آنچنانی در روشنایی سالن نمی‌گذارد و در دست تعمیر و بررسی است. در ضمن باشگاه اسطوره والیبال همه روزه تا ساعت ۸ شب درآنجا در حال برگزاری کلاس‌های خود است و گزارشی در مورد مشکل روشنایی ارائه نکرده است.
-----------//-----------

ورزش و جوانان

بازیکنان نوجوان و نونهال، بعد از هر بازی در زمین چمن مصنوعی استادیوم شهدا زخمی و مصدوم می‌شوند. لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ ورزش و جوانان:

با سلام، آخرین خبر از مسئول فنی اداره کل این است که برای چمن جدید جهت آگهی مناقصه اقدام شده است.
-----------//-----------

شورای ترافیک

لطفاً سر چهارراه دانشمند چراغ راهنمایی نصب کنید. اینجا بار‌ها تصادف‌های شدیدی رخ داده است.
-----------//-----------

توزیع برق

کوچه شماره ۲۵ خیابان نواب صفوی تاریک است و شب‌ها روشنایی ندارد. لطفاً رسیدگی کنید.
-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

وضعیت اتوبوس‌های نی‌ریز - شیراز نامرتب و بی‌نظم است. خیلی وقت‌ها با تأخیر حرکت می‌کنند؛ به‌ویژه سرویس ساعت ۵ صبح.  

صندلی‌ها خراب و نامرتب است و هر زمان اعتراض می‌کنیم، می‌گویند هزینه‌های تعمیر خیلی زیاد است. گذشته از خرابی صندلیها، شیشه‌ها هم خیلی کثیف است.

در رابطه با خرید اینترنتی بلیط، همیشه صندلی‌های اول اتوبوس را غیرفعال می‌کنند و کسانی که متصدی هستند، صندلی‌های جلو را برای آشنا‌های خودشان می‌گذارند. در مقابل، کسانی که از قبل بلیط گرفته‌اند، باید آخر اتوبوس بنشینند.  

این وضعیت باعث ناراحتی و نارضایتی مسافران می‌شود و به نظر می‌رسد حل این مشکل برای ارتقاء کیفیت خدمات ترمینال ضروری است.  
-----------//-----------

هواشناسی

ایستگاه چاه‌گز میزان بارندگی را اشتباه اعلام می‌کند. هوای چاه‌گز سه روز بارانی بود؛ ولی هیچ چیزی ثبت نکرده است. چاه‌گز ایستگاه خودکار دارد و در شهرستان بختگان تنها ایستگاه خودکار است.
-----------//-----------

اتاق اصناف

لطفاً قیمت اصلاح موی سر مردانه را اطلاع‌رسانی کنید. برخی از آرایشگاه‌ها بدون مجوز، قیمت اصلاح را افزایش داده‌اند.
-----------//-----------

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- شورای ترافیک
- فولاد غدیر
- فرمانداری
- نماینده مجلس
- جهاد کشاورزی
-  راه و شهرسازی
- آموزش و پرورش
- توزیع برق
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
- هواشناسی
- اتاق اصناف

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
0
0
سلام حداقل شما در پارسی نویسی رعایت کنید مثلا استادیوم شهدا می توانستید بنویسید ورزشگاه شهدا
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها