تعداد بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 04 May
قرارداد اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌های شهر نی‌ریز (FFTX)، ۱۲ اردی‌بهشت به امضاء شهردار و مدیر ارشد جنوب کشور شرکت ایرانسل رسید.

طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که در آن به جای کابل‌های مسی قدیمی موجود، از کابل‌های فیبر نوری استفاده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری نی‌ریز، در این پروژه، خطوط متعدد فیبر نوری در معابر اصلی و فرعی تمام مناطق شهر نی‌ریز به طول نزدیک به ۱۲۰ کیلومتر اجرا خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود این پروژه در مدت ۶ ماه تمام شود. توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به اینترنت بسیار پرسرعت، از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

حامد فرغت شهردار نی‌ریز در این رابطه گفت: این قرارداد با پیگیری‌های استاندار فارس، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری و شهرداریها، پس از ماه‌ها کار کارشناسی دقیق و پیوسته و برگزاری جلسات متعدد با اپراتور‌های مختلف به نتیجه رسیده است.

پس از تکمیل این پروژه و با تغییر فناوری از سیم مسی به فیبر نوری، کاربران خانگی دیگر با محدودیت پهنای باند مواجه نخواهند بود و فیبر نوری با پهنای باند بسیار بالا، فرصتی استثنایی برای ارائه خدمات و کاربرد‌های جدید ایجاد خواهد کرد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها