تعداد بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳ - 2022 09 July

مدیر جهاد کشاورزی نی‌ریز با بیان اینکه طرح کاداستر اراضی و نهایتاً صدور اسناد به نفع کشاورزان است، گفت: تأمین امنیت غذایی با حفظ کاربری اراضی کشاورزی در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته و کشاورزان عاملان اصلی این پروژه هستند و طرح کاداستر و صدور اسناد از این قشر به ویژه اقشار محروم جامعه کشاورزی که معمولاً منابع مالی ضعیف‌تری دارند حمایت می‌کند.

علیرضا بصیری افزود: قانون رفع موانع تولید (رفع تداخلات اراضی ملی و غیرملی) اخیراً مورد توجه خاص قرار گرفته است و دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت‌ اسناد و املاک را موظف به رسیدگی موضوع و تحویل اسناد ملی به اشخاص نموده است و دستگاه‌های مرتبط با همکاری اداره منابع طبیعی و شرکت‌های مشاور ملزم به اجرای این طرح شدند و این مهم در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفته و در حال اجرا در پلاک‌های موجود در شهرستان است.

بصیری با بیان اینکه در اجرای این قانون بیشتر از اراضی منابع طبیعی کسر و به منابع مردم اضافه می‌شود؛ اظهار امیدواری کرد؛ این کار بزرگی که به منفعت جامعه کشاورزی و نهایتاً موثر در حفظ بستر تولید است با اجرای این قانون اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اصلاح نقشه‌ها، کاداستر و طرح موضوع درکارگروه‌های شهرستان و کمیسیونهای استانی و نهایتاً صدور سند زمان‌بر است که در این خصوص با به کارگیری شرکت‌های مشاوره و همکاری صمیمانه ادارات متولی، در اجرای این امر تسهیل شده است.

این مقام مسئول به اهداف اجرای طرح اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح اطلاعات کاملی از اراضی به دست می‌آید و الگوی کشتی برای آینده تعریف خواهد شد، همچنین مزایایی از قبیل اصلاح و سنددار شدن اراضی کشاورزی، ارتقاء سطح رضایتمندی مردم، ارتقاء سطح ضریب اطمینان در تولید، سهولت در اخذ تسهیلات وخدمات و همچنین کاهش شکایات در زمینه اراضی اختلافی در دستگاه‌های قضایی را به همراه دارد.

او در پایان ضمن تقدیر از همه دستگاه‌های عضو در کارگروه رفع تداخلات اراضی، از تمام بهره‌برداران بخش کشاورزی، شوراهای اسلامی و دهیاران خواست نمود تا  در اجرای این طرح ملی و عظیم، ضمن حضور ثمر بخش و ارائه پیشنهادات مؤثر، با ادارات متولی و شرکت‌های مشاوره همکاری نزدیک داشته تا در مدت زمان تعیین شده بتوانیم اراضی کشاورزی فاقد سند در این شهرستان را تعیین تکلیف و شناسنامه‌دار نماییم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها