تعداد بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ - 2022 02 July
خطیب جمعه نی‌ریز با بیان این که در دنیا بنیانی واقع نشده که از ازدواج محکمتر باشد، به علل تأخیر در ازدواج پرداخت.

حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 10 تیرماه اظهار داشت: «بعضی از علتهای تأخیر در ازدواج معقول است؛ مثل مسئله ادامه تحصیل. اما خیلی از دلایلی که سن ازدواج را بالا برده، نامعقول است؛ از جمله:


بی‌تفاوتی اطرافیان، عادات اجتماعی و رسوم غلط، تجملات و توقعات بیجا، راحت‌طلبی و فرار از مسئولیت‌پذیری جوانان، سختگیری‌های بیجا، فقر، مقایسه خود با دیگران، دنبال زیبایی افراطی بودن و ازدواج نکردن فرزند بزرگتر.»


وی افزود: «ما باید به بایسته‌های ازدواج توجه کنیم که مهمترین آن اخلاق است. معضلات امروز در خانواده‌ها به خاطر بی‌اخلاقی و نداشتن اعتقادات مذهبی است. حُسن خلق خیلی مهم است. حتی در خانه‌های افراد متدین هم افرادی را داریم که بد اخلاق هستند و تواضع و نیکی ندارند و گشاده‌دست نیستند. صله ارحام را به جا نمی‌آورند و برای رفع مشکلات همدیگر، تلاش نمی‌کنند. ما باید قدردان زحمات همسرمان باشیم؛ وگرنه محبت بینمان از بین می‌رود.»


خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به مسئله اهمیت مدیریت در خانواده گفت: «سوءمدیریت به بنیان خانواده ضربه می‌زند. مسئله سازگاری اگر در خانه رعایت شود، باعث استحکام بنیان خانواده می‌شود. سازگاری به معنی زیر بار زور رفتن نیست؛ بلکه به معنی درک حال افراد است.»


وی افزود: «مسئله سوء مدیریت، نه تنها در خانواده، بلکه در سطوح بالاتر هم می‌تواند مشکل‌ساز باشد. وقتی برنامه‌ریزی در سطح کشور نباشد، دچار مشکل می‌شویم. همان طور که می‌بینیم، بعد از چهل سال هنوز مشکل داریم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها