تعداد بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۱۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ - 2022 29 January
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 سامانه پیامک: 1808 800 917 1000 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir
بانک ملی
امروز برای خرید سفته به بانک ملی رفتم. کارمند آنجا که همیشه خوش اخلاق بود و کار ما را راه می‌انداخت. این بار که به خاطر عدم رعایت حق دیگران و انجام کار یک نفر خارج از نوبت به او اعتراض کردیم، سر بالا جواب داد و گفت چرا آمده‌اید اینجا؟ بروید جای دیگر. بعد هم که به رئیس شعبه اعتراض کردیم کاری نکرد. وقتی دوباره پیش کارمند برگشتیم، گفت: چون ایشان اعتراض کرده حالا من باید تمام فیش‌ها را ثبت کنم و بعد به شما سفته می‌دهم. واقعاً متأسف شدم از این شیوه پاسخگویی.

پاسخ بانک ملی:
سلام، وقت بخیر. به من مراجعه کردند، من هم به آقای ..... زنگ زدم و ایشان هم کارشان را انجام دادند. آقای ..... به من گفت سرم شلوغ بوده، به ایشان گفته‌ام چند لحظه صبر کنید.
ایشان فرمودند همیشه خوش اخلاق بود‌ه و یک بار سرش شلوغ بوده، چون همیشه زود کارشان را انجام می‌دادند. توقع بر این است که اصلاً معطل نشوند.

آموزش و پرورش
باسلام و عرض تبریک به مدیر جدید آموزش و پرورش، از شما می‌خواهیم برای بازگشایی مدارس تلاش کنید. همه می‌دانیم که کرونا و بیماری هست؛ ولی مادرها هم دیگر صبرشان تمام شده و بچه‌ها افت تحصیلی پیدا کرده‌اند و علاقه‌شان به درس و مشق کم شده. مدیر مدرسه حضرت ..... و بعضی از معلمانش هیچ تلاشی برا حضوری شدن دانش‌آموزان در مدرسه انجام نمی‌دهند. هر وقت که می‌گوییم، یک سری دلیل می‌آورند که تعداد شلوغ هست و...
مگر فقط در این مدرسه کرونا هست؟ فقط این طور موقعها خوب بلدند صحبت کنند و با حرف، خانواده‌ها را قانع کنند. مرتب می‌گویند این مدرسه را با مدرسه‌های دیگر مقایسه نکنید. امیدواریم فکر اساسی کنید.

پاسخ آموزش و پرورش:
با سلام و احترام، نظر به درخواست اولیاء گرامی در خصوص بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش‌آموزان، به اطلاع می‌رساند:
مدرسه مورد نظر همانند دیگر مدارس طبق دستورالعمل استانی عمل نموده و نیز در جهت تصمیم بر توسعه آموزش حضوری تابع دستورالعمل استانی می‌باشیم که در همین راستا صبح امروز جلسه توجیهی با مدیران سه مقطع برگزار شد و در خصوص توسعه آموزش حضوری دانش‌آموزان تصمیماتی اتخاذ گردید که توسط مدیران مدارس به اطلاع اولیاء محترم خواهد رسید.

شهرداری نی‌ریز
1- چرا سنگفرش خیابان قدس را تا مسجد جامع کبیر ادامه نمی‌دهید و وسط آن را رها کرده‌اید؟ منظورم از میدان شهیدرجایی تا چهارراه قائم است.

2- چرا مدیریت ضعیف است؟ بیت‌المال را حیف و میل نکنید. نزدیک مسجد جامع کبیر به طرف خیابان اهل، با وجود اعلام هواشناسی قیر پاشیدید که الان اثری از قیر نیست؛ لطفاً توضیح دهید.

3- نزدیک 8 ماه قبل به علت ترکیدگی شاه لوله انتهای کوچه شماره 4 خیابان فجر، آسفالت کوچه توسط اداره آبفا کنده شده و نیاز به لکه‌گیری دارد. با سامانه 137 شهرداری هم تماس گرفتیم؛ اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

لطفاً الآن که در حال لکه‌گیری آسفالتها هستید، اقدام کنید.

4- چند عکس از کوچه 34 خیابان نواب برایتان می‌فرستم. (آخرین کوچه خیابان نواب، دقیقاً کوچه پشت نمایندگی ایران خودرو)

چند سال است که هر 10 - 15 روزی یک بار خانمهای کوچه جمع می‌شویم و به شهرداری می‌رویم. ولی فایده‌ای ندارد.

ماشین جمع‌آوری زباله هم برای جمع‌آوری زباله‌هایمان نمی‌آید.

5- مدت مدیدی است که مسیر خیابان امام مهدی روبروی مسجد جامع کبیر در حال کاشی فرش شدن است و شما یک راه جایگزین نامناسب برای عبور عموم انتخاب کرده‌اید. این چه سختی است که به شهروندان روا و داشته‌اید؟ مگر پروژه ساخت تأسیسات هسته‌ای است که این قدر طولش داده‌اید؟ ضمن این که این سنگفرش کردن خیابانها از اصل وپایه اشتباه است؛ زیرا اولاً شهرستان نیازهای عمرانی واجبتری دارد که نیاز به نگاه کارشناسانه و دلسوزانه مسئولان دارد. ثانیاً جز خراب کردن جلوبندی خودرو‌ها خاصیتی ندارد. 

این فقط نظر بنده نیست؛ نظر عموم شهروندان است. لطفاً هر چه سریعتر معبر عمومی را باز گشایی کنید و بیشتر از این مردم را به زحمت نیندازید.

6- دریچه محافظ کانال بولوار شهید معصومی روبروی درِ شرقی حسینیه ثارا... مدتی است که به سرقت رفته است. با توجه به بازگشایی مدارس، احتمال سقوط کودکان یا افراد مسن در آن زیاد است. لطفاً آن را بپوشانید تا از خطر احتمالی جلوگیری شود.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.

در ضمن یادآوری می‌گردد سامانه ۱۳۷ شهرداری نی‌ریز از سالها پیش با هدف ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت و رفع مشکلات و معضلات شهری از طریق مدیریت غیر مستقیم مردم در شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات‌رسانی مطلوبتر به شهروندان راه‌اندازی شده است.

این سامانه به لحاظ ماهیتی جزو سامانه‌های خدماتی است که به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری و با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و تسریع در حل مشکلات می‌شود.

در همین راستا فرآیندهای کاری در این سامانه به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در کوتاه‌ترین زمان درخواستهای شهری به حق شهروندان نی‌ریزی در حد ممکن اجابت و مشکلات روزمره ایشان مرتفع می‌گردد.

در پایان از همه همشهریان عزیزمان تقاضامندیم تمامی نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و سؤالات خود را از طریق این سامانه باما در میان بگذارند.

روابط عمومی شهرداری نی‌ریز، آقای دهقان
1- شهروند گرامی! عملیات اجرایی این پروژه و ترتیب و توالی فعالیتها به گونه‌ای است که جهت رعایت و حصول کیفیت حداکثری چاره‌ای جز انجام مرحله به مرحله پروژه نیست. به هر روی پروژه سنگفرش محوطه پیرامونی مسجد جامع کبیر طبق استانداردها بدون توقف در حال انجام است. از سعه صدر همه همشهریان عزیز بابت این پروژه تقدیر و تشکر می‌نماییم.

مسئول محترم واحد عمران، آقای پیوندی
2- با سلام خدمت شهروند محترم، زیرسازی محل یادشده به علت تردد وسایل نقلیه تخریب شده بود که توسط شهرداری زیرسازی و بعد از آن قیرپاشی گردید.

لازم به ذکر است که اگر مدت کوتاهی نیز قیرپاشی نشود، مجدد تخریب می‌شود و اساساً قیر پاشی انجام شده یک فرآیند دائمی نبوده و موقت است.

3- با سلام خدمت شهروند محترم، مدت کوتاهی از لکه‌گیری معابر سطح شهر می‌گذرد که ان‌شاءا... به صورت منطقه‌بندی انجام می‌گردد.

4- با سلام خدمت شهروند محترم، منطقه نواب صفوی در سال 99 نزدیک به 40 هزارمترمربع آسفالت شده که به تناسب عملیات عمرانی باید در محلهای دیگر نیز اجرا شود. به هر حال از کوچه مورد نظر بازدید شد و ان‌شاءا... در اولین فرصت رفع نقص می‌شود.

در مورد جمع‌آوری زباله، با توجه به این که کوچه جدید‌الاحداث می‌باشد، ضمن اخطار به پیمانکار مربوطه، موضوع رفع اشکال گردید.

5- سنگفرش خیابان امام مهدی(عج) در مجاورت مسجد تاریخی جامع کبیر نی‌ریز با طی تشریفات کاملاً قانونی تعریف گردیده و در حال اجرا است، و اطلاق عمل اشتباه به این پروژه فاخر و ماندگار صرفاً در حد نظر شخصی مورد احترام است. مسیرهای جایگزین مناسبی همچون خیابان جانبازان و بولوار شهید سلیمانی برای عبور عابران وجود دارد و بدیهی است مسیر جایگزین الزاماً نباید در مجاورت مسیر اصلی باشد. با توجه به وسعت نه چندان زیاد شهر، تفاوت زمانی و مسافت اضافه شده در مسیرهای جایگزین به هیچ عنوان غیر قابل تحمل نیست.
اما در مورد لزوم یا عدم لزوم سنگفرش (و نه کاشی‌فرش) خیابان یاد شده، تأکید می‌گردد که هر پروژه‌ای در هر نقطه‌ای از جهان، موافقان و مخالفان خود را دارد و مخالفت جنابعالی به معنای مخالفت عموم شهروندان فهیم نی‌ریزی نیست. ذات و نوع پروژه سنگفرش خیابان مذکور و ظرافت مورد نیاز، باعث طولانی شدن این پروژه به نسبت اجرای روسازی آسفالتی است. ضمن این که مسدود شدن ۳ ماهه یک معبر در مقایسه با این که سنگفرش انجام شده، طی ده‌ها سال آتی مورد استفاده و تحسین عابران قرار خواهد گرفت، زمان زیادی محسوب نمی‌شود.
مسجد تاریخی جامع کبیر اثری فاخر و بی‌نظیر است و طبیعی است که معبر مجاور و محوطه اطراف این مسجد تاریخی نیز باید متناسب با یکتایی این مسجد بی‌نظیر طراحی و بازآفرینی شود که به لطف خداوند متعال در دوره فعلی مدیریت شهری، با استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین مصالح ممکن در حال اجرا است و به زودی به مردم فرهنگ دوست و قدردان نی‌ریز تقدیم خواهد شد.

معاونت محترم خدمات شهری، آقای حاجی‌محمدی
6- عرض سلام خدمت شهروند گرامی، به اطلاع می‌رساند دریچه محافظ کانال مسروقه، مجدداً ساخته شده و در اسرع وقت نصب می‌شود.

نماینده مجلس 
کم توجهی به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم و توزیع نامناسب و تمرکز امکانات در کلان شهرها، سبب بیکاری و مهاجرت از این نقاط و حاشیه‌نشینی در شهر‌های بزرگ شده است که یکی از دلایل آن می‌تواند کمبود تعداد نمایندگان این مناطق به رغم وسعت زیاد در مجلس باشد. 
با توجه به این که تا انتخابات بعدی مجلس فرصت چندانی نیست، پیشنهاد می‌گردد با کمک دیگر نمایندگان به خصوص نمایندگان این مناطق و شهرهای کوچک، طرحی تهیه و تصویب کنید که تعداد نماینده در حوزه انتخابیه بیشتر بر اساس وسعت حوزه باشد؛ نه جمعیت. تا بدین طریق نمایندگان بیشتری از این مناطق به مجلس راه پیدا کنند.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان عزیز، در خصوص مطالب مطروحه شهروند گرامی باید گفت که در دوره‌های متوالی همیشه این موضوع مورد مناقشه بوده که تعداد نمایندگان بر اساس جمعیت یک حوزه انتخابیه افزایش یابد و یا بر اساس وسعت جغرافیایی. و لذا استدلالات حامیان افزایش تعداد نمایندگان بر اساس افزایش جمعیت همیشه قوی‌تر بوده. به هر حال پرداختن به این موضوع سلیقگی نیست و باید منطقی محکم داشته باشد تا بتوان در جهت اقناع نمایندگان‌محترم کوشید‌. لذا پیشنهاد شهروند گرامی قطعاً به عنوان یک گزینه می‌تواند مورد بحث قرار گیرد و ان‌شاءا... در زمان مناسب توسط دکتر طهماسبی نماینده محترم حوزه انتخابیه مطرح خواهد شد. 

درمانگاه تأمین اجتماعی
من یک بازنشسته هستم. یک ماه طول کشید تا توانستم نوبت کشیدن دندان بگیرم. بعد که مراجعه کردم، گفتند باید ویزیت شوی. دو ساعت بعد دکتر آمد و گفت دوباره برو نوبت کشیدن بگیر و اگر عجله داری، بعد از ظهر بیا استهبان مطب تا برایت بکشم. الان یک ماه است که برای نوبت تماس می‌گیرم و نوبت نمی‌دهند. مگر یک بازنشسته چقدر حقوق دارد که بتواند دندانش را آزاد بکشد؟ اگر داشتیم که درد نمی‌کشیدیم؛ همان موقع می‌رفتیم آزاد پول می‌دادیم. نیازی به گفتن دکتر و رفتن به استهبان هم نبود؛ همین شهر خودمان خیلی دندانپزشکان خوبی دارد.

منطقه حفاظت شده بهرام گور
فنس‌های منطقه حفاظت شده بهرام‌گور، قبل از پاسگاه قطرویه کاملاً خم شده و حیوانها به راحتی می‌توانند خارج شوند و این خیلی خطرناک است. هم برای حیوانهای زبان‌بسته و هم برای خودروهای عبوری.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- درمانگاه تأمین اجتماعی
- منطقه حفاظت شده بهرام گور
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها