تعداد بازدید: ۶۷۹
کد خبر: ۱۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶ - 2021 19 September
هفته گذشته بیشترین عملیات اورژانس 115 را تصادفات موتوری تشکیل داد که منجر به ضربه مغزی تعدادی از آنها شد.
به گفته مدیر اورژانس 115 نی‌ریز، ساعت ۲۰ چهارشنبه ۱۷ شهریور، دو موتورسیکلت در دوراهی جعفرآباد با هم برخورد کردند و دو نفر مصدوم شدند. یکی از آنها که ۲۴ سال داشت هوشیاری‌اش افت کرده بود و با علائمی چون ضربه به سر و تهوع به بیمارستان شهدا انتقال یافت. وی در ادامه جهت تکمیل مراحل درمانی و به دلیل نبود متخصص جراحی مغز و اعصاب، به مراکز درمانی استان اعزام شد. مصدوم دیگر که 40 سال داشت، دچار ضربه و خونریزی سر، سردرد و سرگیجه و همچنین ضربه به دست و پا شد. وی نیز به بیمارستان شهدا انتقال یافت.

ساعت 22:22 همان شب، بعد از پاسگاه قطرویه، یک موتورسیکلت واژگون شد. راکب ۲۲ ساله آن که دچار ضربه به سر و مفقود شده بود، ساعاتی بعد توسط همراهان یافت شد. آنها به سرعت با اورژانس 115 تماس گرفتند؛ اما زمان رسیدن آمبولانس، هوشیاری مصدوم به عدد 3 رسیده بود. وی به بیمارستان شهدا انتقال یافت و سپس به مراکز درمانی استان اعزام شد.

ساعت 2:38 بامداد همان روز، بر اثر واژگونی یک خودرو در گردنه چاه‌سبز، سرنشین ۳۰ ساله آن دچار ضربه به سر و خونریزی از بینی و گوش شد.

ساعت 4:26 پنجشنبه ۱۸ شهریور، یک موتورسیکلت در خروجی شهر آباده‌طشک واژگون شد و راکب ۲۶ ساله آن دچار ضربه به سر و همچنین ضربات متعدد بدنی شد. وی نیز با سطح هوشیاری بسیار پایین به درمانگاه امام هادی این شهر و سپس به مراکز درمانی استان اعزام شد.

ساعت ۱۰ جمعه ۱۹ شهریور، بعد از روستای تنگ‌حنا بر اثر واژگونی خودرو سه نفر مصدوم شدند. یک خانم ۲۲ ساله دچار ضربه به پا و صورت شد. خانم ۲۲ ساله دیگری صورت و شانه‌اش آسیب دید و خانمی ۲۰ ساله دچار ضربه به سر شد که همگی به درمانگاه قاسم آباد انتقال یافتند.

ساعت 19:45 شنبه ۲۰ شهریور، بر اثر واژگونی یک موتورسیکلت، راکب ۷۲ ساله آن بعد از پلیس راه دچار ضربه به سر، صورت و پا شد.

ساعت ۸:۲۰ همان روز در روستای خواجه‌‌جمالی، بر اثر واژگونی موتورسیکلت سه نفر مصدوم شدند. یک مرد 47 ساله دچار ضربه به سر و صورت و دست شد. یک مرد 40 ساله از ناحیه مچ پا، دست و پیشانی آسیب دید و یک مرد ۲۸ ساله دیگر دچار خراشیدگی دست، و ضربه به صورت شد. هر سه این افراد به درمانگاه امام هادی انتقال یافتند.

ساعت 11:18 شنبه ۲۰ شهریور، بر اثر واژگونی یک کامیون در روستای قلعه بهمن، سرنشین ۶۵ ساله آن دچار ضربه به اندامهای مختلف بدن از جمله سر، قفسه سینه، صورت و پهلو شد و به بیمارستان شهدا انتقال یافت.

ساعت ۲۰ دوشنبه ۲۲ شهریور، در خیابان سلمان فارسی شهر آباده‌طشک، یک موتورسیکلت و خودرو با هم تصادف کردند. دو راکب ۱۷ و ۱۸ ساله موتورسیکلت مصدوم شدند. فرد 17ساله دچار ضربه به اندامهای مختلف و شکستگی کتف و مچ پا شد. مصدوم ۱۸ ساله نیز دچار ضربه به زانو شد و هر دو به درمانگاه امام هادی آباده طشک انتقال یافتند.

ساعت ۲ بامداد همان روز در ۳۰ کیلومتری قطرویه به سیرجان، یک تریلر واژگون شد و راننده آن که به بیرون پرت شده بود، دچار خونریزی سر، صورت و بینی و درد پا شد.  

نوشتنی است اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز در هفته گذشته ۸ بیمار مبتلا به کرونا را که حال وخیمی داشتند، به بیمارستان شهدا اعزام کرد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها