تعداد بازدید: ۶۹۹
کد خبر: ۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ - 2021 14 March
مراکز درمانی و امدادی، شرح برنامه‌های خود در ایام نوروز را اعلام کردند.

عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس:

هر چند هنوز (تا تاریخ چهارشنبه ٢٠ اسفندماه) برنامه پزشکان عمومی و خانواده در روزهای تعطیل نوروزی مشخص نشده، اما گفته می‌شود آنها مجبور به فعالیت در روزهای تعطیل نیستند؛ ولی در روزهای غیر تعطیل نوروز فعالیت می‌کنند.


به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز، همه متخصصان به جز چشم پزشک که تنها در درمانگاه تخصصی فعالیت دارد، همه روزه در بیمارستان شهدا حضور دارند.


دکتر داور آل‌داود گفت: «درمانگاه تخصصی و سایر درمانگاه‌های شهرستان در روزهای تعطیل باز نیستند. هر چند مرکز ١٦ ساعته شهید فقیهی که تست کرونا را انجام می‌دهد، همه روزه فعال است. دندان‌پزشکی این درمانگاه هم برای موارد اورژانسی باز است.»


وی افزود: «قرار است در اورژانس بیمارستان دو پزشک عمومی و یک متخصص طب اورژانس همه روزه حضور داشته باشند. در روزهای تعطیل داروخانه‌های شبانه‌روزی و بیمارستان شهدا فعالند و از نظر قانونی تنها در صورتی داروخانه دیگری می‌تواند باز باشد که داروخانه شبانه‌روزی اجازه دهد.»
دکتر گلچین رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی نی‌ریز هم با بیان این که دندان‌پزشکی این درمانگاه در روزهای نوروز تعطیل است، از نامشخص بودن دیگر فعالیتهای این درمانگاه تا هفته آینده گفت.


به گفته روابط عمومی درمانگاه شفا، در روزهای هفتم و هشتم فروردین دکتر پاکنیت و در روزهای دهم و یازدهم فروردین، خانم دکتر کردگاری از ساعت ٨ الی ١٢ صبح بیماران را ویزیت می‌کنند.


داروخانه، آزمایشگاه و دندانپزشکی درمانگاه نیز در روزهای ذکر شده فعال هستند.


رئیس اورژانس ١١٥ نی‌ریز هم عنوان داشت: «طرح امداد نوروزی همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود که در آن به جز اورژانس ١١٥، دیگر گروه‌های امدادی نیز حضور دارند.»


محمد حسین کچویی گفت: «این طرح از ۲۵ اسفند شروع می‌شود و تا ١٤ فروردین ادامه دارد. به دلیل همپوشانی مسئله کرونا، از نظر وضعیت آماده‌باش همه تحت نظر ستاد کرونای استان هستیم و ابلاغیه‌های آن را اجرا می‌کنیم. به دنبال ابلاغیه‌های کشوری و استانی، یک سری اقدامات قرار است انجام دهیم؛ از جمله این که آمبولانس‌های پایگاه جاده‌ای در ساعتهای خاصی از شبانه‌روز به صورت آماده‌باش در حاشیه جاده مستقر می‌شوند که هم باعث آرامش خاطر مردم و مسافرتهای احتمالی می‌شود و هم این که در حوادث جاده‌ای در کوتاه‌ترین زمان بر بالین مصدومان می‌رسند.»


وی افزود: «قرار است یک پایگاه دیگر در کنار کارخانه سیمان خاکستری تأسیس کنیم که اگر تا پایان سال جاری انجام شود، میزان آمادگی ما را به شکل تصاعدی بالا می‌برد و زمان رسیدن به محل حادثه در برخی مسیرها را به یک چهارم زمان فعلی می‌رساند.»


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها