تعداد بازدید: ۱۳۱۶
کد خبر: ۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ - 2020 27 November
یک سوپرمارکت در خیابان امام حسین دچار آتش‌سوزی شد و همه اجناس آن در آتش سوخت.
امید شهدان، نی ریزان فارس: این حادثه ساعت 23:45 پنجشنبه 6 آذر در خیابان امام حسین، نرسیده به چهارراه جانبازان رخ داد و باعث شد همه اجناس و یخچال فریزر و ترازوی آن در غیاب صاحب مغازه در آتش بسوزد.

هر چند یکی از اطرافیان از دیر رسیدن آتش‌نشانی گلایه داشت، اما رئیس آتش‌نشانی نی‌ریز در گفتگو باما تأکید کرد که کارکنان آتش‌نشانی بعد از سه دقیقه از زمان تماس، سر صحنه حضور داشتند.

ابراهیم خیراندیش افزود: «ما سیستم ضبط مکالمات داریم و از لحظه برقراری تماس تا پایان عملیات همه چیز ضبط می‌شود. اما در این حادثه کسی که برای اولین بار شاهد شعله‌های آتش بوده، هول شده و به جای آتش‌نشانی با 110 تماس گرفته بود. بعد هم جلوی یک خودرو سمند را گرفته و به او گفته بود برو آتش‌نشانی را خبر کن. تماس با 110 هم چون ابتدا به مرکز استان وصل می‌شود، تا آنها بخواهند به پلیس نی‌ریز خبر دهند و آنها هم به ما بگویند، زمان از دست می‌رود و آتش هم صبر نمی‌کند. به هر حال ما سه دقیقه پس از اطلاع پلیس 110 در محل حادثه حضور داشتیم. لازم است شهروندان شماره 125 آتش‌نشانی را به خاطر داشته باشند تا به محض بروز حادثه تماس بگیرند و زمان از دست نرود.»

وی گفت: «عملیات از لحظه تماس تا برگشت به پایگاه 50 دقیقه طول کشید و صاحب مغازه پس از آن به محل حادثه رسید. او گفت که تا ساعت 22:30 در مغازه حضور داشته است.»

خیراندیش درباره علت حادثه گفت: «با توجه به این که صاحب مغازه همان روز پیک‌نیک را پر کرده بود، ممکن است نشتی آن باعث این حادثه شده باشد یا اتصال برق مغازه باعث شده باشد آتش‌سوزی رخ دهد.»

وی افزود: «با توجه به این که حادثه دیگری نیز صبح همان روز در منزل مسکونی بر اثر آتش گرفتن یک پیک‌نیک رخ داده بود، لازم است شهروندان اگر پیک‌نیک و سیلندر گاز را پر می‌کنند، همان روز به داخل منزل نبرند. چرا که ممکن است به علت حجم و فشار گاز یا خراب بودن شیر آن نشتی داشته باشد یا سوپاپ بزند و باعث بروز حادثه شود.»

ساکنان آن منطقه همچنین در گفتگو با خبرنگار ما از نوسانات برق خانه‌هایشان در روزهای اخیر سخن می‌گفتندکه ممکن است دلیل این حادثه بوده باشد.

مدیر توزیع برق نی‌ریز اما در گفتگو با ما این مسئله را رد کرد و گفت: «نوسان برق صحت ندارد؛ چون آنجا نزدیک ترانس است و نمی‌تواند نوسان داشته باشد. کارکنان این اداره با توجه به این که حادثه آتش‌سوزی به ترانس، شبکه فشار ضعیف و تأسیسات برق آسیب رسانده بود، رأس ساعت 12 شب به محض اطلاع‌رسانی به محل حادثه رفتند و تعمیرات را انجام دادند.»




نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها