تعداد بازدید: ۸۳
کد خبر: ۱۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ - 2022 29 October

/ شناخت آداب معاشرت در فضای مجازی از نابودی روابط دوستانه و خانوادگی جلوگیری می‌کند. پس لازم است با این آداب آشنا باشیم.

/ شاید مهم‌ترین اصل این باشد که نباید هر مطلبی را در فضا منتشر کنید. تنها مطالبی منتشر کنید که دانستن آن برای دیگران ارزشمند و معتبر باشد.

/ متن‌ها و تصاویر تولیدی توسط دیگران را حتماً با ذکر منبع منتشر کنید.

/ قبل از انتشار هر پستی در شبکه‌های اجتماعی، خوب به مضمون و محتوای آن توجه کنید. باید به تأثیر کلمات و حرف‌ها به خوبی توجه کنید. زیرا نمی‌توانید پیام‌های خود را در فضای مجازی به‌طور کامل پاک کنید و از بین ببرید.

/ عکس‌های شخصی دیگران را حتماً با اجازه آنها منتشر کنید. انجام این کار در حق دیگران، خیانت است.

/ در شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر بر سر هر موضوعی بحث و مشاجره نکنید. 

/ در شبکه‌های اجتماعی نباید با دیگران قطع رابطه کنید.

برخی افراد با بلاک کردن فرد مقابل‌شان به راحتی و بدون هیچ صحبتی رابطه را قطع می‌کنند. این خلاف ادب و احترام است و تا مدت‌ها احساس ناخوشایندی را در فرد مقابل ایجاد می‌کند.

/ سعی کنید املای درست کلمات را بیاموزید و برای درک بهتر مطلب بیان شده و دوری از ایجاد سوءتفاهم توسط فرد مقابل، از علائم نگارشی به درستی استفاده کنید. غلط‌های املایی، سواد و اطلاعات شما را زیر سؤال خواهد برد.

البته نکته مهم این است که امروزه افراد در حین نوشتن، کلمات را مخفف به کار می‌برند و یا از نوشتن برخی از حروف خودداری می‌کنند. این نوع نوشتن نیز چندان جالب نیست. سعی کنید کلمات را کامل و واضح بنویسید.

ادامه دارد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها