تعداد بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۱۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲ - 2022 01 April

عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس:

به گفته مدیر اورژانس 115 نی‌ریز، در 8 روز ابتدای سال، 39 حادثه ترافیکی در شهرستان نی‌ریز رخ داده است.

محمدحسین کچویی این گزارش را در جلسه شورای ترافیک دوشنبه 8 فروردین داد و گفت: «۱۹ مورد از این تصادفات درون شهری و ۲۰مورد جاده‌ای بوده است. در حوادث درون شهری، ۱۴ مورد مربوط به حوادث موتور‌سواران بوده یا یک طرف تصادف موتور سوار بوده است. همچنین یک مورد حادثه ویژه درون شهری با ۵ مصدوم در روز هفتم فروردین اتفاق افتاد. در حوادث جاده‌ای، 20 مورد تصادف اتفاق افتاده که یک مورد تصادف موتورسیکلت با خودرو سواری در جاده نی‌ریز - خیر، منجر به فوت موتورسوار شد.»

وی افزود:‌«تعداد کل مصدومان این حوادث 58 نفر بود.»

کچویی گفت: «بیشترین آمار تصادفات موتوری در این ۱۳ روز است که علت بیشتر آن، شرب مشروبات الکلی است که باعث مزاحمت برای مردم هم می‌شود. اگر اطلاع‌رسانی شود که از افراد تست الکل گرفته و برخورد قاطع می‌شود، شاید مقداری باعث پیشگیری شود.»

شروع موج دوم مسافرتهای نوروزی و ترافیک محورهای مواصلاتی شهرستان که 98 درصد بیشتر از سالهای گذشته شده، محور دیگر بحث جلسه شورای ترافیک بود.
معاون فرماندار از نیروهای امدادی و پلیس راه خواست تا با جدیت و همکاری بیشتر، زمینه کاهش تصادفات در شهرستان و استان را فراهم کنند.

میرزایی افزود: «شهرستان نی‌ریز ورودی استانهای دیگر است و نقاط حادثه‌خیزی مثل گردنه لای‌رز دارد که البته مدیر کل جدید راه و شهرسازی قول داده در اردیبهشت ماه مسیر جدید این گردنه را زیر بار ترافیک ببرد.»

شهردار نی‌ریز هم با اشاره به این که مصوبات آخرین جلسه شورای ترافیک پایان سال گذشته تا حدود زیادی اجرا شده، گفت: «موضوع یک طرفه شدن کوچه جنب بانک ملت و مسدود شدن بریدگی بلوار ولایت انجام شده، تابلوهای ترافیکی، سرعتگیر و موانع ترافیکی زیادی خریداری شده است. برخی از سرعتگیرهای آسفالتی اجرا شده و به دلیل تعطیلی کارخانه آسفالت، بقیه آن به خصوص در بلوار مدرس و میرزا کوچک خان، بعد از نوروز اجرا خواهد شد.»

معاون فرمانداری نیز با اشاره به باز شدن مدارس از چهاردهم فروردین، از شهرداری و راهنمایی و رانندگی خواست تا زمینه ایمن‌سازی ورودی مدارس را فراهم کنند. همچنین برنامه‌ریزی برای رفع نیاز و تقاضای سرویس مدارس انجام شود.

وی موضوع استفاده برخی وسایل نقلیه از جاده جدید عبور ممنوع و افتتاح نشده گردنه لای‌رز را یادآور شد که مجید مظفری جانشین پلیس راه نی‌ریز در این زمینه گفت: «با توجه به این که این جاده هنوز در دست ساخت است و به علت عدم تکمیل و رعایت نشدن نکات ایمنی، از طرف شرکت به اداره راهداری تحویل نشده، همان طور که به واسطه تابلو و علائم ورود به آن ممنوع شده و تأکید شده که مسئولیت هرگونه حادثه بر عهده راننده است، لذا در صورت ورود راننده خاطی، علاوه بر این که مرتکب بی‌مبالاتی شده، از یک سری حقوق قانونی از جمله استفاده کامل از بیمه‌نامه محروم خواهد شد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها