تعداد بازدید: ۳۳۶۱
کد خبر: ۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ - 2016 15 October
امام‌جمعه نی‌ریز:
امام جمعه نی‌ریز نگه داشتن بی‌جهت کسی را در زندان حتی به مدت یک دقیقه حرام خواند و گرفتن اقرار با تهدید و چماق را خلاف اسلام دانست.
عابد نعمتی: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در مراسم نماز‌جمعه 23 مهر، امروز و فردا کردن ادارات را از منکرات جامعه خواند و گفت: «کاری که امروز انجام می‌شود، نباید به فردا انداخت.»

ایشان برای این منظور، به استعلامی اشاره کرد که به گفته فردی، دادگستری از استانی دیگر انجام داده بود. اما ظاهراً 13 ماه طول کشیده بود تا جوابش بیاید و در تمام طول این مدت، فرد مذکور را در زندان نگه داشته بودند.

امام جمعه نی‌ریز همچنین گفت: «ما در اسلام زندان نداریم؛ آن هم به این صورت که متهم را مدتها نگه دارند تا بخواهند به او برسند که آیا واقعاً مقصر است یا نه. باید فکری کرد، مرتب زندان فرستادن و برای دولت خرج درست کردن که کار نیست. این خلاف اسلام است. اگر یک دقیقه کسی را بی جهت نگه دارید، گناه کردید و حرام است. اسم این را می‌گذارید اسلام؟ مگر می‌شود با چماق و تهدید اقرار گرفت؟ حرام است. اقرار زوری ارزشی ندارد و نمی‌شود بر طبق آن حکم کرد.»

عضو خبرگان رهبری در جایی دیگر به وکلایی که به گفته ایشان برای دفاع از حق افراد میلیونها تومان پول مطالبه می‌کنند انتقاد کرد و گفت: «وقتی برای یک حق وکالت 40 میلیون تومان پول می‌خواهند، مردم چطور باید از حق خود دفاع کنند و به چه کسی پناه ببرند؟ آن هم فقرا و مستمندانی که حتی پول تمبر ندارند.»

آیت‌ا... فقیه در جایی دیگر رتبه ایران را از نظر مصرف لوازم آرایشی، هفتمین در جهان ارزیابی کرد؛ در حالی که به گفته ایشان ایران از نظر جمعیت، هفدهمین در جهان است.

به بیان امام جمعه نی‌ریز، یک دهم لوازم آرایشی دنیا در ایران مصرف می‌شود و هر زن یا دختر ایرانی در سال 150 دلار را خرج آن می‌کند.

ایشان به وجود 5900 آرایشگاه در برابر 1200 کتابفروشی در شهر تهران اشاره کرد و گفت در شهر خودتان تعداد کتابفروشی‌ها را در برابر تعداد آرایشگاه‌های زنانه و مردانه مقایسه کنید.

آیت‌ا... فقیه عنوان داشت: «حتی دخترانی که زیر پوشش کمیته امداد هستند، سعی می‌کنند هزینه آرایششان را بیشتر از خوراکشان تأمین کنند.»

عضو خبرگان رهبری به روز پیوند اولیاء و مربیان اشاره کرد و از آنها خواست تا فرزندانشان را در مدرسه رها نکنند.

به گفته ایشان، همکاری و ارتباط اولیاء و مربیان در سالهای اول مدرسه، شخصیت بچه‌ها را شکل می‌دهد و در رفتارشان اثر دارد.

امام جمعه نی‌ریز ورزش را عبادتی دانست که باید همراه با معنویت و تقویت روح باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، در جایی دیگر بهترین مردم را کسانی دانست که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و به نماز جمعه و جماعتشان که از اهداف سیدالشهدا(ع) بود، اهمیت می‌دهند.

آیت‌ا... فقیه در بین دو نماز از عزاداران حسینی خواست تا نماز ظهر عاشورا را در یک مکان خاص و با عظمت به پا دارند.

ایشان نماز جمعه را فریضه‌ای واجب خواند و از روحانیونی که در آن حاضر نمی‌شوند، انتقاد کرد.

به گفته ایشان، کسی که مروج دین است، باید بداند که نماز جمعه از همه دعاها واجبتر است.

عضو خبرگان رهبری گفت: «حالت نفاق را بردارید، دوگانه عمل نکنید و مستقیم پیرو رهبر باشید.»

ایشان همچنین بر مشارکت مردم در سرشماری نفوس و مسکن سال جاری تأکید کرد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها