تعداد بازدید: ۲۶۶۸
کد خبر: ۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳ - 2016 03 July
مسعودی مطرح کرد:
نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس با بیان اینکه تجهیزات و امکانات هلال احمر جوابگوی مقابله با آتش سوزی احتمالی جنگل‌ها نیست، تصریح کرد: باید در این رابطه اعتبار ویژه ای تخصیص یابد.

اصغر مسعودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه آتش‌سوزی جنگل‌ها از معضلات پیش روی منابع طبیعی کشور به ویژه در فصول گرم سال است، ادامه داد: متاسفانه استان فارس با وجود برخوردار بودن از پوشش جنگلی و مراتع بکر، از داشتن امکانات اطفای حریق جنگل‌ها مانند بالگرد محروم است که ضرورت دارد اعتبار ویژه ای برای تامین امکانات تخصیص یابد تا در زمان بروز حوادث با مشکل مواجه نشویم زیرا در آتش سوزی های سابق کمبود امکانات به شدت مشاهده می شد که به طور حتم اگر امکانات مناسبی وجود داشت خسارت ها کاهش می یافت.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری آتش سوزی لارز نی ریز، گفت: این آتش سوزی در ساعت 14:30 پنجشنبه گذشته به وقوع پیوست در حالی که در ساعت 17 بالگردی برای حمل نیرو از شیراز اعزام شد و ساعت 19:30 نیز آتش‌ مهار شد بنابراین اگر در تامین امکانات سرعت عمل بیشتری صورت می گرفت خسارت ها کاهش می یافت البته در کنار این تجهیزات و امکانات هلال احمر نیز جوابگوی مقابله با آتش سوزی احتمالی جنگل ها نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه در آتش سوزی لای رز نی ریز کمبود امکانات اطفای حریق به خوبی دیده می‌شد، یادآور شد: به طور قطع اگر مسئولان سرعت عمل بیشتری در راستای تامین تجهیزات به خرج می دادند حریق زودتر مهار می‌شد و خسارات کاهش می یافت زیرا بین وقوع آتش تا اعزام بالگرد و تامین امکانات 3 ساعت فاصله افتاد که همین موضوع موجب گسترش آتش شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه علاوه بر کمبود امکانات، در آمادگی برای مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها ضعف داریم، افزود: در حالی که فاکتور و شرط اساسی کار در حوزه مدیریت بحران و واکنش مناسب به حوادث غیرمترقبه و طبیعی، سرعت عمل و استفاده از همه امکانات و ظرفیت است اما در ایران شاهد نقاط ضعفی در سرعت عملکرد دستگاه‌ها هستیم.

وی بر ضرورت افزایش سطح آمادگی برای مقابله با آتش سوزی احتمالی جنگل ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه در مقابله با اطفای آتش سوزی جنگل ها کند عمل کرده و ضعف داشته ایم به نحوی که هماهنگی و سرعت عمل، حلقه مفقوده در آتش سوزی های به وقوع پیوسته بوده بنابراین شناسایی نقاط ضعف، آسیب ها و نواقص در مواجهه با بحران های آتی امری ضروری و لازم است که باید به صورت جدی به آن توجه و نسبت به رفع آن اقدام کرد.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم توجه به آموزش نیروهای انسانی برای مقابله با آتش سوزی احتمالی جنگل ها تاکید کرد و ادامه داد: آموزش نیروها از مهمترین مواردی است که در بحث آتش سوزی جنگل ها باید به آن توجه کرد؛ این سوال مطرح می شود که آیا نیروهای بسیجی که برای اطفای حریق لای رز نی ریز به کار گرفته شدند آموزش های لازم را برای مدیریت بحران دیده بودند؟ واقعیت آن است که آموزش برای مدیریت بحران در کشور باید نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ ارتفاعات منطقه لای رز نی ریز در استان فارس از ظهر پنج شنبه(10 تیرماه) دچار آتش سوزی و در ساعت 19:30 با تلاش نیروهای سپاه، انتظامی، بسیج و مردم مهار شد؛ گفته شده به احتمال زیاد عامل این آتش سوزی نیروی انسانی بوده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها