تعداد بازدید: ۴۰۵۴
کد خبر: ۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ - 2016 22 June
در پی واژگونی اتوبوس سربازان در گردنه لای‌ریز نی‌ریز در اوایل بامداد امروز خبرنگاران ما به اطلاعات تکمیلی در این باره دست یافتند که در زیر می‌خوانید:
- 45 سرباز به همراه راننده، دو نفر کمک راننده، شاگرد و 8 مسافر قاچاق که زیر اتوبوس و در جعبه بغل و حتی باک  اتوبوس مخفی بودند مسافران اتوبوس را تشکیل می‌دادند که از این میان 16 نفر از آنان سر صحنه کشته شدند و 3 نفر در بیمارستان شهدا تا ساعت 8 صبح جان خود را از دست دادند.

- این سربازان همگی فوق‌دیپلم و لیسانس وظیفه بودند و دو ماه را در پادگان آموزشی 05 کرمان که متعلق به ارتش بوده طی کرده بودند.

- 2 گردان در حال آموزش بوده‌اند که همگی برای رفتن به مرخصی تا 10 تیرماه به منازل خود می‌رفتند و قرار بود پس از آن خود را با درجه گروهبانی و ستوانی به یگانهای خدمتی معرفی ‌کنند. 

- این اتوبوس در ساعت 19:45 روز سه‌شنبه اول تیرماه از ترمینال کرمان حرکت کرده است.

- به گفته یکی از مسافران، راننده در چند محل بین راهی اقدام به سوارنمودن اتباع بیگانه و بار زدن کالای قاچاق می‌کند.

- همه‌ این سربازان اهل استان فارس بودند. سربازانی از شهرهای فیروزآباد، شیراز، کازرون، ‌مرودشت، فسا و ... 

- به گفته یکی از مسافران، راننده اتوبوس که پیرمردی 70 - 60 ساله و غیر نظامی است تمامی مسیر را با سرعت  بیش از 110 کیلومتر طی کرده است. 

- یکی از مجروحان می گوید:   در ته دره  و روی خاک افتادم  و  خود را سینه‌خیز به جاده رساندم و آنجا بی‌هوش شدم.

- یکی از مصدومان می‌گوید: من خواب بودم شاگرد اتوبوس [که او هم غیر نظامی بود] هنگامی که متوجه شداتوبوس فرمان بریده داد زد و با صدای بلند یاالله یاالله گفت و از مسافرین که در خواب بودند خواست تا در وسط اتوبوس جمع شوند.

- این اتوبوس کرایه‌ای  و از شرکت‌های مسافربری بوده و راننده و کمکی‌هایش همگی غیر نظامی و اهل سیستان و بلوچستان بوده‌اند. 

- تاکنون 4 جسد شناسایی نشده است. 

- تمامی مصدومان به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شده‌اند.

- برای انتقال مصدومان آمبولانس‌های تمامی مراکز اورژانس 115، هلال‌احمر و سپاه شهرستان (مجموعاً 11 آمبولانس) از نی‌ریز مجروحان را به بیمارستان شهدا و سردخانه دارالرحمه انتقال دادند. ضمن اینکه آمبولانس‌هایی از شهرستانهای استهبان و داراب نیز فراخوانده شدند که در حال انتقال مصدومان به شیراز هستند. 

- با تلاش پرسنل آتش‌نشانی و هلال‌احمر شهرستان نی‌ریز برای بیرون آوردن زخمی‌ها و اجساد چند قسمت این  اتوبوس شکافته شد. 

- بیشتر سربازان متولدین دهه 70 خورشیدی هستند.

- کمیته بحران شهرستان نی‌ریز در این رابطه تشکیل جلسه داده است.

- هم اکنون (ساعت 14:00) تعدادی از آمبولانس‌های ویژه حمل مصدومان متعلق به نیروی زمینی ارتش(نزاجا) برای انتقال اجساد کشته‌شدگان وارد نی‌ریز شده‌اند.

- همچنان هویت چند نفر از کشته‌ها نامعلوم است.
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
3
شما را بخدا به مسئولین انتظامی بگویید فکری به حال رانندگان اتوبوس مخصوصاً رانندگان ... بکنند. با سواری هم به گرد اتوبوسهای ... نمیشه رسید چه برسه به خود اتوبوس.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
1
چرا ما ایرانی ها از گذشته درس نمی گیرم هر سال این گردنه دچار همچین حادثه های میشه ولی مسئولین عین خیالشونم نیست.
علی
Netherlands
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
به نظرتون این گردنه باید چقد کشته بده که یک فکری به حالش بکنن....هر چند راننده هم مقصره ولی اگه راه درست باشه خیلی تلفات کمتر میشه،،،،به هر حال خدا رحمتشون کنه و به خونواده هاشون صابر بده
محمد مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
از پلاک اتوبوس مشخص است که اتوبوس مال زاهدان هست که دربستی از کرمان سربازها را سوار می کند چون کرایه کمتری می گیرند همه اتوبوس های مسیر زاهدان شیراز بسیار وحشتناک رانندگی می کنند و اصلا به قوانین و مقررات هم احترام نمی گذارند ... در ضمن مشکل دیگری که وجود دارد جاده بد این مسیر است که باید سریع تر باند دوم آن را بسازنند یا از مسیر جایگزین استفاده کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
2
من دو هفته پیش از شیراز رفتم ... ماموریت اتوبوساي... براحتی افاغنه و بار قاچاق میارن... بخدا این چیزا رو خودم با چشمام که رفت و برگشت مسافر اين اتوبوسا بودم ديدم
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها