تعداد بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ - 2024 27 April

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

شهرداری نی‌ریز
۱- لطفاً درختان خیابان اصلی شهرک جمال‌آباد را آبیاری کنید. با توجه به خشکسالی، همه اهالی با آب شرب درختان جلو منازل خود را آبیاری می‌کنند.

۲- وضعیت آسفالت بولوار‌های شهید سلیمانی، شهید زردشت، سرداران و میرزا کوچک‌خان  چندان جالب نیست.  حال که  به امید پروردگار سنگ‌کوبی فعال شده، بهتر نیست روی  آسفالت بولوار‌های سطح  شهر که  وضعیت نامطلوبی پیدا کرده‌اند تمرکز کنید؟

۳- پشنهاد می‌شود یک برج نوری برای زیبایی و جذابیت شهر، در ورودی بولوار سرداران نصب شود.

۴- خواهشمندیم هر چه سریعتر فکری به حال آسفالت شهرک جمال‌آباد کنید؛ با یک بارندگی کوچک، رفت و آمد مختل می‌شود.

۵- لطفاً فکری به حال ما رانندگان ماشین‌های سنگین کنید.  
اول این که برخی اوقات پایانه جا ندارد؛ اگر در شهر پارک کنیم، جریمه می‌شویم و بیرون از شهر هم امن نیست.
دوم این که نظارت کافی روی امنیت خودرو‌های پارک شده در پایانه وجود ندارد؛ یک بار به کامیون من خسارت زده بودند و وقتی برای بررسی و بازبینی دوربین‌های مداربسته مراجعه کردیم، گفتند دوربین‌ها خراب است.
سوم این که سرویس رفت و برگشت نیست و به‌ویژه نیمه شب‌ها که خسته به نی‌ریز برمی‌گردیم، نمی‌دانیم از پایانه تا خانه را چگونه طی کنیم. تاکسی‌های ترمینال هم اگر باشند، مبلغ بسیار زیادی دریافت می‌کنند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- شهرداری مرجع ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی در شهرک امیر‌کبیر نیست و محوطه‌سازی این شهرک به شهرداری تحویل نشده است.

۲- پروژه آسفالت معابر شهر با اولویت معابر خاکی در حال انجام است. اجرای شبکه فاضلاب شهری در خیابان‌های یاد شده هنوز انجام نشده، ضمن این که با توجه به افزایش بسیار شدید قیمت قیر ظرف دو سال اخیر، قطعاً سرعت روکش آسفالت معابر شهری و حتی جاده‌های برون شهری توسط سازمان‌های متولی به مراتب کاهش یافته است.

۳- با تشکر از پیشنهاد جنابعالی،  ردیف اعتبار لازم در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری برای بازآفرینی کامل بولوار سرداران شهید پیش‌بینی شده و تشریفات قانونی لازم در دست انجام است.

۴- با سلام خدمت شهروند محترم، احداث بولوار چهل و پنج متری  روبروی حوزه علمیه خواهران انتهای بلوارنصر (به نام بولوار شهید صیاد شیرازی) در مجاورت شهرک امیرکبیر شروع شده و به زودی زیرسازی کوچه‌های شهرک یادشده در  قالب طرح بازآفرینی شهری با مشارکت شهرداری و شرکت ملی بازآفرینی ایران انجام خواهدشد.

۵- با احترام، همین طورکه مستحضرید، پایانه ماشین‌آلات سنگین زمان زیادی نیست که راه‌اندازی شده و تمامی مواردی که ذکر شده در دستور کار قرار دارد و به ترتیب اولویت رفع خواهد شد. لازم به ذکر است که پایانه ماشین‌آلات سنگین شهرداری نی‌ریز  از زمان راه‌اندازی تاکنون به صورت کاملاً رایگان به رانندگان زحمتکش خدمت‌رسانی می‌کند.
-----------//-----------

هیئت مؤسس دبیرستان ..
صدای بلند‌گوی صبحگاه مدرسه و صدای گوشخراش دانش‌آموزان شیفت صبح و عصر و صدای جا‌به‌جا کردن میز و نیمکت‌ها که بر روی موزاییک کشیده می‌شود، واقعاً اعصاب خرد‌کن است؛ لطفاً تذکر دهید.
مکان مدرسه باید از منازل مسکونی فاصله داشته و جا‌نمایی آن بهتر باشد.

پاسخ دبیرستان ..:
سلام و درود، هیئت مؤسس دبیرستان از شهروند گرامی که ما را در جریان امر قرار دادند تشکر می‌کند و تذکر لازم داده شده است.  
در ضمن خاطرنشان می‌کنیم که هیچ مدرسه‌ای در محدوده خارج از شهر نیست؛ همه در سطح شهر و در مجاورت منازل مسکونی هستند. از سوی دیگر دانش‌آموزان فقط شیفت صبح در مدرسه هستند و از ساعت ۷.۵ صبح که وارد کلاس می‌شوند و معلم مشغول تدریس می‌شود، هیچ صدای ناهنجاری ایجاد نمی‌شود. از ساعت  ۱۲.۵ هم مدرسه تعطیل شده و تا روز بعد محیط کاملاً آرام است.

در مورد جابه‌جا کردن صندلی‌ها هم گاهی ممکن است یک کلاس امتحان داشته باشد که برای حالت امتحان کمی فاصله آن‌ها را زیاد می‌کنند.
-----------//-----------

بازرسی اتاق اصناف
باسلام خدمت بازرسان صنف، متأسفانه هر کس به هر قیمتی زورش برسد، جنسش را می‌فروشد یا می‌گوید قیمت نداریم؛ مخصوصاً .. یا ... این‌ها خرید قبل دارند؛ ولی به روز می‌فروشند.

پاسخ روابط عمومی واحد نظارت و بازرسی بر اصناف شهرستان نی‌ریز:
با سلام حضور شهروند گرامی، ضمن این که نظارت از واحد‌های صنفی به طور مستمر و روزانه انجام می‌پذیرد، اما جهت تسریع در کشف تخلفات و رسیدگی، خواهشمند است در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به صورت حضوری یا تلفنی  با شماره تماس‌های ۵۳۸۳۵۸۰۰ و ۵۳۸۳۵۷۰۰ که به طور شبانه‌روزی توسط سیستم گویا فعال است، به واحد نظارت و بازرسی واقع در ابتدای خیابان امام خمینی اعلام کنید تا در صورت احراز تخلف، برخورد جدی و قاطع صورت پذیرد.
-----------//-----------

شبکه بهداشت و درمان
چرا در چند روز تعطیلی یک پزشک در نی‌ریز نبود؟ فقط بیمارستان شهدای سلامت بود که داروخانه می‌گفت سایت بیمه تأمین اجتمایی بسته است، بروید شهر. ساعت یک نیمه شب من بیمار کجا بروم؟ چرا شبکه بهداشت رسیدگی نمی‌کند؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام، متأسفانه قطعی بیمه به صورت کشوری بود و به علت به‌روز‌رسانی سامانه و تمدید خودکار بیمه‌های سلامت و تأمین اجتماعی بسیاری از اقشار در فروردین ماه هر سال این معضل وجود دارد.

درخصوص تعطیلی مطب‌های خصوصی در ایام تعطیلات، تمام کشور چنین است و پزشکان سطح شهر ملزم به فعالیت در ساعات تعطیل نیستند.
در این باره در تلاش هستیم با تجهیز و تأمین امکانات لازم، از ظرفیت بیمارستان شهدای قدیم به عنوان درمانگاه سر پایی در آینده نزدیک بهره‌برداری شود.
-----------//-----------

هواشناسی
لطفاً در منطقه تارم و شربو هم دستگاه سنجش بارش باران نصب کنید.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
چرا اداره ورزش و جوانان فکری برای روشنایی سالن‌ها نمی‌کند؟
-----------//-----------

مسئولان مربوط
کاش می‌شد مطب‌ها و داروخانه‌ها را در نقاط مختلف شهر و جا‌های خلوت با ساختن ساختمان پزشکان پراکنده و برایشان پارکینگ درست کرد.
متأسفانه هر چه مطب و داروخانه هست، یک جا جمع شده و ترافیک زیادی ایجاد کرده است.
-----------//-----------

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
 هواشناسی،  ورزش و جوانان

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها