تعداد بازدید: ۳۱۷۹
کد خبر: ۹۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ - 2016 20 December
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه اگر اقتصاد مقاومتی در کشور ما خوب اجرا شود در بسیاری از زمینه‌ها ملاحظات زیست محیطی رعایت شده و به اقتصاد سبز دست خواهیم یافت، گفت: اقتصاد اگر موثر، درون‌زا و متکی بر محیط زیست باشد رشد سبز را برای خود ترسیم خواهد کرد.
معصومه ابتکار در سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب افزود: این تصور که حقابه طبیعت را گرفته و جای دیگری صرف کنیم و در این هنگام از طبیعت انتظار سرویس داشته باشیم نه علمی و نه منطقی است.
وی با اشاره به نگاه برخی به بحث امنیت غذایی و خودکفایی در گندم، افزود: این نگاه در برخی استان‌ها به قدری مخرب بوده که هم اکنون باعث شده استان فارس به عنوان یکی از مناطق کاشت گندم تا 12 مورد از تالاب‌های دائمی‌اش را از دست بدهد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیر از اقدام وزارت نیرو در سال 93 که برای نخستین بار حقابه زیست محیطی را ابلاغ کرد، گفت: اما متاسفانه زاینده رود و گاوخونی از این حقابه محروم هستند.
وی تصریح کرد: سفره‌های آب زیرزمینی استان فارس به عنوان مهم‌ترین استان اجرایی سیاست خودکفایی گندم از خط قرمز عبور کرده و بختگان به عنوان یکی از زیباترین چهره‌های آن خشک شده است.
ابتکار با اشاره به اینکه از 14 تالاب استان فارس 12 تالاب آن خشک شده است، افزود: متاسفانه بخش کشاورزی را توسعه داده‌ایم که نهایتا به ضرر این بخش تمام خواهد شد چرا که اگر تالاب‌ها آسیب ببیند کشاورزی، آب و اقتصاد آسیب خواهند دید. اگر اقتصاد مقاومتی را در نظر بگیریم، نمی‌توانیم این روند را ادامه دهیم.
وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد کشاورزی به شیوه‌ زندگی ایرانیان تغییر یابد، تصریح کرد: خودکفایی گندم باید با روش‌های سازگار با تغییرات آب و هوایی اتفاق بیفتد.

منبع: خبر جنوب
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها