تعداد بازدید: ۲۷۲۳
کد خبر: ۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ - 2016 05 December
با مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم؛
نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم از مصوبه امروز این کمیسیون در مورد مجوز مجلس به دولت برای افزایش حامل‌های انرژی در سال ۹۶ خبر داد.

محمدرضا تابش در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جلسه عصر امروز ( دوشنبه) کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفت: بنا به مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، دولت اجازه می یابد قیمت آب، گاز و حامل‌های انرژی... رادرسال۹۶ افزایش دهد و منابع حاصل را در اجرای هدفمندسازی یارانه هاصرف پرداخت یارانه نقدی،حمایت ازصادرات غیرنفتی،کاهش آلودگی هوا و....نماید.

وی با انتقاد از این مصوبه مجلس افزود: در سال ۹۴ درآمد حاصله از محل افزایش قیمت ها جمعا سی و دو هزار و ششصد میلیارد تومان بوده است( پالایش وپخش۲۲/۴هزار میلیارد+گاز۸هزارمیلیارد+برق۲/۲هزارمیلیارد)

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: امسال درآمد وصولی برق را برای کمک به اجرای طرحهای این حوزه به وزارت نیرو برمی گردانند. بنابراین پیش بینی می‌شود درآمدهای امسال به بیست و نه هزار و دویست میلیارد تومان محدود گردد.

تابش یادآور شد: تنها برای پرداخت همین مبلغ یارانه به یارانه بگیران عزیز در سال۹۶ به ۴۱هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. یعنی حدود۱۲هزار میلیارد تومان اضافه تر از عواید حاصله. اما سوال اینجاست که نتیجه این کار چه خواهد شد؟ طبعا دولت با کمکهای اعطایی، سقف درآمدها را به ۴۸هزارمیلیارد تومان خواهد رساند. با این اتفاق اگر ۴۱ هزارمیلیارد یارانه نقدی را کم کنیم ۷۰۰۰ میلیارد تومان می ماند که باید مجموعا به بخش سلامت، جایزه صادراتی، تقویت حمل ونقل وبهسازی ناوگان فرسوده اختصاص یابد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها