تعداد بازدید: ۳۵۹۲
کد خبر: ۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ - 2020 31 May
نگاهی به کارنامه صدیقه کیانفر:
یک نقش آفرین مادر در تلویزیون ایران کره خاکی را وداع گفت.

سال ١٣٣٦ وارد هنر شد. آن زمان در آبادان بود و برای گرفتن دیپلم، شبانه درس می‌خواند. استادی داشت که هم در شرکت نفت کار می‌کرد و هم هنر تدریس می‌نمود، صدایش را که شنید گفت: صدای خوبی داری، دوست داری بیایی رادیو؟ و این چنین او ماندگار شد...


صدیقه کیانفر بیش از ٦٠ سال در زمینه‌های مختلف هنرهای نمایشی فعالیت داشت.


این بازیگر کهنه‌کار عرصه‌ رادیو، تلویزیون و تئاتر صبح روز دوشنبه پنجم خردادماه بر اثر سکته قلبی درگذشت.


صدیقه کیانفر متولد ۲۰ بهمن‌ماه سال ۱۳۱۱ در آبادان است که فعالیت حرفه‌ای خود در رادیو را از سال ۱۳۳۶ با گویندگی و اجرای نمایش در رادیو نفت آبادان آغاز کرد.


او در مجموعه‌های «بچه‌های کوچه دوستی»، «کیمیا»، «بی‌گناهان»، «آوای باران»، «میوه ممنوعه»، «همه بچه‌های من» و ... ایفای نقش کرده بود.


همچنین ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی همچون «هامون»، «مستأجر»، «همسر»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «آن سوی آینه» و ... در کارنامه حرفه‌ای زنده‌یاد کیانفر دیده می‌شود.

نحوه ورود به رادیو
از سال ۱۳۳۶ توسط استاد هنر دبیرستان دعوت به کار شد.


استاد هنر ایشان وقتی صدای او را شنید گفت که صدای خوبی داری و می‌توانی در رادیو گوینده شوی. بعد از معرفی اولین نمایش زنده با نام «سه قطره خون» صادق هدایت را اجرا کرد.

کارمند شرکت نفت
کیانفر علاوه بر گویندگی در شرکت نفت نیز کار می‌کرد و از کارمندان  شرکت نفت آبادان  بود. در سال ۱۳۳۹ به تهران مهاجرت کرد و انتقالی خود را از شرکت نفت به تهران گرفت.

گله از مسئولان و مدیران
این بانوی هنرمند درباره وضعیت بیماری و یاد نکردن مسئولان و مدیران از وی گفته است که من چند سال است در یک ساختمانی بودم که ۴۷ پله داشت و گاهی چهار دست و پا به خانه می‌رفتم و هیچکس به دادم نرسید.


زمانی که در میوه ممنوعه بازی می‌کردم در بیمارستان بستری شدم، اما هیچ‌کدام از عوامل و بازیگران سراغم را نگرفتند.

ازدواج و همسر
صدیقه کیانفر فرزندی ندارد اما یک  پسر خوانده  دارد و فرزند پسر خاله‌اش را به فرزندی قبول کرده و بزرگ کرده و یک  نوه دختر  به نام  شهرزاد  دارد.

ماجرای بستن به درخت
صدیقه کیانفر درباره درد دستش که در فیلم امیر و غول چراغ جادو اتفاق افتاد گفته بود: در این فیلم چهار ساعت مرا به درخت بستند، کتف‌هایم درد گرفت و الان نیز نتیجه آن را می‌کشم و تاندون‌هایم در ناحیه کتف مشکل پیدا کرده و این موضوع برای سال ۷۹ است که هیچ کمک مالی نیز نشدم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها