تعداد بازدید: ۱۱۵۱
کد خبر: ۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ - 2020 30 March
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز از عملکرد مطلوب کادر بهداشت و درمان، بیمارستان شهدا، هلال احمر و دیگر نهادهای کمک کننده در کنترل همه گیری بیماری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز، دکتر « داور آل داود» با بیان اینکه همکاری مردم شهرستان، کارخانه ها و اصناف در پیشگیری از همه گیری بیماری کرونا ستودنی است عنوان کرد: تاکنون با همکاری نهادهای مختلف و رعایت اصول قرنطینه از سوی مردم شاهد کنترل آمار ابتلا در شهرستان بوده ایم.

وی ضمن تأکید به تلاش مؤثر فرمانداری، شهرداری، هلال احمر، بخشداران، دادستانی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، اتاق اصناف، صنعت و معدن، تشکل های مردمی و سایر ادارات مرتبط در خصوص کنترل بیماری در شهرستان، از تلاش شبانه روزی این نهادها قدردانی کرد.

او با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان های همجوار نی ریز و عملکرد خوب مردم و نهادهای این شهرستان در کنترل بیماری کرونا افزود: لازم است تا مردم نسبت به ادامه قرنطینه به ویژه در تعطیلات سیزدهم فروردین ماه نیز حساسیت داشته باشند.

دکتر آل داود اضافه کرد: با همکاری صورت گرفته با سازمان های مرتبط، ورودی های شهر نی ریز و بخش های مرتبط با دیگر استان ها تحت نظارت و کنترل قرار گرفته است.

وی همچنین از پیگیری موارد مثبت شده شهرستان نی ریز توسط تیم کنترل شبکه بهداشت خبر داد و گفت: بعد از مثبت شدن فرد بلافاصله تیم واکنش سریع این مرکز با حضور در محل زندگی شخص مبتلا، علاوه بر ضدعفونی منزل، آموزش های لازم را به خانواده، اطرافیان و همسایه های شخص ارائه می کنند.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان اظهار داشت: به منظور بستری و درمان موارد مشکوک یک بخش در بیمارستان شهدا به عنوان بخش ویژه کرونا اختصاص یافته است و همچنین برنامه ریزی لازم برای همه گیری احتمالی در سطح شهرستان صورت گرفته است.

این متخصص قلب و عروق هماهنگی با فرمانداری، پلیس اماکن و اصناف به منظور تعطیلی مغازه ها و بازار شب عید، پلمب مغازه داران و فروشندگان متخلف، هماهنگی با شهرداری به منظور ضدعفونی معابر و نصب بنر اطلاع رسانی، اختصاص مرکز 16 ساعته پیگیری بیماران کرونا، پیگیری موارد مشکوک اطلاع داده شده به صورت تلفنی و حضوری، اختصاص تیم های بهداشتی در سطح شهر و بخش ها و تشکیل کمیته های بحران را از دیگر اقدامات شبکه بهداشت برای پیشگیری از کرونا برشمرد.

او با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان اقدام به خرید ماسک، دستکش و ماده ضدعفونی از شرکت های دارویی و توزیع در داروخانه های شهرستان به منظور رفع کمبود اینگونه اقلام نموده است عنوان کرد: در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته و بستن قرارداد با چند کارگاه تولید ماسک، وضعیت شهرستان نی ریز از نظر توزیع اقلام حفاظت فردی در میان سایر شهرستان های استان فارس بسیار مطلوب است.

رئیس شبکه بهداشت در ادامه از کمک های خیرین شهرستان و اقدامات عام المنفعه نیز یاد کرد و گفت: در زمینه تولید ماسک، خرید تجهیزات پیشگیری و ضدعفونی معابر و خودروها کمک های مالی خوبی در سطح شهرستان داشته ایم.

گفتنی است شهرستان نی ریز با توجه به تعداد 5 مورد مثبت ابتلا به کروناویروس، با همت مردم توانسته است تاکنون در کنترل شیوع بیماری موفق عمل کند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها