تعداد بازدید: ۳۷۱۷
کد خبر: ۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ - 2016 24 November
گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار، مجال دوباره ای فراهم کرد تا کارگران اعتراض خود را نسبت به طرح پزشک خانواده اعلام کنند.
 به گزارش هورگان و به نقل از  خبرجنوب، کارگران با نصب پلاکاردهایی در محل برگزاری این همایش در خانه کارگر شیراز و همچنین با فریادهای اعتراض آمیز خواستار برچیده شدن سایه پزشک خانواده از سر مردم فارس شدند؛

 طرحی که به اعتقاد آنها دفترچه بیمه شان را از اعتبار انداخته و آنها حق آنکه بتوانند نزد پزشک متخصص برای بیماری های مختلف شان بروند،‌ ندارند.

آن گونه که کارگران اعلام می کردند، پزشکان عمومی در این طرح عمدتا اطلاعات تخصصی لازم را پیرامون بیماری آنها نداشته و در عین حال به دلیل منع قانونی، مایل به ارجاع بیمار به پزشک متخصص هم نیستند.

 این معضل باعث شده تا بیماری این افراد حادتر شده و چه بسا در زمان مراجعه به پزشک متخصص، نه تنها مجبور به تحمل هزینه های سنگین هستند بلکه گاهی اوقات کار از کار گذشته و بیماری آنها وضعیت وخیمی نیز پیدا کرده است.

کارگران این سوال را مطرح کردند که وقتی فردی سردردهای شدید و یا دندان درد زیاد دارد چرا باید به پزشک عمومی مراجعه کند تا پزشک عمومی نوع رادیولوژی را برای آنها در دفترچه بیمه درج نماید.

این کارگران اعلام کردند اگر این طرح خوب است و به نفع مردم، چرا آن را در سایر نقاط کشور اجرا نمی کنند و چرا استان 5 میلیون نفری فارس مجری آزمایشی این طرح شده است؟ چرا پزشکان مجرب و متخصص که خود مدرکشان را از وزارت بهداشت گرفته اند حاضر به قرارگرفتن نامشان در لیست پزشک خانواده نیستند؟

این کارگران حتی با سخنرانی مقامات دولتی پیرامون مزایای این طرح هم راضی نشدند و اعلام نمودند بگذارید چند مدتی هم استان های دیگر از مواهب پزشک خانواده منتفع شوند.
نخستین سخنران پیرامون این طرح، تبریزی قائم مقام دبیر اجرایی خانه کارگر فارس بود که به عنوان مجری پشت میکروفون قرار گرفت و طی سخنانی، گفت: متاسفانه فارس به جوجه 6 ساله آزمایشگاهی برای طرح پزشک خانواده تبدیل شده است.

وی بیان داشت: طرح پزشک خانواده فقط برای پزشکان عمومی به دلیل ایجاد حقوق های هنگفت خوب بود وگرنه کمتر کسی از این طرح راضی است.
همچنین علی راستگو دبیر اجرایی خانه کارگر فارس نیز طی سخنانی بیان داشت: پزشک خانواده به درد جامعه کارگری نمی خورد.

وی که صحبت هایش با تکبیر کارگران مورد تایید قرار گرفت افزود: اگر این طرح خوب است بعد از 6 سال آن را در یک استان دیگر هم پیاده کنید، طرح آزمایشی 6 ماهه است و نهایتاً دو ساله نه 6 ساله، آن هم در یک استان 5/5 میلیون نفری که سومین حرم اهل بیت (ع) است.
وی تصریح کرد: هیچ استانی حاضر به انجام طرح پزشک خانواده نشد و متاسفانه فارس 6 سال است یک تنه بار این طرح را بر دوش می کشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس تصریح کرد: در 17 درمانگاه در شیراز هیچ پزشکی در قالب طرح پزشک خانواده مستقر نیست چرا این طرح را در فارس متوقف نمی کنند، چرا می گویند کشور با نظر مردم اداره می شود اما در طرح پزشک خانواده که با جان مردم سر و کار دارد، نظر مردم بی اهمیت می شود.

در ادامه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس که قصد بیان محاسن و معایب این طرح را داشت پشت میکروفون قرار گرفت اما هر گاه صحبت از مزایای طرح پزشک خانواده و خدمات این طرح می شد صدای اعتراض کارگران صحبت های او را قطع می کرد.

سهراب مختاری با تاکید بر این که طرح پزشک خانواده یک طرح خوب و موثر است گفت: طرح پزشک خانواده هزینه ای بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومانی در فارس در سال های93،92 و 94 بر روی دست دولت گذاشته است اما معلوم نیست چرا با این هزینه هنگفت ،ذائقه مردم آن قدر تلخ است که حتی اجازه سخنرانی هم نمی دهند.

وی با تاکید بر این که از این حجم نگرانی نمی‌توان به سادگی گذشت افزود: این که بیشترین پول در این حوزه خرج شود اما مردم ناراضی باشند جای تامل و تفکر زیادی دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این طرح ویزیت پزشک عمومی 2 هزار تومان و ویزیت پزشک متخصص 3 هزار تومان است که در حالت عادی این قیمت ها بالای 30 هزار تومان است.
وی با تاکید بر این که باید سرانجام طرح پزشک خانواده مشخص شود افزود: مگر می شود در این طرح مردم پول کمتری بدهند اما نارضایتی به این شدت برسد؟

مختاری تصریح کرد: باید معایب این طرح در حوزه اجرا برطرف شود تا کام مردم از این طرح خوب و موثر شیرین شود.
همچنین مهرزاد مویدی رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس نیز در جمع خبرنگاران گفت: اگر واقعا نیت دولت، مسئولین، ‌رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت و همچنین مسئولین ارشد استان خدمت به مردم است باید نظر مردم هم در این خدمت رسانی لحاظ شود.


وی با طرح این سوال که چرا هیچ گوش شنوایی برای معترضین به طرح پزشک خانواده در استان پیدا نمی شود تصریح کرد: چرا رییس دانشگاه علوم پزشکی نتوانست پزشکان مجرب و متخصصی که خود زیر مدرک آن ها را امضا کرده را راضی به شرکت در این طرح نماید و آن ها طرح پزشک خانواده را قبول نداشته و بیمار مجبور است کل ویزیت متخصصان را پرداخت کند.

مویدی تصریح کرد: در خوشبینانه ترین حالت 50 درصد مردم فارس با این طرح مخالفند چرا دانشگاه علوم پزشکی نظرسنجی برای اجرای این طرح نمی گذارد؟

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس تاکید کرد: تعداد معترضین طرح پزشک خانواده هر روز در حال اضافه شدن است و حتی پزشکان عمومی عضو این طرح هم از آن راضی نیستند.

وی گفت: اگر این طرح، طرح خوبی است مقامات وزارت بهداشت لطف کنند و همه کشور را از مزایای آن بهره مند سازند.
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
United States of America
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
این طرح فقط واسه دکترای عمومی خوب شد علاوه بر حقوق خوب , دوره اموزشی واسشون هست هر مشکل حادی هم داشته باشی اول خودش دارو مینو یسه بعد اگه خوب نشدی بهت برگ ارجاع میده جوابشم باید بیاری تا ببینه دفعه بعدی باید چکار بکنه
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها