تعداد بازدید: ۴۹۸۴
کد خبر: ۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ - 2016 23 November
اواخر هفته پیش یک خودرو سواری مزدا 3 که از نی‌ریز به سیرجان در حرکت بود به شکل هولناکی واژگون شد که در پی آن سه تن کشته و یک تن دیگر به کما رفت.

حسین قانع: محمدحسین کچویی مدیر اورژانس 115 نی‌ریز، در دقایق پایانی روز پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه خبر واژگونی یک مزدا 3 و مصدومیت شدید چند سرنشین آن در 45 کیلومتری مسیر قطرویه-سیرجان به مرکز اورژانس نی‌ریز داده شد.

با هماهنگی‌های انجام شده، همزمان 3 آمبولانس پایگاه‌های قطرویه، رودخور و گل‌گهر سیرجان به محل حادثه اعزام شدند. با حضور تکنسین‌های اورژانس در محل، عمق حادثه بیشتر مشخص شد. 

دختر بچه یک ساله و مرد 25ساله از خودرو به بیرون پرتاب شده و در دم فوت کرده بودند.

راننده 29 ساله نیز اگرچه همچنان زنده بود ولی از خودرو به بیرون افتاده و دچار ضربه‌های متعدد به بدن و بویژه سر شده بود. با انجام اقدامات و کمکهای اولیه بر روی راننده‌ی بشدت مصدوم، او به بیمارستان شهدای نی ریز منتقل شد.

به گفته شاهدان حاضر در محل، یک زن 31 ساله نیز که دچار صدمات متعدد بوده با وضعیتی وخیم و با کمک افراد حاضر در محل توسط خودروهای عبوری به درمانگاه قطرویه منتقل می‌شود. این زن مصدوم در درمانگاه قطرویه توسط پزشک معاینه شده  و با دریافت کمکهای بیشتر اما با وضعیت وخیم به بیمارستان شهدای نی‌ریز انتقال می‌یابد. 

در این‌باره محمدحسین بخش‌پور مسئول اتفاقات بیمارستان شهدای نی‌ریز گفت: راننده 29 ساله هنگام تحویل به اتفاقات وضعیت خوبی نداشت. این مصدوم پس از معاینه توسط پزشک اتفاقات و همچنین متخصص جراحی و انجام عکسبرداری و دریافت کمکهای درمانی، و با تشخیص شکستگی جمجمه در ساعت 3 بامداد روز جمعه، به بیمارستان ولی عصر فسا اعزام گردید.

بخش‌پور درباره زن مصدوم نیز گفت: این خانم در حدود ساعت 2:20 بامداد جمعه 28 آبانماه با وضعیتی وخیم و در حالت شوک، توسط تکنسینهای اورژانس 115 تحویل پرسنل اتفاقات شد. وی بسرعت توسط پزشک اتفاقات و سپس پزشک متخصص جراحی مورد معاینه قرار گرفت که تشخیص خونریزی شدید داخلی داده شد. همزمان با اعلام نظر پزشک متخصص، مصدوم دچار ایست قلبی- ریوی شد که فوراً تیم احیاء بیمارستان وارد عمل شده و اقدامات حیاتی احیاء را بر روی او به انجام رساندند. اما متأسفانه با توجه به وخامت حال مصدوم، این کمکها فایده‌ای نداشته و مصدوم در ساعت 2:40 بامداد فوت می‌کند.

این حادثه تلخ نیز بر اثر بی‌احتیاطی رخ داد. بنا بر اعلام سرگرد ابراهیم شاهسونی فرمانده پلیس راه نی‌ریز، خودرو مزدا3 از نی‌ریز به سمت سیرجان در حرکت بوده که بدلیل سرعت بسیار زیاد و عدم توجه به جلو راننده واژگون شده و با چند بار چرخش در هوا و طی مسافتی زیاد از حرکت باز می‌ایستد. در طی این واژگونی حداقل دو سرنشین به بیرون پرتاب شدند.

به گفته منابع مطلع، راننده مصدوم تنها بازمانده خودرو مرگ است که تا ظهر سه‌شنبه 2 آذرماه با سطح هوشیاری پایین همچنان در حالت کما به سر می‌برد. 


محل وقوع حادثه - عکس: سرگرد ابراهیم شاهسونی



برچسب ها: نی ریز ، قطرویه ، تصادف ، مزدا 3
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها