تعداد بازدید: ۲۸۴۸
کد خبر: ۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ - 2019 26 February
خانواده بانویی از بنه‌کلاغی با اهداء عضو مرحوم‌شان جان 4 بیمار را نجات دادند؛ این بانوی 39 ساله براثر چند سکته دچار مرگ مغزی شده بود.
سمیه نظری، هورگان: زنده‌یاد معصومه حواری که دو دختر 20 و 16 ساله و یک پسر 6 ساله داشت در بامداد روز جمعه با اولین سکته به بیمارستان نی‌ریز و سپس به بیمارستان ولی‌عصر فسا منتقل می‌شود که متأسفانه علی‌رغم تلاش پزشکان زحمات بی‌نتیجه ماند و بر اثر سه سکته پیاپی دچار مرگ مغزی شد.

در بیمارستان فسا با صحبت مسئول هماهنگی اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی فسا، خانواده زنده‌یاد تصمیم به این کار خیر می‌گیرند و بعد از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و با فداکاری و رضایت خانواده، معصومه حواری به بیمارستان ابوعلی سینا در شیراز جهت جراحی و برداشتن اعضاء اعزام و تحت عمل جراحی قرار می گیرد و  کبد و دو کلیه وی  به  چهار نیازمند اهداء می‌شود. 

همچنین یکی از کلیه‌های این بانوی نی‌ریزی به پسری 38 ساله اهل قیر و کارزین بخشیده شد که  سال‌ها عمل دیالیز انجام داده است. 

بنا بر اعلام بیمارستان ابوعلی سینا شیراز، کبد وی نیز برای بهبود دو بیمار کارساز است که اطلاع دقیقی از آن بیماران در دست نیست.

محمدرضا فرهنگ همسر این بانوی نی‌ریزی که با مرگ همسرش جان 4 نفر را از مرگ حتمی نجات داده از کار خود ابراز رضایت دارد و می‌گوید: «زندگی کردن با آن زن برایم افتخار بود؛  بانوی فداکاری که بیشتر از این لیاقت ماندن با وی را نداشتم.  حال هم راضی‌ام به رضای  او و خدا را شاکرم که اگر یک نفر را از دست دادم، جان چهار نفر دیگر را نجات دادم.»

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
درود برشرف شما.وازشما وخانواده محترمت تسلیت میگوییم
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها