تعداد بازدید: ۳۶۰۷
کد خبر: ۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ - 2016 17 April
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد:
افتتاح پنج واحد آهن اسفنجی فولادهای استانی در اردیبهشت و خرداد ٩٥ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برنامه‌ریزی، واحد آهن اسفنجی پنج طرح فولاد استانی به ترتیب در اردیبهشت و خردادماه امسال افتتاح می‌شود. این گفته درحالی است که مهندس خادمی مدیر پروژه فولاد نی‌ریز عنوان می‌کند که فولاد نی‌ریز در نیمه دوم امسال شروع به کار خواهد کرد.

در شهریورماه ١٣٩٤ گزارش نهایی تحقیق و تفحص مجلس از صنعت فولاد کشور منتشر شد و پیشرفت فولاد نی‌ریز ٤٤ درصد عنوان شد و در جایگاه چهارم قرار گرفت اما اینکه پس از گذشت بیش از ٧ ماه چرا طرح فولاد نی‌ریز در پروژه‌های افتتاحی قرار ندارد جای سؤال است. جدول ارائه شده از سوی مجلس را در همین گزارش مشاهده می‌کنید. شرح این خبر در عصر نی‌ریز به شماره ٦٠٩ به چاپ رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مهدی کرباسیان اظهار داشت: معدن یکی از مبانی عملی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برای کشور به شمار می‌رود و این بخش می‌تواند با ایجاد ارزش افزوده و اشتغال فراوان، در رفع بیکاری بسیار تأثیرگذار باشد.
وی خاطرنشان ساخت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده و پیشنهادهای معظم له در مسیر حمایت از تولید داخلی باید سرلوحه همه برنامه‌ها باشد؛ عزت ایرانی در این است که روی پای خود بایستد. کرباسیان با بیان اینکه جایگاه معدن در اقتصاد مقاومتی بر کسی پوشیده نیست، تأکید کرد: امروز جایگاه ایمیدرو در کشور شناخته شده و هرگاه اقتصاد مقاومتی، جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و... بحث می‌شود، ایمیدرو به عنوان یک سازمان قدرتمند مطرح است.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: سال ٩٥ باید کارهایی را که شروع شده به اتمام رساند و از جمله آنها طرح‌های هفتگانه فولاد استانی است که واحد آهن اسفنجی پنج طرح، امسال افتتاح خواهد شد.
وی همچنین خواستار به نتیجه رسیدن پروژه‌های باقیمانده از سال‌های گذشته و همچنین پروژه‌های جدید ایمیدرو در سال‌جاری شد.
فولاد میانه (آذربایجان شرقی)، قائنات (خراسان‌جنوبی)، سپید دشت (چهار محال و بختیاری)، نی‌ریز(فارس)، سبزوار(خراسان رضوی)، شادگان (خوزستان) و بافت (کرمان) هفت طرح فولاد استانی محسوب می‌شوند.

 
شرکت فولاد غدیر نی ریز/ فروردین ٩٥/ عکاس: محمدامین نعمتی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها